Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lon schreef:Ik vond de eerste keer met de trailer op pad ook erg spannend. De beste tip was voor mij om bij bochten/gas geven/remmen te doen of er een volle kop koffie op het dashbord staat, en die mag niet vallen. De verdere vaardigheden heb je als het goed is bij je rijlessen meegekregen.
lindar1985 schreef:Ennuh 90 is toch echt je max snelheid met de trailer, zou niemand adviseren om harder te rijden, vooral niet je eerste keer, waar het hier om gaat...
Behalve in een echt noodgeval.
Citaat:Als de verkeersdoorstroming ermee gebaat is, is het toch verstandiger om met een wat hogere snelheid in te voegen en je daarna rustig af te laten zakken naar meer toegestane snelheden. Hoe vloeiender je invoegactie, hoe soepeler het overige verkeer ermee om kan gaan.
Het is aan het inzicht van de chauffeur om de juiste plek en het juiste moment van invoegen te bepalen, aan een snelheid die past bij die actie.
Enne, goed beschouwd is remmen voor sukkels en noodgevallen. Als je zo voorzichtig en vooral zo lang remt, heb je een groot risico op verglazing van je remmen. Dan heb je niks meer te remmen. Beter is het om op tijd het gas eraf te halen en korte remacties te doen in plaats van het hele lieve eind op de rem te gaan hangen. Let er hierbij op hoe het overige verkeer (vooral achter je!) hiermee omgaat.
Ibbel schreef:leviria schreef:Verder heeft mijn auto een automaat. dus opschakelen en terugschakelen regelt hij zelf.
Als er een S-stand oid op zit (kijk even in het manual), zet 'm daar dan op. Dan schakelt-ie met meer toeren op.
Dorine92 schreef:Dat is prima natuurlijk, maar ik reageer op "het gas eraf te halen en korte remacties te doen in plaats van het hele lieve eind op de rem te gaan hangen" en ik begrijp daaruit dat je beter kort kan remmen en weer laten rollen, vervolgens weer kort remmen en weer laten rollen etc etc. Dat leek mij dus niet zo handig