Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Batlow schreef:Allebei niet echt. Een paard van 1,65 in 3 bij 2,5 stoppen? Mijn d-pony staat in een stal van 3 bij 2,75. Hij is 1,40 en een kleinere Stal zou ik hem niet geven. Mijn 2 jarige van 1,60 zou ik daar ook nooit in stoppen.
Irrica schreef:Ik zou ook voor optie twee gaan. Zoals jij het beschrijft is de kwaliteit van hun weilanden beter en zij zetten ook in de winter de paarden buiten. Als je zelf 15 km moet reizen om je paard binnen en buiten te zetten én dat mag niet voor 10 uur zou ik me afvragen hoeveel je paard in de winter echt buiten komt. Daarnaast heeft stal 1 een zware buitenbak. Dat zou ik ook een nadeel vinden. De overige punten vind ik redelijk gelijkwaardig. Alleen de kleinere stal is een nadeel, maar ik weet niet hoe groot de stal is waar je paard nu in staat en of je er dus op vooruit of achteruit gaat.
ellenlouise schreef:En op wat voor soort stal sta je nu en waarom wil je daar weg?
Enige voordeel wat stal 1 op stal 2 heeft zijn de grotere stallen. Alleen overdag op een kale wei en dan zonder hooi op stal vind ik een rare gang van zaken. Andere stal gaan ze tenminste een paar maanden 24/7 naar buiten.
Irrica schreef:Ik zou ook voor optie twee gaan. Zoals jij het beschrijft is de kwaliteit van hun weilanden beter en zij zetten ook in de winter de paarden buiten. Als je zelf 15 km moet reizen om je paard binnen en buiten te zetten én dat mag niet voor 10 uur zou ik me afvragen hoeveel je paard in de winter echt buiten komt. Daarnaast heeft stal 1 een zware buitenbak. Dat zou ik ook een nadeel vinden. De overige punten vind ik redelijk gelijkwaardig. Alleen de kleinere stal is een nadeel, maar ik weet niet hoe groot de stal is waar je paard nu in staat en of je er dus op vooruit of achteruit gaat.