Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cowgirl schreef:Mensen hebben gewoon geen geduld dat is het.
Ik ben pas begonnen toen ie 3 jaar was met longeren, bitje in, zadel op etc etc.
met 3,5 ben ik gaan rijden.
youngster schreef:voor een 2,5 jarige vind ik 3 keer in de week aan de bijzet erg veel hoor. Zijn ei kan hij ook wel in de wei kwijt. Ik denk dat als je hem 1 a 2 keer per week pakt voor iets dat het meer als zat is..
eva'tje schreef:ik heb ook niet gezegd dat ik er nu op wil gaan rijden! Daar ga ik rustig mee beginnen als hij drie jaar is. Nu wordt hij opgevoed en daarna gaat hij een maand of 5 lekker het land op om te groeien. En zelf vind ik 2 tot 3 x longeren niet te veel. Bijzetten is goed om zijn rugspieren te verserken. Hij lijkt ook niet op een 2 1/5 jarige qua bouw, hij is al redelijk af. Tuurlijk is het nog lang niet sterk genoeg en daarom doen we het heel rustig aan. En zoasl ik al zei zolang de buitenbak niet gemaakt is, wat moet je dan?! Hij moet toch een beetje zijn ei kwijt!!
Citaat:mijn eerste paardje was ook 2 1/2 jaar toen ik begon met inrijden hij wordt nu 27 en nog gezond ook .als ik zeg beginnen met in rijden bedoel ik dus niet volop aan het werk ik zei ook maar 2 x per week der op zitten a 15 min per keer dat is echt niet te veel gevraagd (je ook geen 100 kilo wegen ) en ik zei dus ook alleen als het paard sterk en compact is.
AMEN 
Laat het beestje nog even paard zijn; ga veel wandelen en doe wat leuke NH-oefeningen met hem/ haar. Volgende zomer kun je dan misschien al wat met het zadeltje gaan oefenen. 
Hollander schreef:Nog een paar jaar geleden was het al vroeg als je op z'n 4de begon.mijn nieuwe paardje van 3 staad nog lekker in de wei paard te wezen , ik ga pas aan het werk met hem als hij 4 is en dan rustig aan op bouwen, een oaard kan ook zadel mak zijn in 3 kwatier maar of het goed is (en dan niet allen voor zijn rug maar ook geestelijk)denk ik niet!