Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Als je ze wilt helpen, dan kan je mest van een ander paard op de plaats leggen waar je de mest plaats wilt hebben. Dat helpt met het aanleren.
Gypsy schreef:Ik vind het een leuk idee, maar wou wel even opmerken, paarden ZIJN zindelijk.![]()
Alleen is een stal eigenlijk domweg te klein.
Ik ben benieuwd of het je gaat lukken!
Bo_Cassey schreef:Ik heb een slechte rug. Een paar drolletjes her en der wippen is voor mij persoonlijk minder belastend dan een onhandige kuip leegscheppen of slepen en omkeren.
Komt nog bij dat bij ons ook de leidingen bevriezen en er dus een drinkkuip in stal moet dan.
Gypsy schreef:Nouja, de meeste paarden hebben toch wel vaste plekken. En het zijn schone dieren, die van mij zullen nooit in hun eigen poep gaan liggen oid. Dat vind ik ook vaak het sneue van een stal, baasjes die een paard lachend voor viespeuk uit maken, terwijl het arme dier geen keus heeft behalve in zijn eigen urine en mest te gaan liggen. Geloof me, ik heb TWEE witte paarden, en afgezien van wat stof en zand enzo zijn ze altijd brandschoon.
turquoises schreef:Ik weet niet of je je paard ook in een ton wil laten plassen? Maar ik vind het een heel slecht idee.
Ik ken een paard die altijd in een emmer plaste. Tot dat de baas eens wat later dan gebruikelijk op stal kwam. Paard stond gewoon op springen. Net alle gevolgen van dien.
Het lijkt een leuk idee maar eigenlijk is het dom om je paard een gewoonte aan te leren waarbij hij afhankelijk is van de mens.
Als je paard ooit verkocht wordt of jij bent in een ziekenhuis of met vakantie kan het enorme problemen opleveren.