Mestafvoer... de boer die dat deed vraagt 100 euro per keer en maakt er een bende van. Nu hebben we een betere oplossing: een deel composteren we (en dat gaat in het voorjaar over de wei) en de rest kunnen we gratis kwijt. Moeten we het alleen wel zelf wegbrengen.
Aangezien ik midden in de stad, en twee hoog, woon heb ik mijn paard niet aan huis. Samen met een vriendin heb ik een wei in eigen beheer. Dat werkt goed omdat we over de dingen die er toe doen op één lijn zitten (dat wisten we van tevoren ook van elkaar: voorzichtig zijn met gras, geen kuil maar hooi, veel vrije beweging, we wilden allebei graag een track en een composthoop, dat soort dingen) En de dingen waar we verschillend over denken bijten elkaar niet.
De voordelen van de situatie:
- je kunt het bij 1 paard laten (ik heb er 1, zij 2)
- je kunt samen werk en kosten verdelen van dingen als hooien, omheining, zaaigoed, trailer huren enz.
- je kunt voor elkaar inspringen bij ziekte en vakantie
- je hebt aanspraak
- twee weten en zien meer dan één
- en voor mij, als stedeling, heb ik een "buitenverblijf" met riánte tuin en volop zon & zen (en wind, en modder...)
Enige nadeel is dat het niet aan huis is. Zelf de verzorging van paarden en wei doen vind ik alleen maar een voordeel: dan gebeurt het tenminste eindelijk goed. Soms té goed: we maken wel eens "ruzie" over wie er mag uitmesten
Laatst bijgewerkt door Koper op 02-09-13 01:29, in het totaal 2 keer bewerkt