woning met paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:27

Ik ben bang dat dit alleen mogelijk is als je er met heel veel geluk aan kan komen.

En je eisen zullen niet te hoog moeten zijn. Je zal dan moeten accepteren dat je bvb. een kleine aanleunende woonruimte bij een grotere woning kunt kopen, waardoor je niet vrijstaand en/of op eigen land woont.

Denk aan boerderijen waar vroeger zowel het gezin als de grootouders op 1 erf woonden en de generaties zo steeds doorschoven, maar waarvan nu het huis van de grootouders "over" is.

Je bent dan heel erg afhankelijk van je buren, die kunnen je vervelend op de lip en dwars zitten als je pech hebt.

Of je zit met allerlei enge constructies van erfpacht, recht van overpad e.d.

Of je hebt een heel erg klein en oud huisje.

Wanneer je zelf serieus kan klussen en goedkoop aan de benodigde materialen kunt komen dan kan het wel mogelijk zijn om iets ouds te kopen en dat voor een relatief laag bedrag helemaal zelf op te knappen :)

Maar als je al dit gedoe niet wilt en toch de paarden aan huis wilt hebben, dan vind ik persoonlijk de betere optie om gewoon een leuk huis te zoeken dat beantwoord aan je wensen voor de komende 50 jaar ( :P ) en waar een stuk weiland achter ligt, dat je kunt huren.

Zo hebben wij ons huis ook gekocht, ik heb eerst een selectie gemaakt van huizen die goed bij onze wensen pasten, en ben toen gaan kijken via Google Earth bij welke van die huizen er weiland omheen lag. En dan vervolgens uit gaan zoeken of dat land ook te huur was.

Nu huren we dus het weiland dat tegen ons huis aan ligt :)

dat is dus ook nog een optie: een stalling / weiland voor je paard(en) zoeken waarbij je vlakbij een huis kunt kopen zodat je toch min of meer de paarden aan huis kunt hebben.

Op slechts iets van 1000-1500 m2 paarden houden dat vond ik geen optie :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:39

Wendy schreef:
Irrica schreef:
Funda is je vriend :) Maar dit is wel de uitzondering, die de regel bevestigt:
http://www.funda.nl/koop/leusden/huis-4 ... mseweg-84/

Dat is erfpacht... daar komen dus jaarlijks nog extra kosten bij.

Plus extra verzekering voor je rietenkap. En zo te zien is er voor heel veel geld aan opknapwerk noodzakelijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:40

TamaradB schreef:
Een rijbak is toch 20x40? Dus 800m2? Heb je daarnaast dus nog ruimte voor je stallen! Paarden overdag los in de bak, hoewel niet ideaal voor de kwaliteit van de bak, zou dus kunnen. Of je kiest ervoor geen bak aan te leggen maar altijd buiten te rijden...

Leuk voor de buren :roll: Ga je naar alle waarschijnlijkheid geen vergunning voor krijgen.

Lynn_Nikita

Re: woning met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:43

Ik las net limburg, rijtjeswoning krijg je hier wel, vrijstaand huis ook voor dat geld, maar huis met genoeg grond kun je hier ook wel vergeten voor die prijs, vanaf 3 ton begint het een beetje, en heb je vaak opknap huizen waar nog veel extra kosten bijkomen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:43

Nikka schreef:
Wendy schreef:

Plus extra verzekering voor je rietenkap. En zo te zien is er voor heel veel geld aan opknapwerk noodzakelijk.

Klopt, zo ver had ik nog niet eens gekeken.
Maar hier in de buurt zie je die erfpacht constructie in bepaalde gebieden veel, vandaar dat daar altijd alert op ben als er boerderijen goedkoop worden aangeboden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:11

pavarottiB schreef:
Hallo Iedereen!

Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die een woning met groot genoeg weiland(1000m2+) hebben gevonden ( en er nu wonen ) in de provincie's; noord holland, utrecht of de stad Almere? in de prijsklasse van €250.000? Dit moet toch mogelijk zijn?
Wij zijn al erg lang op zoek hiernaar en we zijn benieuwd of het mensen is gelukt en wat hun trucje was om dit te vinden?

Of iemand die een stukje grond hebben gekocht, chaletje op hebben gezet en daar met hun paarden permanent wonen ( legaal of illegaal )?

Hopelijk is er iemand die ons wat tips hierin kunnen geven, want vanwege onze baan kunnen wij niet helemaal naar richting belgië en duitsland verhuizen.

THNX!

Niet in die provincies, wel in friesland of Groningen. Vaak is het dan wel een opknaphuis, of je hebt minimale grondoppervlak van 1000 tot 2000m2.
Huis van onze buurman staat te koop voor vraagprijs 250.000 euro met een kleine ha grond. Uur rijden van Almere, 45 minuten van Zwolle, 35 minuten van Leeuwarden en Groningen. Ook een opknapper ;) maar gaat niet beneden de 200.000 weg, aangezien ze biedingen beneden dat bedrag al geweigerd hebben...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:15

Irrica schreef:
Funda is je vriend :) Maar dit is wel de uitzondering, die de regel bevestigt:
http://www.funda.nl/koop/leusden/huis-4 ... mseweg-84/

Nikka schreef:
Wendy schreef:

Erf[achtcanon van 17.500 euro per jaar, dat is dus bijna 1500 euro per maand! extra maandelijkse lasten bovenop je hpotheekrente. Dan kun je beter gelijk een bedrag bij je koopprijs op doen want met een hypotheek wordt het ook echt van jou en kun je afbetalen zodat je lasten steeds lager worden...

Bij 250.000 euro zit je met je bruto maandlasten ergens tussen de 1000 en 1500 euro per maand, als dat je max is, kun je echt niet zo'n bedrag aan erfpacht er bij op betalen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:53

Ik weet nog wel een huis wat binnen budget valt met grond, maar dat is in Friesland en qua onderhoud zul je ook makkelijk nog 2 ton kwijt zijn aan dat huis.. :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:16

Wel als er ergens een buurt is waar je zoiets met een netjes bewoonbare woning kunt vinden, informeer me dan even want volgens mij ga ik dan verhuizen :+ . Ik woon in België, zelfs in een uithoek, maar zelfs hier krijg je voor 250.000 met wat geluk een gewone iets oudere woning met een klein tuintje. Zelfs voor een rasechte "opa"-woning waar je alles moet vervangen van de vloer en verwarming tot de nog enkele glazen vragen ze rustig meer dan 200.000 voor...

Misschien als het huis een echt krot is en je een hoop renovatiewerken nodig hebt of het zelfs gewoon helemaal moet afbreken dat je zoiets kan vinden...maar een echt huis met 1000m2 grond dat bewoonbaar moet zijn..ik wens je enorm veel succes.
PS onderschat 1000m2 grond onderhouden ook niet. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar als het gaat omdat je niet veel te besteden zou hebben ofzo, vergeet dan dit alleszins niet :) .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:33

1000m2 is niet veel, dat is net een rijbak, onderhoud zal dan ook niet zoveel kosten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:36

1000 m2 is idd bijna niks. Kan je net 1 shetje op houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:37

Nouja, goedkoop qua onderhoud...wil je op een min of meer diervriendelijke manier paarden gaan houden op 1000m2 het jaar rond dan zal je er best wat geld en tijd in moeten steken om een stuk bestrating en een goede bak / paddock aan te leggen :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:37

1000 is weinig wil je er 2 pony's/paarden op kwijt.
Je huis, oprit en schuur moet je daar ook vanaf tellen.
En meestal staat je huis niet tegen de straat, dus het stukje voortuin valt ook weg.

Wil je daar paarden droog op houden zonder blubber bende moet je al draineren en de toplaag aanpassen.
En dan hebben ze nooit gras, dus alles moet je aan hooi aanschaffen, dat betelend ook een opslag hebben wat van je grond af gaat.
Weinig opslag kan ook maar dan betaal je in de winter weer de hoofdprijs.
Denk ook aan ruimte voor de mestafvoer.

Wil je een beetje fatsoenlijk paarden houden kom je al snel op 5000m2 uit.
En dan tel toch maar wat meer geld neer. Helaas. Of je moet in Duitsland gaan zitten, dan heb je voor 125.000 een huis met hectare grond :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:42

pmarena schreef:
Nouja, goedkoop qua onderhoud...wil je op een min of meer diervriendelijke manier paarden gaan houden op 1000m2 het jaar rond dan zal je er best wat geld en tijd in moeten steken om een stuk bestrating en een goede bak / paddock aan te leggen :)

1 malig, dus niet in onderhoud
weiland van 1 hectare met bemesten bekalken en spuiten ed is duurder

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:44

TS vraagt niet of ze de paarden op 1000 m2 kan houden.
Dat is haar eigen keus..

Verder ga ik met de rest mee, ik denk niet dat het een erg redelijk bedrag is in die regio

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:55

Dat is zeker een eigen keuze, maar waar wel op geattendeerd mag worden wil je dierenbescherming niet op het erf dat je dan niet klaar bent met alleen de aankoop van het huis maar er dan dure extra kosten gaan komen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:03

Als je net een stukje verder kijkt dan de provincie grenzen kan je misschien een opknapper vinden voor dat geld. Ik denk niet dat je dan een waterdicht dak, cv-ketel en nieuwe stoppenkast kan verwachten. Maar goed als je daar op termijn wel in kan investeren dan zijn vooral de locatie en de mogelijkheden van belang. Als het even kan zou ik inderdaad wel voor iets meer grond gaan, of in ieder geval een mogelijkheid om wat bij te huren in de buurt.

Heel hard misschien: maar in de huidige tijd kan je wellicht best eens 250 bieden op een huis wat al 2 jaar voor 3 ton te koop staat. Wie weet zitten de oude eigenaren er wel enorm mee omhoog....

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:04

Dan moet je echt heeeel veeeel geluk hebben. Hier midden in de randstad heb je 800m2 voor 5 ton. Inmiddels zullen de prijzen wel al iets gedaald zijn.

Verder moet je je inderdaad afvragen of dat groot genoeg is om paarden op te houden. Maar dat was, zoals eerder gezegd, niet de vraag.

Succes met je zoektocht en ik hoop dat het je gaat lukken!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:18

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:19

little_king schreef:
Dat is zeker een eigen keuze, maar waar wel op geattendeerd mag worden wil je dierenbescherming niet op het erf dat je dan niet klaar bent met alleen de aankoop van het huis maar er dan dure extra kosten gaan komen.

Ze mag er zeker op geattendeerd worden, maar 1 keer is genoeg

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:22

Dan kun je elk topic wel na 3 berichten sluiten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:27

Leorah schreef:
maar verdienen jullie daar ginder dan ook hoger loon ofzo? Anders is een vrijstaand huis ja zo'n beetje onbetaalbaar lijkt me...

Amper, misschien 150 netto meer, hier is het leven daarom ook een stuk duurder, maar jullie hebben amper werk....vandaar de huizen zo goedkoop. Zie het dan ook maar eens te verkopen, voor een bodemprijs en dan nog.

Een flinke boerderij heb je in Groningen al voor 2 ton....maar dan moet je gaan boeren en dat brengt als gemiddelde boer ook niet veel meer op.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:46

hmm, tel daar maar een paar ton bij op hoor... Ook in de uithoeken van Groningen. Een boerenbedrijf kost echt wel wat meer. Alleen de grond al.
Het zijn meer de gewone huizen die veel goedkoper zijn. Mede door afwezigheid van werk in de uithoeken... Dat heb je ook in het gebied achter Emmen en net over de grens in Duitsland aan die kant in het veengebied.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:00

Ik wou zeggen voor 3 / 2 ton een vrijstaande woning met veel grond, kom maar binnen dan ? Wij wonen ook vrij op het platteland achtig gebied, maar daar betaal je toch snel 4 a 5 ton voor een woning met grond. Hier in de buurt koop je dan wel snel een woning waar dan al een stal bijzit met rijbak, maar toch.

Randstad, almere en utrecht zijn moeilijke gebieden. Elk deel van de stad en omstreken is bezet met huizen, je zou echt buitengebied van zulke steden op moeten zoeken ... maar niet geschoten altijd mis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:04

joyce B schreef:
hmm, tel daar maar een paar ton bij op hoor... Ook in de uithoeken van Groningen. Een boerenbedrijf kost echt wel wat meer. Alleen de grond al.
Het zijn meer de gewone huizen die veel goedkoper zijn. Mede door afwezigheid van werk in de uithoeken... Dat heb je ook in het gebied achter Emmen en net over de grens in Duitsland aan die kant in het veengebied.

Ah, kan hoor, ik was ong 6 jaar geleden op zoek en vond toen verschillende bedrijven voor 2 ton...