Ik heb niet veel foto's van de kudde, maar volgens mij staan er ook veel foto's op hun site. ik heb nu een afspraak, dus moet weg, maar als je wat wil weten dan stuur maar een PB.
Welk deel van de Veluwe zit je? Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor de stal met overdag in de groep, zeker als je zelf toch 's avonds komt om te rijden. Maar natuurlijk is dat ook voor een flink deel afhankelijk van je paard en je eigen mogelijkheden. Eigenlijk kan ik me niet goed voorstellen dat er niet meer keuze is in stallingen en zou dus zelf verder zoeken naar een geschiktere.
Ik heb een pony aangeschaft puur voor gezelschap, de kosten vallen eigenlijk best wel mee vind ik zelf. Enten, een keer een mestonderzoek maar dat doe je samen met de grote dus kost je niks extra, en wormenkuurtje maar vaak kun je dan het restje van de grote aan de kleine geven. Volg je me nog?
Mocht je echt bruikleen overwegen, mag je mij wel eens pb'en.
Ik heb hetzelfde dilemma gehad, ervoor gekozen om mijn merrie nu 24 u buiten te hebben met inloop naast twee anderen. De insteek was dat ze samen met een bonte pony zou komen te lopen, maar aangezien de dames elkaar niet konden luchten of zien hebben we dit niet eens geprobeerd. Nu, vijf maanden later bevalt het nog prima. Choco heeft over de draad veel contact met de vosmerrie die er ook loopt, ze krabbelen elkaar en staan te socializen (geen stroom op de draad). Met de bonte merrie is het contact nu in ieder geval beter, ze ruiken zonder te piepen en er sneuvelen geen draden meer.. Ik heb ook een tijd overwogen om er een tweede pony (shetlander) bij te zetten, maar aangezien de stal maar 2,5 bij 3,5 is lijkt me dit ook wel klein? Ik zou wel een tweede stal kunnen huren maar dan ben ik ook € 100 pm aan kale huur meer kwijt, en dan nog het hooi e.d. De andere twee paarden staan 's nachts op stal, maar ze wordt hier niet onrustig van. Ze reageert hetzelfde als wanneer ze wel buiten lopen.
Bedankt voor je reactie chocogirl. Bij mij is de stal 3, 5 bij 4 Dus wel stukje groter. En ze kunnen gewoon naar buiten als ze willen dus is meer schuilstal idee.
Is bij mij ook, de stal is altijd open, ze kan dan via een verhard stuk van 4x10m naar de rijbak en vanuit daar naar de wei. Dus ook een schuilstal idee.