afstand naar je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: afstand naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:33

mijn stal was 9.5 km enkele reis, met auto een kwartiertje. Ik ging "maar" 4 x in de week en was dan een dagdeel van huis. Sinds 1.5 week staat mijn paard 5 minuten fietsen van mijn huis. Ik kan nu iedere dag even gaan (zou niet hoeven, paard staat volledig verzorgd), al is het maar voor 10 minuutjes, heerlijk! Dit was dan ook de enige reden dat ik van stal ben veranderd, ik had het zooo naar mijn zin op de oude stal, maar nu is het wel heel lekker hoor!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:35

3 minuutjes fietsen en ongeveer 10 minuten lopend, gelukkig niet zo ver want s'winters zet ik ze in de wei voordat ik naar school ga. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:37

Aan de overkant van de straat nu.

Maar wij hebben ruim 30+ min van huis gestaan en dan 2x per dag soms erheen als iemand niet kon voeren/buitenzetten. Het went na een tijdje, maar hoe korter bij hoe beter ... :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:38

een pont is niet altijd open met wintermaanden dus daar zou ik wel rekening meehouden.... en ook een pond heeft een sluitingstijd...als er midden in de nacht iets is met je paard kan je niet met een pont heen en weer.
Ik sta ong. 12 min. van mijn stal af... ik vind dat te doen...maar t moet niet meer zijn want dat vind ik te ver.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:45

Dana82 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Dus ja, ik heb het wat dat betreft echt ideaal. Tuurlijk heeft het z'n voor- en nadelen. En tuurlijk; gisteravond hoosde het gigantisch, ik lag lekker in m'n bedje met een goed glas wijn, tv kijken. Maarja, ik moest er toch écht wel ff uit om nog te voeren, deken te controleren etc.

Haha herkenbaar. Er zat nog iets de oven dus nog vlug voor het eten, knalgeel regenpak aan, naar de paarden. Het heeft idd zijn nadelen maar ik zou het niet kunnen missen en ik heb het geluk dat mijn vriend ook de hobby deelt. En als ik eens heel lief kijk... :D
's Morgens wandel ik altijd blokje om met de hond en dan kom altijd voorbij de weide, wat ideaal is want dan kan ik ze gelijk even verzorgen. Hond blijft dan flink in de dreef wachten (durft niet voorbij die vreselijk draad die schokken geeft).

Oh zeker, ik zou echt niet anders willen. Het dagelijkse uitmesten van weide, stal en paddock (die 3 schijten samen per dag 1 kruiwagen bomvol) is niet áltijd even leuk (ik moet nu zo van 2 dagen uitmesten, dus 2 kruiwagens in 1 keer, daar krijg ik meestal wel last van), maar ik zou het missen als ik het niet zou kunnen doen. Meestal heb ik er zelfs zin in. Ik vind het heerlijk; het is voor mij echt even die ontspanning :j

En nu ben ik op zich wel wát relaxter geworden, en minder 'dwangmatig'. Soms kom ik laat uit m'n werk (ik studeer, maar werk ook in de horeca als bijbaan) en ben ik heel moe, is het rotweer, en dan denk ik 'tsja, ik kan nu nog wel met m'n koplampje gaan uitmesten om 2 uur 's nachts, maar ze staan er goed bij, staan op de wei, hebben voldoende water, ach ik check ze morgen wel weer ff, ga ik nu slapen'.

Want geloof mij; ik sta regelmatig op de meest rare tijdstippen met een koplampje de wei uit te mesten. En dat vind ik meestal héeeeeeeeerlijk! Pikkiedonker, mooie sterrenhemel, evt. muziek zachtjes aan. En veel minder volk.
Ik woon aan de rand van het dorp, en er kijken ook genoeg huizen uit op de weide, die houden het ook altijd voor mij in de gaten, als er 'iets' is weten ze dat mogen bellen en doen dat dus ook.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:56

Net zoals bij ons! Paarden staan wel in een dreef maar zijn wel min of meer zichtbaar van op de baan, als je ze weet staan. En onze overbuur is met pensioen en heeft daar ook paarden staan, die gaat dagelijks wel een paar keer naar de paarden.
In de zomer is het helemaal handig, moeten we niet echt uit bed om ze eten te geven, staan ze toch op de weide. In de winter tja, even dikke jas en broek over pjama, eten geven en vlug terug naar huis.
In de winter vind ik het mesten niet erg maar in de zomer sch*ten ze de hele weide onder, dat haat ik, scheppen in het hoge gras.
Als ik in de zomer eens te weinig tijd heb of lui ben, dat ik ze een hele dag niet zie, dan voel ik me al schuldig! Dan ga ik meestal toch nog even snel kijken. Soms met de wagen om daarna meteen door te rijden naar waar ik moest.
Dus ja, voor mij geen paarden ver van huis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:02

ik ken ook mensen die hun paard een half uur (met de auto) van hun huis hebben staan. Dat zou ik echt niet willen omdat ik dan nog maar 1 x per dag naar mijn paard toe zou kunnen. Lastig idd in de tijd dat dekens op en af moeten. Ook dien ik liever medicijnen zelf toe mocht ie ziek zijn. Heb er geen vertrouwen in dat het anders goed gebeurt. Bij een blessure moet je ook van meer keren p/d naar je paard toe; ondoenlijk als ie zo ver staat. Of koliek (moet er niet aan denken). Ik hou er toe liever zelf goed zicht op.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:13

Mijn paard staat nu op 8-9 km afstand en we hebben geen auto.
Ik ga altijd met de fiets, soms een stuk met de trein en dan verder met de fiets (het is te ver om te lopen vanaf t station). Ik heb dan ook maarliefst 4 fietsen tot mijn beschikking.. thuis een normale, een vouwfiets (ideaal om mee te nemen in de trein) en sinds kort een (oude) racefiets en het station bij mijn paard een extra fiets, zodat ik van t station naar mijn paard kan fietsen, maar wil er ook nog wel eens helemaal naar huis fietsen en dan moet ik m natuurlijk ook weer een keer terugfietsen.
Nu is mijn paard pas 2, dus ik hoef ook echt niet iedere dag.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:15

Mijn paard staat 20/25 minuten met de auto van mij af.
Fietsen begin ik niet aan :+

Heb redelijk vaak gewisseld van stal, maar deze stal bevalt verder zo goed dat ik het
ervoor over heb om wat meer km's af te leggen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:16

mijn paarden staan zo'n 10-12 minuten met de auto vanaf mijn woning vandaan.
Fietsen ga ik niet doen, stal is middenin de polder altijd wind tegen :+

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:17

Mijn verzorgpony staat nu op 10 seconden lopen. Bij ons thuis, tijdelijk. Anders is het 30 seconden lopen. Schuin tegenover. :) Bevalt prima dat ze thuis staat, ze is er zo ontzettend veel op vooruit gegaan :)

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:17

Mijn pony staat nog geen minuutje verder op fietsen/lopen..
Met veel gladheid en sneeuw loop ik er meestal heen en ben ik er binnen 2 minuutjes! :)
Heel erg fijn! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:20

Paardlief staat 2 minuutjes lopen! :P bij de overbuurvrouw. :D
Heb eerder paarden gereden op de manege (45 minuten fietsen) In de winter kreeg ik wel eens een lift van de eigenaar of mijn ouders maar fietsen moest vaak wel de heenweg. Ik had me super dik ingepakt, dan wou het wel maar liever niet. Ik zou eens kijken of je je paarden dichter bij elkaar kunt zetten! Een vriendin had ook haar paarden op grotere afstand van elkaar en was enorm veel tijd kwijt aan het reizen en plannen!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:25

mijn 'eigen' pony staat op een kwartiertje fietsen
mijn verzorgpaard (voor de zaterdagochtend) is een 35 minuten fietsen
en de les van zaterdagmiddag is vanaf huis ook rond een 30 minuten maar ik fiets gelijk vanaf mijn verzorgpaard en met weggetjes tussendoor doe ik er pak m beet 45 minuten over..

tja je moet wat over hebben voor je hobby! :Y)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:04

Ongeveer een halve minuut wandelen :+ Ideaal vind ik dat, al herken ik dat van midden in de nacht uit je bed komen om "even" te checken wel! Ach het hoort er bij en ik vind het wel gezellig, in mijn pyjama met rubber laarzen naar de paarden. Gelukkig heb ik geen buren...

Toen ze nog op pension stonden was dat ongeveer een kwartiertje met de auto. Best te doen, ook bij slecht weer, al was het dan een schuiffestijn het laatste stukje.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:07

Hij staat nu 10 minuutje met de auto bij mijn huis weg maar met ingang van 1 oktober komt hij 3 minuten lopen van mij huis te staan. Heeeeerlijk!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:50

Mijn stal staat 10 km van mijn huis af, en ben in 13 minuten daar. Niet ideaal moet namelijk alles zelf doen, van voeren, stallen doen, werken en binnen/buitenhalen, maar is nog wel te overzien.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:21

7 minuten met de auto :)
En dat is wel zo fijn, want ik zet regelmatig voor werk de paarden buiten.
Op de fiets is het ongeveer 12 minuten... dus eigenlijk zou ik meer moeten fietsen :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:40

3 minuten met de fiets,ideaal want we doen alles zelf.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:08

Mijn paard staat op 20 meter afstand. Dus geen probleem qua vervoer.
Voorheen heeft op pensionstalling gestaan varierend van 5 tot 15 km van huis.
In de winter ging ik door weer en wind ook met een dik pak sneeuw. Deed er wel veel langer over, maar vond dat geen probleem.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:21

Hier ook 3minuutjes fietsen. Paardjes staan twee straten verder.
Heb hiervoor ook nog een verzorgpaardje gehad op 30minuten fietsen. Daar ging ik na school meteen naartoe, dan at ik later en deed ik 's avonds nog huiswerk. Qua afstand geen probleem (vooral omdat ik voor en na school langs daar ging) maar hoe dichter, hoe leuker uiteraard :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:26

Mijn paard staat op 600m van mijn huis vandaan en met de brommer is dat 1-2 minuten. :)

Eerst stond ze 20km verder (toen woonde ik ergens anders) en zat ik 1 uur in de bus.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:44

Mijn paard stond op 10 minuten fietsen afstand maar ben verhuisd naar een stal op 25 minuten fietsafstand. Die 10 minuten waren wel ideaal. Ik ga nu toch meestal niet meer dan 1 x per dag, terwijl ik destijds 2 tot 3 x per dag naar har toe ging. Maar ja voor mijn paard is die verdere stalling absoluut beter dus dan is het niet anders.
Ik heb geen rijbewijs dus er wordt gefietst wind of geen wind...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:46

Eerst stond hij zo'n 15 min (auto) ver weg. Langer zou ik absoluut niet willen!

Nu een halve minuut, thuis dus.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:47

500m ver