Omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:52

Bij harmonicagaas zouden je de "haakjes"waarmee het is vervlochten open kunnen slaan en er zo een gat in kunnen slaan. Daarbij is harmonicagaas lastiger strak te monteren en is het duurer dan gepuntlast gaas

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:33

Afijn, wij hebben ursus gaas. Maar niet de 'standaard' wij hebben een versie waarbij de onderste hokjes kleiner zijn. We hadden voorheen geen schrikdraad en paard met hoefijzers, het gras was uiteraard groener aan de overkant en mevrouw bleef toen met haar hoefijzers in het gaas hangen (bleef braaf staan hoor) Toen er schrikdraad was deed ze het niet meer, sindsdien niks meer met het gaas gebeurt en is al járen in perfecte staat. Wij hebben het schrikdraad met van die lange 'pinnen' zodat er ongeveer nog 20 cm ruimte is tussen het schrikdraad en het gaas, dit zit bovenin vast (dus niet ergens in het midden).

Verder wat dat het gevaarlijk is betreft. Er kan áltijd iets gebeuren, maar als een paard in een grote ruime weide staat, waarom zou die dan in godsnaam naar het gaas gaan trappen?! En als het gebeurt, nou dan gebeurt het. Ongelukken gebeuren gewoon, kans op een ongeluk hiermee lijkt me erg klein, kans is groter dat ze elkaar bezeren, gaan we dan ook maar de paarden niet meer bij elkaar zetten?!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 24-09-13 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op discussie verwijderd

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:05

Wat dan wel? --> inderdaad juiste info krijgen. Als ik naar een producent bel, zal die hoogstwaarschijnlijk zijn product als het beste/veiligste/... aanprijzen.
Mijn fout dat ik de verwarring omtrent ursus en Bekaert heb doen ontstaan.
Met Bekaert bedoelde ik inderdaad de groene omheining met rechthoekige mazen. Met ursus bedoelde ik schapendraad, die onderaan een fijnere maas heeft.
Wij hebben meerdere redenen om geen onzichtbare omheining voor de honden te plaatsen, maar die doen hier niet ter zake.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 24-09-13 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op discussie verwijderd

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:15

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic berichten verwijderd waar de TS niks aan heeft. Graag alleen ontopic reageren en de TS helpen bij haar vraag mocht je informatie hebben waar zij wat aan kan hebben.