Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_AAASCHAAA_ schreef:Ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt op de stal waar ik heb gestaan. Het was een kleine stal maar degene die er het langst stond zwaaide de septer en er werd onwijs gepraat onderling. De sfeer was op het laatst vreselijk en ik ging minder naar mijn paard en liep op mijn tenen als de mensen er waren die er al zo lang stonden. Er werd zo veel met elkaars paard bemoeid dat ik daardoor me helemaal op begon te vreten.
Mijn paard had het er naar der zin. Ze stond lang buiten en het ging prima. In de weide en met rijden toonde ze wel angst voor de andere paarden en ze was het onderdeurtje. Toch ging het verder allemaal goed. Buitenrijden kon alleen als je een onwijs smalle kronkelige weg afging waar iedereen onwijs hard rijdt. Wel was de stal mega goedkoop.
Ik heb er toen toch voor gekozen om te verhuizen naar een stal waar ik van droomde. Helaas ging dit helemaal fout. Paard stond nauwelijks buiten, kreeg bijna geen ruwvoer en stond alleen in de paddock. Ze veranderde en met rijden ging het fout. ze ging door het lint, ik viel en brak mijn rug. Toen nog een hoop problemen gehad met de pensionhouders. Mijn paard was volgens die mensen link en niet opgevoed en ik moest haar verkopen. Nou dat ging er bij mij niet in. Ze waren ook boos dat ik mijn paard daar weg haalde.
Nu heb ik een droomstal. Mijn paard staat van 7 sochtends tot een uur of 10 savonds. Ik kan heerlijk met haar naar buiten en ze is weer helemaal de oude. Haar stal is een keer zo groot als op de vorige pensionstal en ik heb nu all in voor iets meer als de eerste stal. Ook is mijn paard nu de hoogste in rang in haar groep. Ze is onwijs veranderd, veel minder angstig en helemaal open gebloeid. De mensen daar zijn leuke en gezellig. Dat vind ik zelf wel heel fijn.
Ik ga met plezier naar haar toe en we voelen ons beide geweldig...
eilleen333 schreef:Het nadeel van je bewust afzonderen op een grote stal is dat de mensen vanzelf over je gaan roddelen etc en dat zal de sfeer ook geen goed doen. Ik zou rondkijken naar eem kleinere stal in de buurt denk ik.