je kunt ook wortels iets nat maken en daar de poeder overheen strooien, dan eten ze het meestal ook wel
Mac
Geplaatst: 30-11-03 20:12
Het ENIGE dat bij mijn merrie werkt is een klein beetje slobber aanmaken met water waarin ik een paar anijsblokjes heb opgelost. Dat is ZO lekker en ZO overheersend dat ik er (bijna) alles mee in krijg ... misschien het proberen waard ?
Jans16
Geplaatst: 30-11-03 21:12
een appel uithollen werkte bij mij vrij goed. suc6 ermee!
Ode
Geplaatst: 30-11-03 21:45
Mijn veulen kreeg vorrige maand ook medicijnen. Vloeibaar!! Ik kon het dus niet in zijn mond spuiten net als een wormenkuur,want dan zou het er gewoon weer uit lopen. Ik heb een oud bolletje vol gespoten met die medicijnen (een bolletje neemt goed vloeistof op) de tong van mijn veulen gepakt en het bolletje achter in zijn mond geschoven. (makkelijker gezegt dan gedaan hoor!!) Maar goed....hij moest maar 1 x die medicijnen hebben en jij moet het elke dag doen. Je paard zal het truckje wel snel door hebben .
Groetjes
tina
Geplaatst: 30-11-03 22:59
even nadenken welke ik allemaal gebruikte de injectiespuit zonder naald zoals hier al gezegd is soort zoete thee maken en dat over biks doen poeder ,plus heet water en veel honing zodat lekker zoet is de uitgeholde wortel ,het op een broodje doen,de uitgeholde appel zijn ook al genoemd geloof ik
en nog eentje die wel slecht is voor de tanden maar ook wel eens wil werken(dus niet geschikt voor langdurig gebruik) poeder samen met flink wat suiker door de biks heen vermengen de smaak van suiker overheerst dan de poedersmaak
Anita_D
Geplaatst: 02-12-03 00:24
Wij hebben daarvoor spuiten van de dierenarts en knippen daar het tuutje vanaf, zodat de opennind wijd genoeg is voor appelmoes.
cissy
Geplaatst: 03-12-03 14:39
Hoi, ik haal altijd een dikke spuit bij de apotheek en snij daar het tuitje een stuk vanaf, dan koop ik een niet te dikke appelmoes (de goedkoopste is vaak het dunste) en meng dat in een bakje met het poeder. Niet teveel dan past het niet meer in 1 spuit. Dan de spuit op zn kop in het bakje zetten (tuitje naar beneden dus) en met een theelepeltje de prut erin laten zakken, dan voorzichtig de schuif er weer in en klaar is kees! net een wormenkuur! Of opzuigen met de spuit maar dat wil niet altijd even goed gaan. Als je een flinke spuit koopt kun je met het lepeltje er nog een beetje in roeren terwijl je m vol laat lopen. Het blijft een lastig karweitje maar je moet toch wat als ie het niet gewoon op wil eten. succes! ciska
Marije_jiplover
Geplaatst: 03-12-03 15:24
Goh, als ik dit zo lees, dan was Estor toch wel heel erg makkelijk. Gewoon in zijn voerbak doen en hij likte het er wel uit! Maar inderdaad, als ze het niet willen is het echt verrekte lastig. Ons buurpaard kreeg haar medicijnen vermengd met appelstroop en dan in een spuit, inderdaad anders voldoende mengen, dan maar meer spuiten, hij moet toch echt binnenkrijgen.