Ik wil jullie trouwens wel bedanken

Ik ga proberen niet meer te letten op de verzorging van haar paarden... al is dat soms lastig :3
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amalarab schreef:Wat een slechte boer dat hij die paarden 's ochtends niet even 'meevoert'. Wat zijn dat voor rare mensen?
Daar stal je je paard toch niet? Hoe goedkoop het ook is. Hang dan tenminste een flink hooinet op voor de nacht.
mirgino schreef:ik zou dat nooit zo zeggen![]()
als je dat tegen mij zou zeggen als ik de moeder was , kon je vertrekken!
ik wilde vanmiddag nog aankaarten van; soms vertrouw ik het niet of mijn paard nu wel of niet in de ochtend gevoerd word.
HTM schreef:Ik snap het punt van TS ook.
Of ze nu 25 euro betaald, 100 euro of 500, het is gewoon niet prettig als jou paard niet op tijd eten krijgt, niet genoeg eten krijgt, niet naar buiten gaat, je spullen worden gepakt enzenzenz.
Gerritt schreef:Ja, dat ik er voor een prik sta is nu duidelijk. Het is geland ik heb er nog eens een avond en nacht over zitten denken. Het is duidelijk nu. Voor 25 euro kan je eigenlijk rekenen, hooi water licht weidegang. Het is wel kinderachtig dat ik zeg van ja, je mag geen vlas meer van mij pakken. Uiteindelijk heeft me vader toch de vlas betaald, en uiteraard geven en nemen voor die 25 euro pm. (Aldus pa..)
Ik heb helaas (nog) geen mogelijkheid om zelf even mijn paard te voeren in de ochtend. Het is 20 min fietsen en nu het zo laat licht is , vind ik het niet prettig om in een pikke donker stuk te fietsen. Nu heb ik een rooster dat dit ong. 3 dagen kan, maar 2 dagen zit ik vanaf half 9 al op school en ben 3 kwartier bezig om op school te komen dus... Het autorijbewijs is nog niet binnen, anders wist ik het wel...![]()
Ik reed hun paard bij idd, toen het paard weg moest wegens ouderdom mocht ik mijn paard er neerzetten. Er zou in princiepe niks veranderen, met andere woorden van maak je geen zorgen, aldus hun. Mijn paard staat op evenveel vlas als hun oude paard dat deed. Maar dat terzijde.
Vanavond was ze er niet en had ik zelf les, morgen zou ik even met haar willen kletsen, weet ze ook al van dus.
Je moet toch wel puntjes kunnen bespreken. ? Helemaal als je samen wil werken om het toch tot iets leuks te laten komen waar we allebei profijt van hebben. Zoals gezegd... ik leg alles klaar het enige wat ze hoeft te doen is het erin schuiven. Zo doen we allebei iets toch..? Ik stel geen eisen en het is een win-win situatie toch, het kost haar nu geen 10 min maar 5. En ik heb er een gerust gevoel over.
Mijn vriendin is echt wel een leuke meid, kun je leuk mee lachen en ze is gezellig.
Maar ze is soms gewoon erg makkelijk terwijl ik alles liever geregeld heb en netjes (zo ook voor de spullen van een ander), zodat je ook minder werk hebt (vind ik, als je het netjes houd scheelt je dat opruimen...)
Ze gaf zelf ook wel een keer aan van, ja ik ben idd makkelijk en ben best verwend. Dus het besef is er wel![]()
In princiepe regelen hun nu niks, als ze naar les wil lift ze met mij mee, (trailer ervoor aangeschaft, waar zij ook gebruik van mag maken) , ik regel dus vlas en koop de brok, zorg dat de paarden naar binnen komen in de avond, voer ze en laat de stal altijd netjes achter, wnneer ik wat wil gebruiken van de boer zoals water om paard af te spuiten oid vraag ik dat eerst... Zo'n veeleisende stalgenoot ben ik dan niet toch. Dus..
Als ik even wil kortsluiten hoe laat mijn paard wat te vreten krijgt en naar buiten gaat... (op een subtiele manier)
Ik heb het topic ook min of meer geopend om reacties te krijgen van, is het normaal om zoiets te bespreken en ben ik wel redelijk omdat ik daar nog wel eens aan twijfel en hoe maak je de afspraken ook duidelijk, dus dat je ze samen maakt maar ook gaat naleven (beide miss heeft zij ook wel punten)
Iedere stal heeft toch wel een soort samenwerkingsafspraken...?
Op doe- het-zelf stallen sta je vaak ook voor een apendaal en dan overleg je ook van die en die doet het bv. op dinsdag ochtend voeren, dus jij komt daar dinsdag ochtend 11 uur en je paard is niet gevoerd. Dan denk je ook van ja hallo we werken toch samen aan de verzorging van de paarden?
Het zijn geen regels meer hulpjes om te zorgen dat we ons niet gaan ergeren aan elkaar wat nu wel aan het handje is. Een nichtje van mijn vriendin had haar paard zelf aan het dijkje staan bij de paarden, die pony stond daar 24.7 maar kwam wel eens bij ons rijden.
Die zei zelf ook van, man die beesten hebben geen regelmaat joh in de ochtend kom ik wel eens en dan hebben ze om 10 uur nog geen hooi gezien. Ik denk nou dan ben ik dus niet de enige?
Ik heb nog nooit op een pensionstal gestaan, dus weet ook niet hoe de dagelijkse gang is van zaken daar..