Ik blijf op hennep denk ik, vlas is hier moeilijk te krijgen. Ik zou hooguit om de kosten te drukken door de hennep houtvezel kunnen strooien. Hoeven teren doe ik nooit! Sox heeft sterke hoeven, en de hoefsmid van mij raadt het af. Ik heb nog een heel nieuw emmertje hoefvet staan, nog nooit gebruikt, hoef ik ook niet te doen zegt ie..
Weet je, ik sta nu zo goedkoop in pension, 40 euro, dat hemparade wel te doen is als het blijft zoals nu. Ze heeft nu een dikke ondergrond, ik haal de mest eruit en de natte plekken en kijk hoeveel er per week bij moet. De dierenzaak die het verkoopt zit hier in het dorp, het is dan wel 6,50 per baaltje maar al met al valt het dan nog mee. Iemand wist misschien ook al een goedkoop adres voor hooi (1,60 terwijl ik nu 2,50 betaal) en als dat goed hooi is ben ik reuze tevreden. Goedkoper kun je bijna niet staan. Als ze maar een fijne droge stal heeft, en als ik de berichtjes goed interpreteer heeft hennep licht de voorkeur boven vlas en andere bedekkers. Als ik makkelijk aan vlas kan komen ga ik het proberen hoor, dat het glad is, is voor Sox geen probleem want ze is niet beslagen en is reuze rustig in haar box.
Dank Ophelia voor jouw reactie, ik weet nu dat krul en mot minder goed zijn in gebruik! Ik heb het hennep ook niet vochtig gemaakt, een paard plast toch dus het wordt al vochtig. En idd de voorkoming van mok is nog het aller, allerbelangrijkste!