Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:@ Lusitana : fijn dat je ook ervaring hebt met een blinde pony. Dat is inderdaad nog mijn grootste zorg "hoe gaat hij reageren" ... (niet in het minst op het feit dat hij een trailer in moet.. maar met geduld lukt dat ook wel). Maarja, kan dat alleen maar weten door het te proberen natuurlijk, en in principe als het allemaal rustig aangepakt wordt en je hem de tijd geeft komt dat wel goed.
)
Laatste keer dat hij op de trailer moest was om tot bij mij te komen en dat heeft toch even geduurd (inclusief goedbedoelde tips van mensen die beter op afstand zouden blijven
) en toen was hij nog niet volledig blind. Voordeel dat ik ondertussen heb is dat er een enorme band tussen ons gegroeid is, maar ergens heb ik toch ook schrik .. de laatste keer dat ik hem door een nauwe doorgang op een plank liet lopen is de hoefsmid eraan begonnen (hoefstal). Hij volgde mij vol vertrouwen en ging toen vechten voor zijn leven ... Dus ik heb een beetje schrik dat hij dat nu daarmee gaat associëren.. maar misschien valt het ook wel mee, is ondertussen toch alweer een tijd geleden.. 
Dus hoop dat wel zo te kunnen houden als ik naar de nieuwe stal ga, maar dat moet mogelijk zijn

's Avonds gingen ze ook weer prima naar binnen (zelfs allebei tegelijk terwijl mijn bedoeling maar eentje was
) dus voor mij een teken dat ze het wel leuk vinden. Ze gingen ook meteen lekker eten en daarna hooi knabbelen en ze hadden de eerste nacht ook al meteen gewoon gedronken (en [***] zelfs gelegen zag ik aan zijn deken
) dus denk dat het wel goed zit
Heb gisteren al gezegd dat ze ze gerust vandaag zelf mochten buiten zetten (sta er volpension, al heb ik nog steeds vrijheden als ik iets zelf wil doen, dus super, niks moet, maar alles mag
) en heb niks gehoord, dus neem aan dat het gewoon goed is gegaan
Mensen van stal zijn ook zelf heel erg rustig dus dat doet ook veel natuurlijk (en op stal zelf is het ook gewoon erg rustig).

De blinde heeft wat moeite met de stal in te gaan maar dat is meer door omstandigheden, gisteren was het bv. al donker toen ik ze ging binnenzetten en dat geeft altijd 'problemen'. Verder moet hij tussen 2 stalblokken door en het hoekpaard is nogal nieuwsgierig (volgende keer even deurtje dichtdoen als ik ze ga binnenzetten
) en de stal zelf heeft zo'n randje waar hij over moet, maar doordat hij was bangig was door dat hoekpaard lette hij niet op en struikelde zo de stal in
Maar maak me daar niet al te druk over, komt vanzelf wel, is voor mij ook wennen
En éénmaal in de stal gaat hij meteen op zoek naar de voerbak en daarna lekker hooi knabbelen en is hij weer helemaal op zijn gemak. Dat is wel fijn