Hoe houd je afspraken duidelijk ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:43

Idd misschien moeten we dat maar gaan doen... ze doet ook vaak wat via WhatsApp en misschien is het duidelijker als ik gewoon zeg van we doen het niet via WhatsApp we gaan gewoon nu zitten en het bespreken.

Ik wil jullie trouwens wel bedanken :P Ik besef eigenlijk veel te weinig wat ik heb en jullie maken het verhaal alleen maar duidelijker, dat ik niet zo'n kniepert en zeur moet wezen.

Ik ga proberen niet meer te letten op de verzorging van haar paarden... al is dat soms lastig :3

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:48

Het gaat zoals ik begrijp de TS helemaal niet om te prijs maar om de verzorging. Ikzelf zou het ook niet normaal vinden als mijn paard voor 11 uur nog niet gevoerd is. Ik zou het ook niet leuk vinden als haar beesten wel buiten komen en die van mij alleen achterblijft in zijn stal.

TS: Stel regels op op papier, laat ze dit lezen en hang op stal een schema op wanneer er wat besteld moet worden. Gebeurt dit niet dan zou ik heel streng zijn en niks meer betalen en doen voor hun, ook al sta je er zo goedkoop afspraken zijn afspraken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:58

Wat een slechte boer dat hij die paarden 's ochtends niet even 'meevoert'. Wat zijn dat voor rare mensen?

Daar stal je je paard toch niet? Hoe goedkoop het ook is. Hang dan tenminste een flink hooinet op voor de nacht.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 23:05

Amalarab schreef:
Wat een slechte boer dat hij die paarden 's ochtends niet even 'meevoert'. Wat zijn dat voor rare mensen?

Daar stal je je paard toch niet? Hoe goedkoop het ook is. Hang dan tenminste een flink hooinet op voor de nacht.

De paarden dat is onze zorg zegt ie ;) Meestal voert mijn vriendin ze wel om 7 uur... niet heel royaal dus staan ze vaak na 30 minuutjes weer zonder haar moeder gooit ze dan naar buiten (als ze niet moet werken) rond een uur of 10 / 11 ...
Ik zou daar ook graag duidelijkere afspraken over willen hebben , ik wilde vanmiddag nog aankaarten van; soms vertrouw ik het niet of mijn paard nu wel of niet in de ochtend gevoerd word. Maar dan heb ik geen zin aan discussie of zoals vandaag heb ik dan een lange dag gehad en dan ik o, dat komt morgen wel...
Als ik in de avond er ben hang ik een slow feeder op die echt prop vol zit (zit bijna 3/4 baaltje hooi in) puur omdat ik dan weet dat dan haar ochtend niet zo lang is..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:08

ik zou dat nooit zo zeggen :n

als je dat tegen mij zou zeggen als ik de moeder was , kon je vertrekken!

ik wilde vanmiddag nog aankaarten van; soms vertrouw ik het niet of mijn paard nu wel of niet in de ochtend gevoerd word.
ik heb ook in een voor mij moeilijke periode mijn paard bij een boer gehad [ was de vader van mijn zus haar vriendin]
paard stond daar met band om de nek, en de boer bepaalde hoe of wat met voeren
ik zette zelf krachtvoer neer,en meste uit ,maar stro mocht alleen aan de achterkant
zo stonden zijn paarden nl ook.

maar ik was blij dat deze mogelijkheid er was.

als het echt niet naar je zin is, en je straks ruzie hebt met je vriendin, moet je daar goed over na gaan denken
om misschien naar een andere stal te gaan.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 23:12

mirgino schreef:
ik zou dat nooit zo zeggen :n

als je dat tegen mij zou zeggen als ik de moeder was , kon je vertrekken!

ik wilde vanmiddag nog aankaarten van; soms vertrouw ik het niet of mijn paard nu wel of niet in de ochtend gevoerd word.

Dat is dan weer iets wat ik me hoofd denk, van ik vertrouw het eigenlijk niet.
Ik zo het zeggen van:

Voeren jullie 's morgens de paarden eigenlijk op een vast tijdstip of zo?

Of is dat gek.. ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:19

je kan zeker vragen wat de voertijden zijn
en willen ze weten waarom jij dat vraagt , kan je zeggen dat je dan rekening kan houden hoelaat je kan rijden
dat het eten een beetje gezakt is.
en ook de hoeveelheid kan je vragen, je mag heus wel weten hoeveel eten je paard krijgt.

Anoniem

Re: Hoe houd je afspraken duidelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:40

Goh ik betaalde 170 voor een kale stal en kwam met 25 euro vlas in d emaand niet toe.Als ik zelf niet voerde om 9 uur ,kregen de paarden ook pas om 11.00 eten.Dit was een zogezegde pensionstalling.Dus zo slecht kom je niet weg.Ik denk ook niet dat je ergens nog zo goedkoop komt te staan.Mischiens toch wat water bij de wijn doen ;-)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 00:09

Ik zou gewoon eens opschrijven wat je dwars zit, het nog eens nalezen en dan met je vriendin en ouders rond de tafel zitten. Je zou kunnen voorstellen om voortaan je eigen vlas te kopen (naast de 25 euro voor stalling) en brok en dit niet meer te delen. Dus jij koopt je eigen spul en betaalt gewoon een kale huur a 25 euro aan de boer. Daarbij betere afspraken proberen te maken wat betreft het voeren van de paarden en eventueel buiten zetten. Stallen die niet worden aangeveegd ja jammer maar dat is niet zo'n groot probleem. De financiele kwestie begrijp ik echter best en ondanks dat je goedkoop staat moet jij er wel een prettig gevoel aan over houden en dat heb je nu niet. Dus ga praten en kom samen tot een oplossing. Desnoods deel je voortaan de balen door de helft evenals met het brok als ze daaraan meebetalen. Als dat van hun dan op is en dat van jou niet is het aan jouw vriendin om nieuw spul te verzorgen voor zichzelf.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:57

ik denk dat je niet alleen met vriendin dingen moet bespreken maar met beide ouders erbij.

Gewoon onder het mom van even wat kleine plooien gladstrijken en afspreken, desnoods vastleggen op een papier wie waar voor opdraait en wie wel werk wanneer doet.
Haar ouders zien vast ook wel in hoe dochter erin staat en kunnen misschien dochterlief een schop onder d'r kont geven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:25

Ik zou het juist super vinden moest de verantwoordelijkheid van vlas en voer aankopen op mij terecht komen. Dan weet ik tenminste dat het goed en op tijd gebeurt. :D
Het meeliften zou ik absoluut geen probleem vinden wanneer zij de helft dan meebetalen. Alhoewel, nu ik er zo over denk, het meeliften zou ik voor 25 euro in de maand helemaal geen probleem vinden.

Ik ben blij dat je dat nu ook een beetje beseft. Ga eens lekker praten, maak goede afspraken en bedenk: iedereen houdt zijn/haar paard zoals die wil en iedereen denkt altijd dat zijn/haar eigen manier de beste is. ;) Zo lang jouw eigen paard goed staat zoals jij wilt, maakt het toch eigenlijk ook niet uit hoe vaak een ander zijn stal mest.

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:40

nouja je kunt ook gewoon met je vriendins ouders en haar afspreken dat jij gewoon het voer regeld, het vlas regeld, en dat zij er voor moeten zorgen dat alles bij hun op stal netjes is. dat leverd ieder zijn bijdrage. zij doen voeren naar jullie afspreken, zij zorgen dat het aangeveegd is, zij regelen dat alles er veilig is.
vervolgens stel je gewoon smen een voer schema op in dat stalschrift en daar moeten jullie je dan allemaal aan houden. zo weet je precies wat je dier binnen krijgt, en heb je ook een stok achter de deur als het niet goed gebeurt.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:55

ik vind dat er hier wel heel makkelijk gereageerd wordt omdat het maar 25 euro in de maand is.

de afspraak was dat het incl. vlas en brok zou zijn. De vader heeft een boeren bedrijf dus die zal heus wel weten wat het kost. buiten het feit dat hij waarschijnlijk zijn vlas goedkoper kan halen dan de TS. Als er dan gezegt wordt gohh het vlas is bijna op wanneer ga je halen zou ik ook verschieten en zeggen pardon de afspraak was toch .................

Als de afspraak was 25 euro kale huur en de rest samen is het anders.

buiten het feit dat de TS 1 paard heeft en de vriendin 3. De ts dus regelmatig de zorg voor alle paarden op zich neemt. En het vlas dus door 2 deelt ipv van 4.

en als de verzorging van haar paard dan ook nog te wensen overlaat kan ik begrijpen dat de ts dit niet leuk vind.

ik zou inderdaad even met beide ouders om tafel gaan zitten, duidelijke afspraken maken en eventueel meer per maand gaan betalen mits ze dan wel het vlas etc kopen.
willen ze dit niet dan gewoon duidelijke afspraken maken dat jij maar 1 paard hebt en hun 3!!!.

ik betaal op een pension stalling 130 euro in de maand 24/7 buiten, incl enten en ontwormen.
goede weide gang( altijd gras) en ze worden bijgevoerd met hooi.

zelf haal ik dan musli en brok om bij te voeren, maar hij komt niks tekort.

ik ben zon 150 euro in totaal per maand kwijt.

dus het kan wel

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:28

Ik denk ook dat je onwijs geluk hebt dat je het zo hebt kunnen regelen met je vriendin! Het belangrijkste van met zijn tweeën op stal staan is vriendinnen blijven, zodat het leuk blijft. Anders ga je je ergeren en gaat het mis.

Over het voeren in de ochtend: misschien is het een idee dat je het voer voor je paard klaar zet in bakjes. Dan weet je hoeveel ze krijgt en is het makkelijker voor diegene die voert. Je kunt het dus controleren én het is gemakkelijker voor je vriendin of haar vader. ;) tijdstip van het voeren zou mij niet veel uit maken, zeker niet als je zo veel hooi geeft in de avond. Gaat het alleen om krachtvoer in de ochtend? Anders kan je ook hooi klaar zetten in een kratje voor de box. Zo help je elkaar en heb je zelf meer zekerheid. :j

Je zou het zo kunnen brengen als: ik vind het zo fijn dat je mijn paard 's ochtends voert, ik heb eens zitten denken hoe ik er minder werk van kan maken zodat je minder vroeg op hoeft. Is het fijn als ik het voer voor mijn paard klaar zet voor de box zodat je het alleen naar binnen hoeft te gooien?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:28

Ik snap het punt van TS ook.
Of ze nu 25 euro betaald, 100 euro of 500, het is gewoon niet prettig als jou paard niet op tijd eten krijgt, niet genoeg eten krijgt, niet naar buiten gaat, je spullen worden gepakt enzenzenz.

Ik zou als ik jou was zowiezo je kast op slot doen.
Leg haar uit dat je het niet prettig vindt als ze zomaar spullen pakt, en als ze het wil lenen ze het vragen kan, als jij er bent.

Het voer zou ik ook beter afspraken over maken.
Of voor elke dag voor jou paard klaar zetten, dan weet jij hoeveel die krijgt, en kan ze niet zomaar meer of minder voeren dan jij nodig vindt.

Het vlas zou ik gewoon voor je zelf blijven kopen, als je ouders dit geen probleem vinden.
Laat hen niet meer meebetalen, maar laat het haar dan ook niet meer pakken.
Spreek dit af, en zet het op papier.

En maak ook goede afspraken over het buiten en binnen zetten.

Hoe zij verder met haar pony's omgaat moet je je niet te veel van aan trekken.
Op elke stal heb je dat wel, dat er mensen lopen die andere ideeen en meningen hebben, dus leer daar mee omgaan.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 10:32

Kijk hier heb ik wel wat aan... het klaar zetten vind ze denk ik zelf ook wel fijn. Ik doe dat nl. wel vaker, als ik smorgens kom vul ik al het hooi al bij voor de avond.

Ik zit te denken om misschien samen alle afspraken te maken en ze op papier te zetten. Zo kan ik er wel op terug komen, omdat zij ze zelf ook heeft gemaakt. (met mij )
Eventueel met haar ouders bespreken over de afspraken die we hebben gemaakt.

Het aanvegen zou idd geen issue moeten zijn maar soms zeggen haar ouders wel eens van; nou jullie moeten die stal wel beter bij houden hoor qua vegen enzo. Ik denk jaa dat doe ik wel maar niet iedereen doet dit dus. :Y)

Dus qua delen. Ik heb nu een pallet van 40 pakjes staan. Gooien het bedrag door de helft en hebben dan ieder 20 baaltjes ?
En met voer misschien dat we allebei een ton kunnen neerzetten met voor mijn paard en voor haar paardjes? (naam erop dus?)
Qua voeren zitten we dus al op , ik doe het voor de avond en zij in de ochtend. Meestal doe ik ze dan ook naar binnen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:56

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dit alleen met je vriendin wilt bespreken (eventueel zei je over dr ouders). Ze is 14! Dit hoor je met haar ouders te doen! En het liefst met jouw ouders erbij als backup.. Wat vinden jouw ouders er eigenlijk van?
Sommige dingen kan ik me heel goed voorstellen hoor, dat je je hieraan ergert, maar dat ze de stal niet veegt of opruimt gaat mij dan weer te ver. Het is toch haar stal ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:26

En hou altijd in gedachte wat je volgende plan is.
Wat als jij zegt dat ze geen vlas meer mag pakken, maar je merkt toch dat er balen gepakt worden. Ben je bereid daarover de discussie aan te gaan?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:42

Hooi kun je ook makkelijk al klaarleggen, zorg bijvoorbeeld voor een extra hooinet. Dan hoeven ze het er alleen nog in te hangen en heeft je paard wat langer iets te knabbelen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:21

HTM schreef:
Ik snap het punt van TS ook.
Of ze nu 25 euro betaald, 100 euro of 500, het is gewoon niet prettig als jou paard niet op tijd eten krijgt, niet genoeg eten krijgt, niet naar buiten gaat, je spullen worden gepakt enzenzenz.

Hier ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant lijkt het me ook niet fijn als je al jaren je paarden op een bepaalde manier verzorgt met goedkeuring van de bijrijder. En dat die bijrijder dan op het moment dat ze een eigen paard bij je stalt (voor weinig) ineens dingen anders wil.

Zelf heb ik mijn paardjes ook goedkoop staan maar hier is het duidelijk dat, als ík iets anders wil dan hoe het gaat, ík het dan ook maar moet doen. Dat vind ik niet meer dan logisch dus ik kom gewoon zelf mijn bed uit om 's ochtend ook te voeren. Persoonlijk denk ik dat ik niet zo'n goede verstandhouding zou hebben met de staleigenaren als ik op een bepaald punt een gesprek had 'aangevraagd' om hen te vragen meer tegemoet te komen aan mijn wensen. Ik een goedkope stalling; zij minder werk. Win-win om het maar economisch te zeggen, als het zou zijn: ik een goedkope stalling, zij méér werk zou het voor hen toch een minder mooie constructie zijn.

Misschien ben ik gewoon te makkelijk hoor, maar ik knijp in mijn handjes met mijn stalling en de staleigenaren dus je zult mij niet om meer horen vragen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 00:24

Ja, dat ik er voor een prik sta is nu duidelijk. Het is geland ik heb er nog eens een avond en nacht over zitten denken. Het is duidelijk nu. Voor 25 euro kan je eigenlijk rekenen, hooi water licht weidegang.
Het is wel kinderachtig dat ik zeg van ja, je mag geen vlas meer van mij pakken. Uiteindelijk heeft me vader toch de vlas betaald, en uiteraard geven en nemen voor die 25 euro pm. (Aldus pa..)

Ik heb helaas (nog) geen mogelijkheid om zelf even mijn paard te voeren in de ochtend. Het is 20 min fietsen en nu het zo laat licht is , vind ik het niet prettig om in een pikke donker stuk te fietsen. Nu heb ik een rooster dat dit ong. 3 dagen kan, maar 2 dagen zit ik vanaf half 9 al op school en ben 3 kwartier bezig om op school te komen dus... Het autorijbewijs is nog niet binnen, anders wist ik het wel... :)

Ik reed hun paard bij idd, toen het paard weg moest wegens ouderdom mocht ik mijn paard er neerzetten. Er zou in princiepe niks veranderen, met andere woorden van maak je geen zorgen, aldus hun. Mijn paard staat op evenveel vlas als hun oude paard dat deed. Maar dat terzijde.
Vanavond was ze er niet en had ik zelf les, morgen zou ik even met haar willen kletsen, weet ze ook al van dus.

Je moet toch wel puntjes kunnen bespreken. ? Helemaal als je samen wil werken om het toch tot iets leuks te laten komen waar we allebei profijt van hebben. Zoals gezegd... ik leg alles klaar het enige wat ze hoeft te doen is het erin schuiven. Zo doen we allebei iets toch..? Ik stel geen eisen en het is een win-win situatie toch, het kost haar nu geen 10 min maar 5. En ik heb er een gerust gevoel over.
Mijn vriendin is echt wel een leuke meid, kun je leuk mee lachen en ze is gezellig.
Maar ze is soms gewoon erg makkelijk terwijl ik alles liever geregeld heb en netjes (zo ook voor de spullen van een ander), zodat je ook minder werk hebt (vind ik, als je het netjes houd scheelt je dat opruimen...)
Ze gaf zelf ook wel een keer aan van, ja ik ben idd makkelijk en ben best verwend. Dus het besef is er wel ;)
In princiepe regelen hun nu niks, als ze naar les wil lift ze met mij mee, (trailer ervoor aangeschaft, waar zij ook gebruik van mag maken) , ik regel dus vlas en koop de brok, zorg dat de paarden naar binnen komen in de avond, voer ze en laat de stal altijd netjes achter, wnneer ik wat wil gebruiken van de boer zoals water om paard af te spuiten oid vraag ik dat eerst... Zo'n veeleisende stalgenoot ben ik dan niet toch. Dus..
Als ik even wil kortsluiten hoe laat mijn paard wat te vreten krijgt en naar buiten gaat... (op een subtiele manier)

Ik heb het topic ook min of meer geopend om reacties te krijgen van, is het normaal om zoiets te bespreken en ben ik wel redelijk omdat ik daar nog wel eens aan twijfel en hoe maak je de afspraken ook duidelijk, dus dat je ze samen maakt maar ook gaat naleven (beide miss heeft zij ook wel punten)
Iedere stal heeft toch wel een soort samenwerkingsafspraken...?

Op doe- het-zelf stallen sta je vaak ook voor een apendaal en dan overleg je ook van die en die doet het bv. op dinsdag ochtend voeren, dus jij komt daar dinsdag ochtend 11 uur en je paard is niet gevoerd. Dan denk je ook van ja hallo we werken toch samen aan de verzorging van de paarden?
Het zijn geen regels meer hulpjes om te zorgen dat we ons niet gaan ergeren aan elkaar wat nu wel aan het handje is. Een nichtje van mijn vriendin had haar paard zelf aan het dijkje staan bij de paarden, die pony stond daar 24.7 maar kwam wel eens bij ons rijden.
Die zei zelf ook van, man die beesten hebben geen regelmaat joh in de ochtend kom ik wel eens en dan hebben ze om 10 uur nog geen hooi gezien. Ik denk nou dan ben ik dus niet de enige?
Ik heb nog nooit op een pensionstal gestaan, dus weet ook niet hoe de dagelijkse gang is van zaken daar..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:36

Als een andere stalling geen optie is, dan zal je het sowieso hier goed voor elkaar moeten krijgen :)

Ik kan me goed voorstellen dat je er erg van baalt als gemaakte afspraken niet nagekomen worden.
En dat je dan het gevoel krijgt dat er van jou geprofiteerd wordt.

Maar zo is het als je alles even van een afstandje bekijkt natuurlijk niet.

Je staat inderdaad super goedkoop, veel mensen zouden alleen voor het gebruik van de kale stal / erf / wei al zeker het 3 dubbele betalen dan van wat jij betaalt met zelfs nog hooi erbij, mazzelpik +:)+

Voor 25 euro kun je waarschijnlijk zelf niet eens genoeg hooi kopen om je paard de hele maand van te voeren :)

Ik denk dat je het gewoon allemaal even moet herschikken in je eigen beleving, en je verwachtingen wat bij moet stellen (doe je al zo te zien) :)

Ga er even vanuit dat je op heel veel andere stallingen (veel) meer geld kwijt zou zijn en dan ook nog veel zelf zou moeten doen.

Dan kun je wellicht dik tevreden zijn als je het zo gaat bekijken:

- jou vriendin lift mee op jou doordat jij zorgt voor het regelen van de inkoop van allerlei spullen
- jij lift mee op je vriendin doordat zij zorgt voor het hooi en de locatie waar de paarden kunnen staan

Op zich brengt je vriendin een grotere waarde in dus mag jij best een stapje harder lopen zeg maar, omdat je zo goedkoop staat :)

Hoe je dan verder het vlas en voer betaalt dat moet je zelf bekijken. Het is natuurlijk fijn als zij haar eigen voer koopt en jullie de balen vlas eerlijk delen.

Maar als je denkt dat dat in de praktijk niet gaat werken dan zal je de overweging moeten maken of het een ruzie waard is, of dat het voor de prijs die je betaalt nog steeds wel acceptabel is als jij zeg maar in ruil voor het hooi dat jouw paard krijgt, wat voer mist voor die van haar.

Misschien kun je wel regelen dat zij een eigen voerton krijgt en ook mee betaalt aan het voer?
Dat er voor haar paard altijd voldoende goede brok staat die ze zelf kan pakken, en dat je jouw ton(nen) op slot doet? Zeg je van mijn part dat het tegen de muizen is :P Zo ook met je kast: op slot doen, je spullen hoeven toch niet opgegeten of door dieven gestolen te worden :)

Zorg er zelf voor dat je al het voer voor je paard klaar zet zodat ze het alleen maar in de stal hoeft te kieperen.

Over voertijden zou ik me niet druk maken, daar krijgt een paard niks van hoor als die op wisselende tijden voer krijgt. Ik doe het hier zelfs expres niet op een bepaalde tijd, dan krijgen ze er geen verwachtingen bij ook ;)

Je hebt nu een slowfeeder hooinet in de stal hangen zeg je, dan is er toch niks aan de hand?
Kan die van jou altijd knabbelen, prima toch +:)+ Wanneer die dan brokjes krijgt maakt geen flaus aus, als het niet vlak voordat je gaat rijden is.

Dat ze haar kreupele pony in de wei zet: groot gelijk +:)+
Lekker zelf wat rond laten banjeren zo'n dier, niet te veel mee trutten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:35

Denk dat het ook een beetje de leeftijd is van dat meisje...14 jaar...dan weet je het wel ;) Ik zou het haar zo gemakkelijk mogelijk maken, met als resultaat dat m'n paard dan wel genoeg te eten zou hebben. Dus alles voor haar klaar zetten, slowfeeders vol zodat ze die alleen hoeft op te hangen. Dat late buitenzetten is wel een lastig punt, aangezien die moeder dat doet..Ik zou eerst even zorgen dat het voergebeuren voor elkaar is, zodat je meeste irritaties weg zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:06

Gerritt schreef:
Ja, dat ik er voor een prik sta is nu duidelijk. Het is geland ik heb er nog eens een avond en nacht over zitten denken. Het is duidelijk nu. Voor 25 euro kan je eigenlijk rekenen, hooi water licht weidegang. Het is wel kinderachtig dat ik zeg van ja, je mag geen vlas meer van mij pakken. Uiteindelijk heeft me vader toch de vlas betaald, en uiteraard geven en nemen voor die 25 euro pm. (Aldus pa..)

Ik heb helaas (nog) geen mogelijkheid om zelf even mijn paard te voeren in de ochtend. Het is 20 min fietsen en nu het zo laat licht is , vind ik het niet prettig om in een pikke donker stuk te fietsen. Nu heb ik een rooster dat dit ong. 3 dagen kan, maar 2 dagen zit ik vanaf half 9 al op school en ben 3 kwartier bezig om op school te komen dus... Het autorijbewijs is nog niet binnen, anders wist ik het wel... :)

Ik reed hun paard bij idd, toen het paard weg moest wegens ouderdom mocht ik mijn paard er neerzetten. Er zou in princiepe niks veranderen, met andere woorden van maak je geen zorgen, aldus hun. Mijn paard staat op evenveel vlas als hun oude paard dat deed. Maar dat terzijde.
Vanavond was ze er niet en had ik zelf les, morgen zou ik even met haar willen kletsen, weet ze ook al van dus.

Je moet toch wel puntjes kunnen bespreken. ? Helemaal als je samen wil werken om het toch tot iets leuks te laten komen waar we allebei profijt van hebben. Zoals gezegd... ik leg alles klaar het enige wat ze hoeft te doen is het erin schuiven. Zo doen we allebei iets toch..? Ik stel geen eisen en het is een win-win situatie toch, het kost haar nu geen 10 min maar 5. En ik heb er een gerust gevoel over.
Mijn vriendin is echt wel een leuke meid, kun je leuk mee lachen en ze is gezellig.
Maar ze is soms gewoon erg makkelijk terwijl ik alles liever geregeld heb en netjes (zo ook voor de spullen van een ander), zodat je ook minder werk hebt (vind ik, als je het netjes houd scheelt je dat opruimen...)
Ze gaf zelf ook wel een keer aan van, ja ik ben idd makkelijk en ben best verwend. Dus het besef is er wel ;)
In princiepe regelen hun nu niks, als ze naar les wil lift ze met mij mee, (trailer ervoor aangeschaft, waar zij ook gebruik van mag maken) , ik regel dus vlas en koop de brok, zorg dat de paarden naar binnen komen in de avond, voer ze en laat de stal altijd netjes achter, wnneer ik wat wil gebruiken van de boer zoals water om paard af te spuiten oid vraag ik dat eerst... Zo'n veeleisende stalgenoot ben ik dan niet toch. Dus..
Als ik even wil kortsluiten hoe laat mijn paard wat te vreten krijgt en naar buiten gaat... (op een subtiele manier)

Ik heb het topic ook min of meer geopend om reacties te krijgen van, is het normaal om zoiets te bespreken en ben ik wel redelijk omdat ik daar nog wel eens aan twijfel en hoe maak je de afspraken ook duidelijk, dus dat je ze samen maakt maar ook gaat naleven (beide miss heeft zij ook wel punten)
Iedere stal heeft toch wel een soort samenwerkingsafspraken...?

Op doe- het-zelf stallen sta je vaak ook voor een apendaal en dan overleg je ook van die en die doet het bv. op dinsdag ochtend voeren, dus jij komt daar dinsdag ochtend 11 uur en je paard is niet gevoerd. Dan denk je ook van ja hallo we werken toch samen aan de verzorging van de paarden?
Het zijn geen regels meer hulpjes om te zorgen dat we ons niet gaan ergeren aan elkaar wat nu wel aan het handje is. Een nichtje van mijn vriendin had haar paard zelf aan het dijkje staan bij de paarden, die pony stond daar 24.7 maar kwam wel eens bij ons rijden.
Die zei zelf ook van, man die beesten hebben geen regelmaat joh in de ochtend kom ik wel eens en dan hebben ze om 10 uur nog geen hooi gezien. Ik denk nou dan ben ik dus niet de enige?
Ik heb nog nooit op een pensionstal gestaan, dus weet ook niet hoe de dagelijkse gang is van zaken daar..

Grapje zeker? Met 25 euro kom je d'r echt niet, ik snap je punt ergens wel, maar ik denk niet dat je hier meer advies kan in winnen dat je al hebt. Gewoon even rond de tafel en regels maken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:24

Ik vind die slowfeeder wel een briljant idee eigenlijk, dan moet je paard wel toe komen als hij onregelmatig gevoerd wordt. Ik denk dat je best wel afspraken kunt maken, de vraag is alleen of die worden nagekomen. Schijnbaar zijn dochter maar ook moeder makkelijker dan jij en dat verander je niet zomaar met een afspraak. En de grootste vraag is: ga jij je meer of minder ergeren als je afspraken hebt gemaakt en ze worden alsnog niet nagekomen? Zonde van je energie om geïrriteerd te zijn. Voro je het weet heb je je rijbewijs en kun je het zelf doen als je dat wilt.

Onze paarden hebben ook weinig regelmaat hoor; ik ga altijd voor en na mijn werk heen. De ene keer moet ik beginnen om 8.30 en krijgen ze om 7 uur, soms begin ik om 11u en krijgen ze om 10u te eten in het weekends vaak nog later. Hebben ze geen last van hoor, een paard kan toch niet klokkijken.