tepels op buitenkant ezelkoker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Re: tepels op buitenkant ezelkoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:38

Dan zullen dat allemaal speciale ruinen zijn geweest, of iets dat anatomisch gezien niet onder een tepel wordt gerekend maar wat wij wel zien als tepels. Stieren hebben bvb wel 4 tepels rond hun koker, die zullen dan volgens de anatomie duidelijker aanwezig zijn dan die van een paard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:41

Nee hoor, ik kijk nu toevallig even naar Tabors afscheids foto van zijn ballen, maar ik zie daar ook overblijfselen van tepels zitten en had daar niet eens op gelet :') Ook mijn huidige bijrijdpaard heeft het volgens mij.

Afbeelding
Als je goed kijkt zie je aan de onderkant een tepelvormig iets bij het uiteinde van de koker :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:44

Ik heb nog vier ponyruinen en drie ponyhengstjes die ik straks eens aan een nauwkeurig onderzoek zal onderwerpen, nu moet ik het ook weten !!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:54

Ik ga er gewoon van uit dat de wetenschap het juist heeft :+ . De tepels worden in de vroege foetale fase gevormd en dit wordt onderdrukt door hoge androgeenconcentraties bij paarden, ratten en muizen.
Dus ofwel zijn die ruinen/hengsten uitzonderingen met echte tepels ofwel zijn het dingen die wij als gewone mens aanzien als tepels maar zijn het geen echte tepels (in de anatomische zin van het woord, daar zal een stuk functionaliteit en histologie ook bij komen kijken waarschijnlijk). Over het algemeen mag je gewoon niet aannemen dat mannelijke paarden tepels hebben, zoals andere mannelijke zoogdieren ze hebben. Dat wij er wel dingen zien hangen die er op lijken wil nog niet zeggen dat ze embryologisch gezien ook daar van af komen.

Maarja, wie weet hebben die professoren het wel helemaal fout en hebben onze moderne paarden het wel doordat ze niet meer zo mannelijk geprofileerd zijn qua hormonen zoals ze van nature moeten zijn. In deze tijden zie je de hormonen van mensen ook zich niet meer gedragen zoals ze dat horen te doen :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:56

Het kan heel goed zijn dat dit in de loop der jaren veranderd is :P het is raar als ik toevallig telkens ruinen en hengsten heb die tepels hebben :') ik zal woensdag weer een rondje stal lopen en evt foto's maken van de intieme gedeeltes :') bij Tabors foto zie je in mijn ogen wel duidelijk iets wat een tepel zou kunnen zijn :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:58

Ik zie half Bokt vandaag wel onder de buiken hangen , zal landelijk een mooi plaatje opleveren, kunnen we geen tijd afspreken :D ?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:08

Hier 4 merries dus dat gaan geen schokkende bevindingen zijn als ik daar onder ga hangen, haha :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:09

Jij hebt in elk geval prijs en zo niet, zeker iets bijzonders :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:31

Mijn mannen zijn allemaal aan een onderzoek onderworpen en hebben GEEN tepels.

Mijn oudste shetlandruin heeft als enige wel twee duidelijk aanwezige puntjes aan het einde van zijn koker, maar die zitten op een andere plek en hebben een heel andere vorm dan de "ezeltepels" :D

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 20:13

Ik ga zo mijn tinker ook even onderzoeken :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:16

is heel normaal hoor, eigenlijk heeft elke ruin dat wel alleen bij de een onzichtbaar en bij de ander goed te zien.

Heb het vaker gezien. Net zoals mannen tepels kunnen hebben. Niets om je zorgen over te maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:11

Als je het topic nu even doorleest , kun je ook nog wat bijleren ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:18

oke als ik iemand inspannend kijkend onder zijn paard zie kijken eet ik tenminste waar het vandaan komt!

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:19

Onze ruin heeft ook tepeltjes. Hij is in april gecastreerd en we hebben de hele handel gelijk laten onderzoeken omdat hij ook standaard een iets dikkere koker heeft, daar zit wat verdikt weefsel. In ieder geval, de DA zei dat het gewoon een foutje in de baarmoeder is geweest waardoor er bij hem nog tepeltjes te zien zijn.

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:20

Haha, ik zou best eens stiekem in de stal van de gemiddelde bokker willen kijken, nu ze hun hengsten en ruinen aan een uitgebreid gynaecologisch onderzoek onderwerpen :') .
Paardenhengsten (en dus ook ruinen) hebben NOOIT tepels hebben, waar ezelhengsten, stieren, katers enz. wel tepels hebben, zoals hun vrouwelijke soortgenoten. Als mensen wel iets dergelijks tussen de benen van hun mannelijke paard zien hangen, is het wellicht een huidplooitje en zijn er geen 2 gaatjes zichtbaar, zoals op een tepel.
Dit is dus inderdaad een belangrijk diersoort verschil tussen ezels en paarden -:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:20

nou dan zijn er wel heel veel paarden met foutjes :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:23

Die zogenaamde paardentietjes zitten ook duidelijk en stuk verder naar voren :)

Als jullie naaktfoto's van mijn mannen willen zien, laat maar weten :Y)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:25

Apart zeg, morgen ook eens kijken .... ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:26

hier was pas geleden een topic over, daar werd geconcludeerd dat het inderdaad mannentepels zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:28

Alle ezelruinen/hengsten die ik ken (waaronder de 2 die hier staan/stonden) hebben dit :)

Ine23 schreef:
Paarden, ratten en muizen zijn de enige zoogdieren zonder tepels (net geleerd voor mijn studie diergeneeskunde :+ ). Ik dacht dat de ezels ook onder de paardachtigen werden gerekend maar die zullen dus toch verschillen, als ezeleigenaars ze bij al hun ezels zien.

Een mannelijk paard met echte tepels is dus een enorme uitzondering en eerder zelfs een afwijking dan iets normaal.

Een paard is natuurlijk niet hetzelfde als een ezel ondanks dat het familie is, ze hebben vrij veel lichamelijke verschillen (ook inwendig). :j

lifaya schreef:
Nee hoor, ik kijk nu toevallig even naar Tabors afscheids foto van zijn ballen, maar ik zie daar ook overblijfselen van tepels zitten en had daar niet eens op gelet :') Ook mijn huidige bijrijdpaard heeft het volgens mij.

[ Afbeelding ]
Als je goed kijkt zie je aan de onderkant een tepelvormig iets bij het uiteinde van de koker :)

Denk niet dat dat een tepel is, dit zit op een andere plek. Zo te zien gewoon een deel van de koker.