Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabinee__ schreef:Wat worden er door sommige veel voermomenten ingelast.
Wij geven 's ochtends een berg kuil (+ vitamine koek) en 's avonds een berg kuil en eventueel brok.
4-5 keer per dag voeren.. Hoe doen jullie dat met werk, verjaardagen, school, etc?
capopjekop schreef:Juist als je op school zit heb je daar wel tijd voor. Tenzij je echt ergens anders gaat studeren.
Hier krijgen ze 2x daags volle hooinetten. Dan hebben ze ook voldoende hooi zonder dat ik zo vaak langs moet gaan.
byjou1983 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben erg happy dat we een huis met stallen hebben gevonden , en wei en bak!
Echter....mijn paarden komen naar huis en beangstigd me ook een beetje.
Doe ik er wel goed aan om ze van hun vertrouwde plek weg te halen?
Voeren mesten , weidegang alles zelf doen.
Geen probleem zou je zeggen, en mijn vriend vindt dat ik zeur![]()
Hebben jullie tips, qua voerbeurten, wanneer welk voer enz....
Ik wil het graag goed doen voor ze!
Ze staan overdag op de wei en in de avond op stal.
Solleke_Noah schreef:capopjekop schreef:Juist als je op school zit heb je daar wel tijd voor. Tenzij je echt ergens anders gaat studeren.
Hier krijgen ze 2x daags volle hooinetten. Dan hebben ze ook voldoende hooi zonder dat ik zo vaak langs moet gaan.
Valt te zien, ik heb vaak door slechte aansluiting bussen 1,5 uur enkele reis naar mijn lessen, dus dan ga je niet zomaar even tussendoor heen en weer. Maar zoals je zegt, je kan de netten altijd zodanig volproppen dat ze genoeg hebben tot de volgende voerbeurt (wij hebben van die grote rechthoekige groene netten, kan met gemak één baal hooi per net in).
byjou1983 schreef:Dank jullie wel allemaal!
Ik vroeg me af als ze de hele dag op de wei staan hoeveel hooi
Je dan geeft en voertijden?
Dat snachts hooi dat lijkt me fijn voor ze.
Maar ik wil ze natuurlijk ook niet teveel voeren!
Sabinee__ schreef:Wat worden er door sommige veel voermomenten ingelast.
Wij geven 's ochtends een berg kuil (+ vitamine koek) en 's avonds een berg kuil en eventueel brok.
4-5 keer per dag voeren.. Hoe doen jullie dat met werk, verjaardagen, school, etc?
Fiebie schreef:Hier ook aan huis gehad, vond het maar wat spannend, maar ook wel erg leuk.![]()
Mijn enige nadeel was dat ik 's ochtends (in de zomermaanden) politie agentje kon spelen omdat mijn ruin alle bakken binnen no-time leegvratDus dat kostte even 10 minuten extra.
![]()
Ik zorgde ervoor dat ze in de wintermaanden verspreid in de bak en weides bergjes hooi hadden liggen.
's avonds eerst stallen mesten en daarna mochten ze naar binnen, dan lag er al hooi en brok klaar voor ze.
Verder laat het maar over je heen komen, je bent nergens op voorbereid geloof me
Ik heb ze 1 jaar aan huis gehad, maar ik heb 5 jaar aan verhalen
Seven schreef:Wat leuk tal
ik heb ze ook sinds 1,5 jaar thuis en wij geven in de zomer enkel in de morgen en avond biks. Ze gaan naar buiten om 7.00-8.00 ze lopen de hele dag buiten in het gras. Krijgen om de 2 a3 dagen een strook bij. Nu is 1 van onze weilanden vrij kaal dan gaan ze naar de andere kant waar nu wel weer voldoende gras staat. Savonds krijgen ze hooi in de stallen en wat muesli en biks. Ze kunnen zelf weer naar het weiland lopen.
In de winter staan ze in 1 weiland die ik kleiner maak om geheel zwart lopen te voorkomen. Ze krijgen onbeperkt kuil/ hooi die in het land blijft. In de morgen gaan ze met het licht weer naar buiten naar wat biks, Savonds komen ze binnen krijgen ze weer biks en muesli en hooi voor de nacht.
Door deze manier hebben ze voldoende ruwvoer overdag en in de nacht.