Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aprils_joke schreef:weet je wat ik wel had ts tijdens mijn stages ? dat ik na mijn stage geen zin meer had om naar mijn eigen paard te gaan omdat ik dan al de hele dag met paarden bezig was gewweest.
ik vind het wel heel fijn dat mijn pony toen op mijn stage adres een tijdje heeft gestaan.
kon ik na het werk haar mooi nog even rijden (en ook vaak gewoon tijden werk tijd als het even rustig was )
of ff longeren in de grote pauze.
als ik daarna nog naar een andere stalling zou moeten om daar weer mijn paard te gaan doen was ik vaak al veel te moe
maar als je toch al op stal bent , is de keuze vaak makkelijker gemaakt om toch nog even te gaan rijden
en al helemaal als je een binnenbak ter beschikking hebt.
_Marinke_ schreef:Waarom moet je in de winter op je huidige stal perse een winterstop houden??
Vraag aan je staleigenaar of hij de bak OOK in de winter goed wilt onderhouden, dus goed vlak houden zodra er vorst aan zit te komen. Veel slepen dus... En voor degene die bv. 's avonds gereden hebben (nadat de bak gesleept is) even de gaten weer dicht harken, zodat de volgende de volgende dag ook weer een vlakke bak heeft. Het scheelt veel hoor, zeker als je sleept met zo'n grote hark idee i.p.v. een vlakke sleep (hoewel die laatste ook wel werkt). En zout strooien, even in laten trekken en dan met de sleep de bovenste laag lostrekken.
Als je dat direct al v.a. dat het winter word goed bijhoud heb je de hele winter een fijne bak!
En ja op 2 verschillende locaties heb ik hier ervaring mee....
------------
Hoe ga jij naar stage / stal dan? Met de fiets? Scooter? Of gaat 's avonds 1 van je ouders ofzo mee met de auto?
In hoeverre weet je ZEKER dat de andere binnenbak altijd beschikbaar is? Zijn er geen pensionklanten (willen die geen les?)? Of manegeruiters die komen vrij rijden?
Het klinkt alsof je de keuze eigenlijk al gemaakt hebt, pony verhuizen naar je stal maar ik wil je echt meegeven er heel goed overna te denken! Zeker als je ook gaat lessen op die manege, ben je niet bang dat je stagebegeleider zich ineens ook gaat bemoeien met hoe jij zelf met je eigen pony omgaat bijvoorbeeld? In theorie zou hij/zij dit niet mogen doen en kan jou er eigenlijk alleen op aanspreken als hij/zij het er niet mee eens is hoe je met de paarden die op het bedrijf staan (/van het bedrijf zijn) omgaat, maar de praktijk laat toch vaak anders zien. Vooral omdat ze je vaak goed bedoeld willen helpen, maar vergeet niet dat dit voor jou ook een ergernis kan worden.
Ik zou echt eerst even afwachten hoe de stage bevalt en wanneer je precies weet hoe alles daar in zijn werk gaat voor ik mijn pony ook daar heen zou zetten, dan kun je er nog eens rustig en goed overna denken en nog beter de voors en tegens tegen elkaar opwegen.
LOLLYYwood schreef:Ik werk geen 40u op kantoor en ik ken ook niemand die dit doet dus daar spreek ik mijzelf niet over uit. Ook ben ik niet iemand die 40u op kantoor zou kunnen zitten, dus zo 'eindigen' zou ik al helemaal niet willen. ALS ik later 40u/w aan een bureau zit stop ik ook met rijden, dat is gewoon niet haalbaar. Maar nogmaals: ik werk van 8u30 tot 12 - 13u tot 17u. Mooie uren vind ik zelf.
Ook heb ik gekozen voor deze richting omdat ik geen 5/7 op een schoolbank kan zitten, ik verveel me dan steendood en het interesseert mij niet, nu ga ik dag in dag uit bezig zijn met iets waar ik al mijn hele leven gek van ben en waar ik ook hoop mijn verdere leven mee te vullen.
nitouche schreef:LOLLYYwood schreef:Ik werk geen 40u op kantoor en ik ken ook niemand die dit doet dus daar spreek ik mijzelf niet over uit. Ook ben ik niet iemand die 40u op kantoor zou kunnen zitten, dus zo 'eindigen' zou ik al helemaal niet willen. ALS ik later 40u/w aan een bureau zit stop ik ook met rijden, dat is gewoon niet haalbaar. Maar nogmaals: ik werk van 8u30 tot 12 - 13u tot 17u. Mooie uren vind ik zelf.
Ook heb ik gekozen voor deze richting omdat ik geen 5/7 op een schoolbank kan zitten, ik verveel me dan steendood en het interesseert mij niet, nu ga ik dag in dag uit bezig zijn met iets waar ik al mijn hele leven gek van ben en waar ik ook hoop mijn verdere leven mee te vullen.
Wat een onzin dat het niet haalbaar is met 40 uur in de week werken. Ik ben ook ruim 40 uur per week van huis maar rijd wel mijn paard 5 dagen in de week. Waar een wil is is een weg.
Maar om op je vraag terug te komen. Ik zou je paardenbeest laten staan, omdat je werk en prive gescheiden moet houden. Hoe denk je dat je stagebedrijf reageert dat je bij ziekte niet komt werken maar wel je paard komt doen. Ik denk dat ze je stagecontract gewoon proberen te ontbinden.
nitouche schreef:LOLLYYwood schreef:Ik werk geen 40u op kantoor en ik ken ook niemand die dit doet dus daar spreek ik mijzelf niet over uit. Ook ben ik niet iemand die 40u op kantoor zou kunnen zitten, dus zo 'eindigen' zou ik al helemaal niet willen. ALS ik later 40u/w aan een bureau zit stop ik ook met rijden, dat is gewoon niet haalbaar. Maar nogmaals: ik werk van 8u30 tot 12 - 13u tot 17u. Mooie uren vind ik zelf.
Wat een onzin dat het niet haalbaar is met 40 uur in de week werken. Ik ben ook ruim 40 uur per week van huis maar rijd wel mijn paard 5 dagen in de week. Waar een wil is is een weg.
Maar om op je vraag terug te komen. Ik zou je paardenbeest laten staan, omdat je werk en prive gescheiden moet houden. Hoe denk je dat je stagebedrijf reageert dat je bij ziekte niet komt werken maar wel je paard komt doen. Ik denk dat ze je stagecontract gewoon proberen te ontbinden.
speurneusc schreef:nitouche schreef:
mmmmm ze zal wel veel ziek zijn.... en als je inderdaad ziek bent, is paard ergens anders ook niet optie, paardenwereld is klein en het is zo nagegaan of de zieke wel ziek genoeg is.. dus als dat een reden is om het te laten???
principal schreef:Over ziek zijn, een dier is afhankelijk v je, als je huisdieren hebt verzorg je toch ook, ook al ben je ziek, toevallig staat een paard vaak genoeg op stalling buiten je eigen huis.
Ik lees dat je eigenlijk wel wil verhuizen, ik persoonlijk zou niet doen.
Stage is ook voorbereiding op toekomstige werk, en idd dan werk je, en heb je je hobby na werktijd.
Zou de situatie fijn houden zoals nu is, kun je meemaken hoe het is, en wat al eerder gezegd is, weet je gelijk of dit werk bij je past.
Succes
LOLLYYwood schreef:@ Speurneusc ; ik moet inderdaad stalling betalen, maar ik 'mag' wel meer. Zoals ik bij paardjes123 zei, ik mag mijn paard langer buitenzetten als de voorgeschreven regel, ik mag hem in de piste zetten terwijl dat eigenlijk 'niet mag', ik mag .... Ook heb ik er zicht op wat er gebeurd met hem, en dat vind ik ook wel een positief punt!
44Myrthe44 schreef:Als je naar je paard kan kan je ook werken toch?
Snap hier de mensen niet die zeggen dat ze wel naar hun paard gaan als ze ziek zijn, maar niet naar hun werk?