Wanneer zouden jullie kinderen een paard krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:48

ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe je woont. Als je thuis de ruimte hebt, dan waarschijnlijk sneller. Moet je er echt stalgeld voor gaan betalen, dan zou ik toch eerst zeker willen wete of hij/zij pony's wel echt leuk vindt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:51

De pony heb ik al, alleen het kind nog Haha! (neuh, doe maar niet Haha!)
bij mijn buren hetzelfde, die hadden al een shetje, hun dochter is nu een jaar of 3, en die begint er nu een beetje op te hobbelen.
Met de juiste begleiding is er niks mis mee

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:44

hahaha de pony komt waarschijnlijk al voordat het kind ter wereld is! Daar gaan ze hier mee opgroeien. De kinderen groeien wel met de pony's mee Haha! en als ze een jaartje of 10 zijn krijgen ze ook een shire......
Nee even zonder gekheid het zal bij ons een vereiste zijn dat het kind een eigen pony heeft. Daar leren ze van wat verantwoording is, en hoe je met dieren omgaat. Ik vind dat belangrijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 15:34

Maar bevoorbeeld die jongen rijd zijn pony 3 keer in de week (hij mag niet meer van zijn ouders) en het meisje haar paard staat wel een hele eind van haar thuis, dus ik denk niet dat ze er elke dag gaat zijn.
Ik kom elke dag, behalve donderdag officiele rustdag Haha! Ik zou al erg ziek moeten zijn voor niet te komen..
En ik had gevraagd aan dat meisje om ff Camble vast te houden, durfde ze niet want ze was 'wild', dus had ze iemand geroepen.. Ik vraag me dan af wat gaat ze morgen doen als haar paard fris staat (zoiezo op een nieuwe omgeving)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 16:25

Ik heb 3 kids, waarvan er eentje gek is op paarden...
Een aantal jaren terug heeft ze een mini gekregen (ik had toen zelf nog KWPN -ers) om te kijken of ze het wel leuk zou blijven vinden, verzorging voeren enz...
Omdat Britt (=dochter) steeds gekker werd op en met paarden, heb ik besloten (mede om rugproblemen) om mijn rijpaard te verkopen en pony's (a-welshjes) te gaan houden.
1 fokmerrie
1 merrie voor Britt als rijpony.Winni
Winni hebben we inmiddels verkocht omdat de combinatie niet echt paste en een andere gekocht voor haar..die we dus nu een week thuis hebben en afgelopen donderdag haar veulen heeft gekregen...

Britt rijd eens per week op de ponyclub en heeft dan privéles (zitten gewoon geen anderen in haar groep Haha! ) En verder rijdt ze 5 dagen per week thuis, ook helpt ze bijna dagelijks met voeren, op de weide zetten etc. (rijden zit er ivm het veulen even niet in...)

Ik moet er wel bij vertellen dat we de pony's thuis hebben staan, als ik een paard of pony op een pensionstal moest zetten...dan kwam er dus geen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:22

Mijn kinders krijgen geen eigen pony. Die moeten ze maar zelf kopen als ze dat willen, ik ben eventueel wel bereid als ze lang en veel gespaard hebben om het aankoopbedrag te betalen, en dat ze verder alles zelf betalen. Maar in de meest gunstigste situatie kunnen ze met mijn huidige haflinger, en een eventueel veulen daarvan mee aan de gang. Heel misschien komt er wel een shetlander waar ik ook mee kan mennen, en zij dan op kunnen rondrijden. Als ze aangeven dat ze zo vroeg met paarden willen beginnen. Trouwens, als ze een eigen paard willen kopen moeten ze ook wel zeker de 15 jaar gepasseerd zijn. Daarvoor rijden ze maar op de manege en gaan eventueel met verzorgpony's aan de gang. Ik houd er niet van om ze te verwennen.

Gewoon beestencontact is wel belangrijk, bij mij komen zeker weten ook een paar honden en katten in huis die samen met de kinders moeten zien te leven *LOL*

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:48

De pony staat al klaar Knipoog Nee hoor, ik ben nog lang niet van plan om uberhaupt maar aan kinderen te dénken, maar als ik een kindje zou krijgen zou er een pony klaar staan voordat hte kon lopen *LOL*
Niet dat ik het kind zou dwingen. Als ie het niet leuk vindt, dan geniet mama zelf wel van die pony *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:15

Dat hangt voor mij heel erg af aan de preciese thuissituatie op dat moment Lachen .

Aan de ene kant wil ik uiteraard het liefst dat ALS ik nog eens kinderen krijg (wil ik wel , alleen dat bevallen trekt me niet zo Haha! ) , ze opgroeien op een fijne plek , klein boerderij-achtig iets met wat kipjes , een geitje...je kent het wel , schop maar naar buiten in een ketelpakkie en op een paar klompjes en laat maar banjeren *LOL* .

Natuurlijk leuk om zo'n kind al van kleins af aan op te laten groeien met een klein paardje ook , dierengevoel / -liefde bijbrengen en verantwoordelijkheidsgevoel.

Gewoon ermee op laten groeien.

Maar in eerste instantie is die pony er dan als grasmachine , voor jezelf voor de leuk , als gezelschap voor een ander paardje...dat je kind er ook plezier van kan hebben is dan bijzaak.

Geen gepush of druk erachter , van baby af aan een ponietje gewend Lachen .

Aan de andere kant is het ook juist weer leuk als je ze meeneemt naar je eigen paardje en ze aangeven dat ze het erg leuk vinden en heel erg graag zelf een lieve pony zouden willen hebben..... dan kun je de afspraak maken dat ze dan altijd hun kamer op moeten ruimen en altijd , elke dag , het beestje moeten verzorgen.

Ook goed voor een dankbaar kind met verantwoordelijksgevoel !

Dat trekt me ook wel , dus even wachten tot ze de kleutertijd bereikt hebben en laten zien dat ze het echt graag willen !

En dan heb je nog de mogelijkheid om ze te steunen waar mogelijk qua lessen , en ze te leren dat ze zelf hun eigen paard moeten verdienen als ze wat ouder zijn... da's op zich ook wel heel goed natuurlijk.

Maarja als je de mogelijkheden heb dan gun ik mijn kind(eren) toch zeker wel een jeugd met een eigen paardje , daar heb ik zelf ook altijd naar verlangd .......

Laat maar lekker rommelen met dat diertje , en goed lesnemen enzo , karakter en verantwoordelijkheid , gevoel en alles ontwikkelen... van je kindertijd moet je het hebben hoor .

En eigenlijk moeten ze ook een keer een geboorte van een veulentje kunnen zien , en samen met dat beestje opgroeien (penny Bloos ) .

Grote kans iig dat als ik een kindje krijg ,
ik het al vrij snel eens op het paard zet om ze er zo lekker in te laten rollen.

Ik heb echt nog geen uitzicht op het moederschap nu *LOL* maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al een jaar of wat geleden een heel lief klein echt leren-met-print-en-alles-er-op-en-eraan Shetty-western-zadeltje aangeschaft heb .... geweldig toch om daar je kind in te zetten en ze te zien genieten van een wandelingetje , met dier & natuur , in de buitenlucht... OK dan!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:27

ik was 9 toen kreeg ik mijn 1e pony, een shetlander. Deze deelde ik samen met mijn zus van 11. Ik rijd paard vanaf mijn 7e en we kregen heel veel hulp van de eigenaar van de stoeterij waar we toen reden.
Zo konden we alles vragen en gratis na laten kijken door een dierenarts. We reden daar ook elke week in de les mee met die pony. Ik vind het zelf wel wat vroeg dat ik op die leeftijd een pony heb gehad, maar ik heb wel een groot verantwoordelijkheids gevoel ontwikkeld hierdoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:05

Mijn kind zal Dennis met mij moeten delen(of ik met mijn kind Knipoog ben ik bang Lachen . Tegen die tijd loopt Dennis rond met een rolator oid omdat ik er voorlopig nog niet aan moet denken Haha! .

Zodra ze zelf laten zien dat ze het echt willen en er voor gaan(en het dus geen bevlieging is) zou er waarschijnlijk best een pony komen als de mogelijkheden er zijn. En het zal 100% zeker een shetlander worden, dat heb je als moeders een verschrikkelijke shetland fan is.