En je eisen zullen niet te hoog moeten zijn. Je zal dan moeten accepteren dat je bvb. een kleine aanleunende woonruimte bij een grotere woning kunt kopen, waardoor je niet vrijstaand en/of op eigen land woont.
Denk aan boerderijen waar vroeger zowel het gezin als de grootouders op 1 erf woonden en de generaties zo steeds doorschoven, maar waarvan nu het huis van de grootouders "over" is.
Je bent dan heel erg afhankelijk van je buren, die kunnen je vervelend op de lip en dwars zitten als je pech hebt.
Of je zit met allerlei enge constructies van erfpacht, recht van overpad e.d.
Of je hebt een heel erg klein en oud huisje.
Wanneer je zelf serieus kan klussen en goedkoop aan de benodigde materialen kunt komen dan kan het wel mogelijk zijn om iets ouds te kopen en dat voor een relatief laag bedrag helemaal zelf op te knappen

Maar als je al dit gedoe niet wilt en toch de paarden aan huis wilt hebben, dan vind ik persoonlijk de betere optie om gewoon een leuk huis te zoeken dat beantwoord aan je wensen voor de komende 50 jaar (

Zo hebben wij ons huis ook gekocht, ik heb eerst een selectie gemaakt van huizen die goed bij onze wensen pasten, en ben toen gaan kijken via Google Earth bij welke van die huizen er weiland omheen lag. En dan vervolgens uit gaan zoeken of dat land ook te huur was.
Nu huren we dus het weiland dat tegen ons huis aan ligt

dat is dus ook nog een optie: een stalling / weiland voor je paard(en) zoeken waarbij je vlakbij een huis kunt kopen zodat je toch min of meer de paarden aan huis kunt hebben.
Op slechts iets van 1000-1500 m2 paarden houden dat vond ik geen optie