Patchje schreef:Nou hellaas niet goedkoperen hij staat gewoon dag en nacht buiten.
Maar in je openingspost staat dat hij lucht zuigt voornamelijk als hij op stal staat ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:En het is jouw eigen keuze dat je een luchtzuiger koopt maar je moet wel bedenken dat luchtzuigers bevattelijker zijn voor ziektes, ze kunnen bijv gevoeliger zijn voor koliek of problemen krijgen met de tanden. Vandaar dat het altijd een grotere overweging is om een luchtzuiger te kopen
Wendy schreef:Joolien schreef:En het is jouw eigen keuze dat je een luchtzuiger koopt maar je moet wel bedenken dat luchtzuigers bevattelijker zijn voor ziektes, ze kunnen bijv gevoeliger zijn voor koliek of problemen krijgen met de tanden. Vandaar dat het altijd een grotere overweging is om een luchtzuiger te kopen
Dit is gewoon niet waar, is nooit bewezen. Zo houd je de vooroordelen in stand die nergens op gebaseerd zijn![]()
@TS: geen band om doen, als je de tanden wilt beschermen kun je de luchtzuigplek afdekken met zeil bijvoorbeeld. En lekker buiten zetten, dat vind je pony blijkbaar ook het fijnst!
Joolien schreef:Ik heb er zelf heel lang een gereden die regelmatig luchtkoliek kreeg van het zuigen en moest elk jaar een goede behandeling ondergaan aan de tanden omdat die sleten dus tja ik heb het dus wel gehad.
Shirley schreef:Het luchtzuigen kan wel een teken zijn van spijsverteringsproblemen ( of een maagzweer ) waardoor koliek ontstaat, niet door het luchtzuigen zelf, het is slechts een aanwijzing, geen oorzaak ...
Patchje schreef:1. Ik heb het met m'n moeder erover gehad (ik ben tenslotte nog maar 14) en zij wou geen dierenarts raadplegen om de oorzaak van het luchtzuigen te achterhalen, natuurlijk komt het op haar rekening en is een paard hebben al duur genoeg, maar ikzelf kan het natuurlijk ook niet betalen want ik krijg geen zakgeld en ben al bezig met een baan te vinden maar lukt nog niet.
Patchje schreef:1. Ik heb het met m'n moeder erover gehad (ik ben tenslotte nog maar 14) en zij wou geen dierenarts raadplegen om de oorzaak van het luchtzuigen te achterhalen, natuurlijk komt het op haar rekening en is een paard hebben al duur genoeg, maar ikzelf kan het natuurlijk ook niet betalen want ik krijg geen zakgeld en ben al bezig met een baan te vinden maar lukt nog niet.
Patchje schreef:Ik heb hem via de manege gekocht, en ik wist toen al wel dat hij luchtzoog maar het is gewoon zo'n leuk beestWaarom niet kopen alleen omdat hij luchtzuigt? Dan laat je hem toch niet zomaar lopen? Als jullie denken dat je een paard niet koopt omdat hij luchtzuigt vindt ik het best, maar ik wou deze pony gewoon hebben, een droom die veel meisjes hebben van mijn leeftijd, en natuurlijk had ik ook helemaal geen ervaring met het luchtzuigen, ik heb ook gehoord dat er alleen beschadigingen van kan krijgen als hij door de band HEEN zuigt, en met band zuigt hij niet, maar natuurlijk ben ik geen expert. En z'n tanden zijn al het slachtoffer geworden van het luchtzuigen en slijten enorm snel af...
En hoe weet je dat hij een maagzweer heeft? Moet je daarvoor de DA bellen om te kijken of hij een maagzweer heeft of kun je dat ook zelf opmerken..?