Paard bezeert zich snachts in stal door rollen of opstaan ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: Paard bezeert zich snachts in stal door rollen of opstaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:36

zou ik ook doen, als ik al geen camera's had !

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 03:03

Shayla schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier nog een "ouderwets" birthalarm alarm liggen.
Dus zo een die gelijk reageerd zodra ze plat liggen.
Maar dan moet je wel bij je paard blijven slapen. Camera heb ik ook nog die zoveel meter draadloos ontvangt......

Super lief dank je wel. En ieder ander ook zeer bedankt voor de reacties. Ik ben vannacht om 0.00 uur naar mijn paard gegaan. Ze was toen nog aan het eten. Om 01.00 uur is ze gaan liggen, dat ging goed. Netjes in het midden van de stal. Ik ben toen bij haar in de stal gaan zitten, ongeveer een half uurtje later zakte ze met haar neus in het zaagsel :D en ging ze languit liggen, volledig in coma :) dit duurde ongeveer een 15 minuten, daarna draaide ze weer om zoals ze was gaan liggen (dus niet meer plat) en sliep ze verder. Ongeveer een half uur later stond ze op, ook dit ging goed.

Wel viel mij op, de schaafwond die ze nu heeft, aan haar schouder/binnenkant oksel, daar komt als ze ligt precies haar hoef tegen aan. Dan nog zou ik het vreemd vinden als ze op die manier haar oksel geschaafd heeft. maar je weet nooit.....

Nu is ze weer wakker en staat ze weer...

Ik dacht wie weet omdat ze dus ook languit op de grond gaat liggen slapen heeft ze zich zo tegen de rand van de muur bezeerd...

Verder waren er geen vreemde dingen te merken. Wel is het zo dat ze opvallend winderig is, geen diarree, maar wel regelmatig windering. Ze is nu sinds 2 dagen op normaal hooi gezet en niet meer op de verse plastic pakken die we hadden. Wellicht gaat dit helpen hiertegen. Daarbij heb ik een suplement besteld van NAF om de darmwerking etc. op normale gang te houden. Baad het niet schaadt het niet dacht ik maar zo..?? -O-

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 03:04

morgen ga ik dit nog een keer doen, wie weet die nacht weer andere bevindingen

hoofvision

Re: Paard bezeert zich snachts in stal door rollen of opstaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 03:52

ha dus je hebt ook nachtdienst gehad maar dan op stal! gedeelde smart is halve smart mijn dienst zit er ook zo op. succes komende nacht!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 09:23

hoofvision schreef:
ha dus je hebt ook nachtdienst gehad maar dan op stal! gedeelde smart is halve smart mijn dienst zit er ook zo op. succes komende nacht!

Dank je wel!! :)