Hoofdschuddend paard alleen bij regen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nisart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:32

Ja ik denk dat je paard het gewoon niet fijn vindt om water op haar hoofd te krijgen, dat ze daarom zo hevig reageert. Als je paard het alleen doet wanneer het regent, kan het paard niet tegen water!

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:28

Hoi allemaal, het is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar ik wil toch weer om jullie mening vragen. Hunk heeft inmiddels vanaf het najaar niet meer geschud met zijn hoofd.. Ook niet met regen.. Het rijden in de regen gaat niet van harte, maar als hij erin staat lijkt alles nu mee te vallen. Echter, nu begint hij sinds afgelopen zaterdag opeens bij het rijden, maar ook in de paddock weer heftig met zijn hoofd te schudden.. Ik ga weer de dierenarts inschakelen, maar gezien de vorige poging.. Is er niemand met dezelfde problemen hier?
In de buitenbak

In de binnenbak

Tessebes

Re: Hoofdschuddend paard alleen bij regen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:01

Ziet eruit als een head shaker, balen zeg. Is zo lastig om te achterhalen waar zoiets vandaan komt. Aangezien jouw paard begonnen is met schudden bij regen, zou je denken aan een overgevoeligheid. Misschien dat ze je in het headshaker topic van advies kunnen voorzien.

Blondie20

Re: Hoofdschuddend paard alleen bij regen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 13:31

Thanks voor de tip, ik heb een poging gewaagd.. Hopelijk heeft iemand een tip om het iets minder heftig te maken...