hoe hou ik mijn pony achter stroomdraad ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

Re: hoe hou ik mijn pony achter stroomdraad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:14

Ik heb hier ook een pony die moeilijk binnen te houden is. Bij het vorige weiland heeft het geholpen dat we de oude draad vervingen voor nieuwe draad. Daar had ik 2 lagen lint en 1 laag cord. Daar is ze nog een keer of 2 uitgekomen toen er geen stroom op stond. Met stroom bleef ze er wel achter, maar inderdaad nadat we haar een keertje met een ijzerdraad antenne in de wei hadden gezet en ze een flinke opdonder heeft gehad.

In de nieuwe wei heb ik 3 lagen lint (waarvan de hoogte op 1.35 m) en daaronder nog een cord op ongeveer 30 cm van de grond af. Zo lang er stroom op staat (en dat is flink wat) blijft ze er braaf achter, maar zodra de stroom er af is en ze het weiland van de buurman groener vindt, dan loopt ze weer buiten (kruipt gewoon tussen de draden door).

Als ze er tegenaan kan gaan staan met gras eten, dan krijgt ze gewoon niet genoeg stroom. Ik zou idd eens meten hoeveel stroom er op staat en als dat te weinig is, dan toch maar overwegen om nieuwe draad neer te hangen. En dan verschillende lagen boven elkaar. En hoe dichter de palen bij elkaar staan, hoe minder speling er op de draad komt om er onder door te kruipen.

hielkebro

Re: hoe hou ik mijn pony achter stroomdraad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:58

Bedankt !