Zadelkasten: hout of metaal? Hoe groot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:44

Hmmja, ondertussen weet ik het nog niet .. maar ik denk dat het toch die houten kast gaat worden.
Ze kunnen deze maken met een diepte van 65cm en dan heb ik nog een breedte van 80 cm (en 180 cm hoog). Als ik dan vergelijk met metalen kasten van 180x65x65 dan heb ik én minder ruimte, én het kost een pak meer geld ...

Zijn er nog mensen met spinnen in de houten kasten? Of ligt dat aan Sol? :+ Want ik ben bang van spinnen :')

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:15

ik heb 1 metalen kast van 1 meter nog wat hoog en halve meter breed, past perfect! ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:25

Ik heb zo een kast als zadelkast:

Afbeelding
foto gestolen van een andere topic over zadelkasten

Zijn kasten uit de legerkazerne en 2 m hoog, 1 m breed en 55 cm diep. Zadelsteun er even zelf in maken. Plek genoeg voor al mijn spullen en ongediertevrij :j

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:27

Metaal, lengte 1 m ong, en breedte een have meter ong.
Eigenlijk wil ik liever wat grooters haha, het past er allemaal niet in .

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:05

Op de pensionstal waar ik sta heeft iedereen zo'n kast als fransje ook laat zien, een oude legerkast.
Ideaal! Je hebt verschillende varianten, met vakjes aan de zijkant maar ook zonder. Afmetingen verschillen soms ook een paar cm.
Het enige is dat hele brede zadels, zoals een wintec wide, niet altijd passen qua diepte. Wellicht iets om even na te meten!
Hout zou ik afraden, vanwege nattigheid en muizenfamilies die leuke hoekjes gaan bewonen. Ik vind het leuke beestjes hoor, in het bos enzo, maar niets meurt zo hard als een gestorven muis in je kast :r

Anoniem

Re: Zadelkasten: hout of metaal? Hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:09

Maar ... als je gewoon een erg nette stal(gang) hebt en een goed afgesloten kast? (dus maatwerk, en stevig, niet iets wat je zelf hebt geprobeerd in elkaar te zetten want dat zou in mijn geval zeker niet goed komen :P ). Ik zou echt niet weten waar die muizen bij ons op stal zouden zitten... (het voerhok is trouwens ook heel ergens anders, niet in het gebouw waar de kast komt te staan).

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:16

Denk dat je dat het beste zelf in kunt schatten.
Hier is de zadelkamer (met alle kasten dus) vrij toegankelijk voor vogels, muizen en alles wat kleiner dan 10 cm is zeg maar en hebben mensen idd ook wel voer in hun kasten. Dat zal allicht veel schelen als je dat niet hebt!

Extra voordeel van die legerkasten is, bedenk ik me net, ook dat ze echt zowat onverwoestbaar zijn. Als je er één op de kop kunt tikken kan 'ie zo nog 20 jaar mee.

Anoniem

Re: Zadelkasten: hout of metaal? Hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:19

Maar daar is nog zelf werk aan en laat dat nu net een probleem zijn :+
Heb snel gekeken maar staat niet meteen wat op, en moet dan ook nog eens exact de juiste diepte zijn want dat loopt allemaal gelijk bij de kasten (de hoogte en breedte maakt niet uit). Dus ik denk dat ik sneller & beter af ben met een kant-en-klare kast...

Denk dat het qua muizen & ongedierte echt wel meevalt .. zelfs spinnen ben ik daar nog niet tegengekomen :+ :))