Weide weer verkleind, heel pissig.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:52

k_m schreef:
Nee want het is nu toch te klein.

Bedankt voor de aardige en begrijpende reacties.

Dat we een huur contract hadden moeten opstellen Sorry maar als ze zeggen je mag het gratis gebruiken ken ik niemand die zegt nee hoor wil betalen.

Over het lelijke afgezette omheining, en dan ik hier pissig om ben en zelf had moeten doen, wij hebben zelf een half jaar geleden al een deel afgezet, mijn vader is zelfstandig en verstrekt morgen op vakantie, omdat we geen tijd hadden hebben we overeen gekomen dat hij het ging doen. Ik denk dat je wel mag verwachten dat het een beetje degelijk gebeurd, allesinds dat zouden wij doen.

Het is absoluut niet zo dat we niet wouden betalen en dat ik ondankbaar ben, ben heel blij dat we de wei hebben mogen gebruiken en ga ook niet met tegenzin op zoek naar een andere wei want was al die tierlantijntjes met onkruid en kinderen in de weide enzo ook echt beu.

Zus en mama vinden bij de vp een goed idee, en ik ben er zeker van dat dit mits goede afspraken voor de eigenaren ook wel oké zal zijn. Nu papa nog.

We gaan ook zeker niet klagen dat we nu weg moeten hierom hoor, de topic titel is een beetje overdreven maar ik heb dit geschreven toen ik 5 minuten terug was van de wei en het zag er echt niet uit en de palen lagen gewoon in de wei gegooid bij dr pony met dr uitsteeksels enz. Eraan terwijl ze een exemer is met een gloednieuwe deken. Sorry als dit fout is over gekomen!

Kiezen of delen natuurlijk! Je moet gewoon beseffen dat je geen rechten hebt en niets hebt in te brengen als je er gratis gebruik van maakt. Ik bedoel alleen dat je dit had kunnen voorkomen. Als dit mijn ideale stukje grond was geweest had ik mezelf toch een beetje willen beschermen. Ik had dan een huurcontractje opgesteld en er een klein net bedrag voor gegeven. Als je er koste wat het kost gratis wilt staan moet je daar inderdaad de consequenties van in zien.

En de omheining ... dat kun je toch ook zelf doen?! Je had toch kunnen voorstellen aan die man om het samen te doen? Had je gelijk kennis kunnen maken en dat had misschien in jullie voordeel kunnen werken zoals ik al eerder aangaf. Ik vind dat je je er makkelijk van af maakt. Die man betaald voor zijn stukje, jullie staan er gratis en dan verwacht je eigenlijk dat hij het correct afzet voor een pony. Wie weet heeft die man totaal geen verstand van pony's!? Als je zo pietje precies bent hadden jullie het zelf moeten doen of samen, want eerlijk is eerlijk zo'n stukje heb je binnen no-time netjes afgezet.

Ik snap je frustratie hoor, absoluut, maar probeer het van de positieve kant (je hebt er gratis mogen staan) te bekijken want je hebt in dit geval nu eenmaal geen rechten. Trek er lering uit zou ik zeggen en maak in het vervolg goede afspraken. Hopelijk kun je je pony stallen bij je verzorgpony, want alleen is ook maar alleen voor je shet ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 23:58

Delphi schreef:
k_m schreef:
Nee want het is nu toch te klein.

Bedankt voor de aardige en begrijpende reacties.

Dat we een huur contract hadden moeten opstellen Sorry maar als ze zeggen je mag het gratis gebruiken ken ik niemand die zegt nee hoor wil betalen.

Over het lelijke afgezette omheining, en dan ik hier pissig om ben en zelf had moeten doen, wij hebben zelf een half jaar geleden al een deel afgezet, mijn vader is zelfstandig en verstrekt morgen op vakantie, omdat we geen tijd hadden hebben we overeen gekomen dat hij het ging doen. Ik denk dat je wel mag verwachten dat het een beetje degelijk gebeurd, allesinds dat zouden wij doen.

Het is absoluut niet zo dat we niet wouden betalen en dat ik ondankbaar ben, ben heel blij dat we de wei hebben mogen gebruiken en ga ook niet met tegenzin op zoek naar een andere wei want was al die tierlantijntjes met onkruid en kinderen in de weide enzo ook echt beu.

Zus en mama vinden bij de vp een goed idee, en ik ben er zeker van dat dit mits goede afspraken voor de eigenaren ook wel oké zal zijn. Nu papa nog.

We gaan ook zeker niet klagen dat we nu weg moeten hierom hoor, de topic titel is een beetje overdreven maar ik heb dit geschreven toen ik 5 minuten terug was van de wei en het zag er echt niet uit en de palen lagen gewoon in de wei gegooid bij dr pony met dr uitsteeksels enz. Eraan terwijl ze een exemer is met een gloednieuwe deken. Sorry als dit fout is over gekomen!

Kiezen of delen natuurlijk! Je moet gewoon beseffen dat je geen rechten hebt en niets hebt in te brengen als je er gratis gebruik van maakt. Ik bedoel alleen dat je dit had kunnen voorkomen. Als dit mijn ideale stukje grond was geweest had ik mezelf toch een beetje willen beschermen. Ik had dan een huurcontractje opgesteld en er een klein net bedrag voor gegeven. Als je er koste wat het kost gratis wilt staan moet je daar inderdaad de consequenties van in zien.

En de omheining ... dat kun je toch ook zelf doen?! Je had toch kunnen voorstellen aan die man om het samen te doen? Had je gelijk kennis kunnen maken en dat had misschien in jullie voordeel kunnen werken zoals ik al eerder aangaf. Ik vind dat je je er makkelijk van af maakt. Die man betaald voor zijn stukje, jullie staan er gratis en dan verwacht je eigenlijk dat hij het correct afzet voor een pony. Wie weet heeft die man totaal geen verstand van pony's!? Als je zo pietje precies bent hadden jullie het zelf moeten doen of samen, want eerlijk is eerlijk zo'n stukje heb je binnen no-time netjes afgezet.

Ik snap je frustratie hoor, absoluut, maar probeer het van de positieve kant (je hebt er gratis mogen staan) te bekijken want je hebt in dit geval nu eenmaal geen rechten. Trek er lering uit zou ik zeggen en maak in het vervolg goede afspraken. Hopelijk kun je je pony stallen bij je verzorgpony, want alleen is ook maar alleen voor je shet ;)

Wij kennen de man hoor. Hij is klant in onze winkel en kon zijn kippen rennetje ook heel netjes waterpas afzetten. Tuurlijk gaan wij hier niets van zeggen. Zo beleeft ben ik nu ook weer wel. In principe maakt het nu niets meer uit, het is te klein en kan niet groter dus de omheining gaat toch verdwijnen als ik het zo bekijk :)

Ik heb zo hhet gevoel dat je me een beetje redelijkheid wil bijbrengen maar nog een keer ik ben echt niet kwaad dat het stuk wh gaat, de man staat volledig in zijn recht, wij niet. Hij betaald, wij niet. Het is zo en het zal zo blijven maar ik ga nu ook niet meer een contract afsluiten voor een te klein perceel. Bij de vp, als dit allemaal doorgaat wordt er netjes een contract afgesloten.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:47

s0173957 schreef:
tja, niet jouw wei, niet jouw wetten...

Ben ik niet helemaal mee eens.. Als er afspraken zijn, hoor je je daar wel een beetje aan te houden..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:04

MissDonna schreef:
s0173957 schreef:
tja, niet jouw wei, niet jouw wetten...

Ben ik niet helemaal mee eens.. Als er afspraken zijn, hoor je je daar wel een beetje aan te houden..

Maar die zijn er niet, ze mag het gebruiken meer niet
daarbij hebben ze zelf gevraagd of diegene het zelf wilde afzetten omdat de vader op vakantie ging

Ts fijn dat de pony naar de vp kan, ook veel fijner dat die nu niet meer alleen staat

k_m

Re: Weide weer verkleind, heel pissig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:51

Dit is nog niet helemaal zeker, ik hoop dat dit door kan gaan, moet nog overlegd worden maar ik vertrek morgen voor een week, mijn ouders voor 10 dagen en m'n zus moet elke dag werken dus het kan nog wel even duren.

Over niet mijn wei niet mijn wetten, ik vind het logisch als je een bordje hangt dat er niets meer in gegooid word, niemand weet dat wij deze weide gratis hadden, dus als er kinderen in de weide kwamen dachten de ouders ook dat dit ons stuk grond was. Ben best blij dat we daar weg kunnen nu ik er zo over nadenk, de nieuwe optie zou veel beter zijn voor vlekje zelf :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:14

En daarom moet het maar geaccepteerd worden dat er zomaar iets in de wei wordt gegooid, ondanks een waarschuwing enz.? Het gaat toch wel om een levend wezen, of het daar nu gratis mag staan of niet. Ik mag her en der mijn auto ook gratis parkeren, maar dat betekend toch niet dat er ingebroken mag worden?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-08-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:28

Ik vind dat je gwn lekk bij je vp ofzomoet gan staan. Geen gedoen meer met kinderen, onkruid (wat giftig kan zijn) of een te kleine wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:20

Zag je andere forum, het is inderdaad klein. Ik weet niet meer hoe het heet, maar ik las iets dat je ook een stukje af kan zet langs de wei en dan springen dingen langs het padje zet. Volgens mij leg ik het helemaal verkeerd uit ;p.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:39

jij bedoeld een paddock paradise