Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KimD schreef:FriesWytske schreef:En dat laatste is niet waar. Met wassen haal je de beschermlaag van de huid en de staart en manen. Waardoor sommige paarden steeds meer huidvet gaan produceren.
Nooit last van gehad, terwijl hij wekelijks door de wasstraat ging. En zijn staart bijna dagelijks.
KimD schreef:Het is je verzorgpaard, voordat je overgaat tot uitdunnen of iets dergelijks zou ik dat eens even goed doorspreken met de eigenaar.
Shenavallie schreef:Zolang je niet wekelijks naar belangrijke wedstrijden moet en puur recreatief rijdt, dan zou ik me niet zo'n zorgen over die staart maken. Het ziet er misschien niet netjes uit, maar wat kan jou dat schelen? Borstel de ergste stukken globaal weg en ga gewoon lekker rijden (of wat je ook van plan was). Verder hooguit met lauw water wegspoelen (neem een borstel met lange steel en je kunt de stront tezamen met het water makkelijk uit de staart halen, zonder dat je zelf helemaal onder zit) als je je er heel erg aan stoort of als het problemen kan geven (irritatie bij het paard). Geen sop gebruiken, is nergens voor nodig. Wij gebruiken op het werk ook geen sop, maar alleen warm water bij paarden die een lichte staart hebben en deze ook vol s*c*h*i*j*t*e*n.
Knhschick schreef:KimD schreef:Het is je verzorgpaard, voordat je overgaat tot uitdunnen of iets dergelijks zou ik dat eens even goed doorspreken met de eigenaar.
Het baasje geeft er niks om ze komt er nooit ze komen maar een keer per jaar naar nederland voor de rest wonen ze in duitsland , voor mijn is het dus eigenlijk zoon beetje een eigen paard (nou ja zo voelt het dan)