Mijn eerste echte rijpaard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:55

Ik koop dan misschien wel een shetlander erbij. Maar wij zitten druk in de verbouwing dus veel geld hebben we er niet voor. De reden dat ik dan wel een rijpaard mag is prive. Dit heeft te maken met psychische zaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:56

Poess91 schreef:
[***] schreef:
Er staan genoeg paarden alleen, ik heb heel veel tijd om voor het paard te zorgen dus ik denk niet dat dit Een groot probleem is, en als ik merk dat dat 't wel is, dan koop ik indd een shetlander erbij

Dat er genoeg paarden alleen staan betekend niet dat jij er ook aan mee moet doen

Dus ik moet er wel aan meedoen om mijn paard niet alleen te laten staan?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:57

[***] schreef:
Ik koop dan misschien wel een shetlander erbij. Maar wij zitten druk in de verbouwing dus veel geld hebben we er niet voor. De reden dat ik dan wel een rijpaard mag is prive. Dit heeft te maken met psychische zaken

En de psychiche zaken van een paard hoeven dus niet mee te tellen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:57

[***] schreef:
Er staan genoeg paarden alleen, ik heb heel veel tijd om voor het paard te zorgen dus ik denk niet dat dit Een groot probleem is, en als ik merk dat dat 't wel is, dan koop ik indd een shetlander erbij

Zelfs al besteed je 5 uur per dag aan het paard, staat hij/zij vervolgens nog steeds 19 uur alleen. Bovendien ziet een paard jou niet als soortgenoot en dus ben je geen gelijkwaardig gezelschap. Het is óf >2 paarden in de wei óf geen paard in de wei, 1 paard is niet bepaald paardvriendelijk. Toch wel een essentieel onderdeel van de basiskennis van paarden, lijkt me zo...
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 18-08-13 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:58

Poess91 schreef:
[***] schreef:

Niet alle paarden hebben last van eenzaamheid, sommige paarden kunnen het niet vinden met een ander paardje erbij.

Poess91

Re: Mijn eerste echte rijpaard!

Je moet inderdaad nog veel leren.

Anoniem

Kirsha schreef:
[***] schreef:

Zelfs al besteed je 5 uur per dag aan het paard, staat hij/zij vervolgens nog steeds 19 uur alleen. Bovendien ziet een paard jou niet als soortgenoot en dus ben je geen gelijkwaardig gezelschap. Het is óf >2 paarden in de wei óf geen paard in de wei, 1 paard is niet bepaald paardvriendelijk. Toch wel een essentieel onderdeel van de basiskennis van paarden, lijkt me zo...

Wie zegt dat ik dit niet weet. Ik heb echt wel wat ervaring hoor. Maar niet alle paarden zijn hetzelfde

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:59

Dus jij gaat op zoek naar een paard dat niet met andere kan staan.
Veel sterkte

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:00

Vertel is wat meer, wat voor soort paard zoek je?

Ps: als je niet genoeg geld, zin of tijd hebt voor een maatje voor je paard, stop er dan mee, enja er zijn veel paarden die alleen staan, maar wie zegt dat ze gelukkig zijn. Een paard MOET met een ANDER PAARD of pony komen te staat, dus geen geit, schaap enz. Waarom? Een paard en een schaap praten niet de zelfde taal en kunnen niet met elkaar communiceren.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 18-08-13 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Poess91 schreef:
Je moet inderdaad nog veel leren.

"Er is altijd iets wat je over het hoofd ziet" citeer ik. Dit zie ik dus over het hoofd. We hebben 't nu over het gezelschap, je weet niet of ik de rest wel weet.er is ook wel iets wat jij niet weet, dan zeg ik ook niet gelijk dat je nog veel moet leren

Anoniem

Poess91 schreef:
Dus jij gaat op zoek naar een paard dat niet met andere kan staan.
Veel sterkte

Zeg ik dat? Nee. Hou maar op met reageren als je alles wat ik zeg verkeerd gaat benoemen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:01

Meid, volgens mij weet je het toch allemaal beter. Ik zou zeggen toe maar, dit topic was blijkbaar overbodig want zelfs de goede adviezen hier worden in de wind geslagen.

Anoniem

Paardjes45 schreef:
Vertel is wat meer, wat voor soort paard zoek je?

Een kwpn, van 1,60 of hoger en rond de 10 jaar of jonger.

Een paard met wat pit die verkeersmak is en gechipt is.

Voor de rest weet ik het nog niet precies

Poess91

Ach iedereen moet veel leren.
Maar dat je je paard alleen wilt gaan houden, dat zegt genoeg over basiskennis.
Ik wens je veel succes maar op deze manier ga ik je niet meer helpen.
Bij deze hoop ik dat je eerst nog veel meer ga leren en wat meer om het paard gaat denken ipv jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:02

Lara_Silver schreef:
Meid, volgens mij weet je het toch allemaal beter. Ik zou zeggen toe maar, dit topic was blijkbaar overbodig want zelfs de goede adviezen hier worden in de wind geslagen.

Ik had het over stallen, weide en benodigdheden. Jullie benoemen nu 1 ding. Geef me eens wat adviezen over andere dingen, waar ik wel wat aan heb

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:03

[***]"
[quote="Poess91 schreef:
[***] schreef:

Niet alle paarden hebben last van eenzaamheid, sommige paarden kunnen het niet vinden met een ander paardje erbij.[/quote]
sorry.. quote kapot gemaakt.

De meeste paarden kunnen wel met een maatje, maar omdat wij willekeurige paarden zomaar in een weiland zetten
gaat het wel eens mis.
De paarden moeten natuurlijk wel bij elkaar passen!
Voor bijna alle paarden is wel een maatje te vinden, echte uitzonderingen daargelaten.
En de meeste paarden zijn er helemaal niet moeilijk in.

Voor een paard zijn sociale contacten heel belangrijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:03

[***] schreef:
Kirsha schreef:

Wie zegt dat ik dit niet weet. Ik heb echt wel wat ervaring hoor. Maar niet alle paarden zijn hetzelfde

De paarden die écht niet met anderen kunnen staan zijn er niet zoveel, dus om nu te besluiten dat je toekomstige paard alleen komt te staan 'want er zijn er meer die alleen staan' raakt kant noch wal. Ik zou eerst maar eens wat meer lezen over de huisvesting van paarden als ik jou was.

[***] schreef:
Ik had het over stallen, weide en benodigdheden. Jullie benoemen nu 1 ding. Geef me eens wat adviezen over andere dingen, waar ik wel wat aan heb

Aan deze adviezen heb je wel wat hoor, jij wilt het gewoon niet horen, dat is heel wat anders.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:04

TS, ik zei toch dat je bokt op je zou krijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:04

Poess91 schreef:
Ach iedereen moet veel leren.
Maar dat je je paard alleen wilt gaan houden, dat zegt genoeg over basiskennis.
Ik wens je veel succes maar op deze manier ga ik je niet meer helpen.
Bij deze hoop ik dat je eerst nog veel meer ga leren en wat meer om het paard gaat denken ipv jezelf.

Oh wauw. Als je zegt dat ik niet denk om een paard heb je het goed mis. Maar hey ik hoef je hulp ook niet als je me alleen even de grond in gaat boren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:05

XjesLiess schreef:

Ik merk het, jammer dat ze niet snappen dat ik het over andere dingen heb.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:06

Als je een paard zoekt wat niet met een ander paard samen kan leven, zeg ik je 1 een ding.
VEEL SUCCES MET ZOEKEN

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:07

[***] schreef:
XjesLiess schreef:

ik ben het wel met ze eens.
en ik vind kwpn'ers meer voor de sport en niet 100% recreatie maar moet je zelf weten.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:09

tip, wacht nog een paar jaar met een eigen paard en ga eerst beginnen met verzorgpaarden of lease paarden. is net zo leuk maar veel makkelijker aangezien wat je allemaal niet weet daar kan leren !!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:12

Een kwpner kan prima als recreatie paard. Wel zijn paarden kuddedieren, geen 1 is een uitzondering want er is altijd wel een maatje te vinden. Paarden die niet met andere kunnen zijn sociaal door mensen kapot gemaakt.

Paarden alleen houden is geestelijk voor je paard niet goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:13

XjesLiess"
[quote="[***] schreef:
XjesLiess schreef:

ik ben het wel met ze eens.
en ik vind kwpn'ers meer voor de sport en niet 100% recreatie maar moet je zelf weten.[/quote]

Waarom? Er zijn leuke KWPNers zat die prima als recreatie paard te gebruiken zijn.
Het is maar wat je ze leert en uiteraard afh. van de KWPNer die je uitzoekt.
En als je paard weidegang heeft met vrienden is het vaak ook niet zo, dat je perse elke dag wat met je paard
moet gaan doen. Heb je hem op stal staan is het natuurlijk een ander verhaal.