shetlander last van rug na springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:08

Super penny-alarm: vakantietijd! Niets te doen zeker? Ik geloof geen snars van het hele verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:08

Die reactie is anders volkomen terecht Paardenfan, en een shetlander over een hindernis trekken... Je snapt toch zelf wel dat dat niet kan!
Wanneer komen die fotos?

jetpieterse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:09

Paardenfan01 schreef:
Mist schreef:
als ik de eigenaar was van deze shet dan had jij nu hele blauwe billen en zou je nooit meer binnen 5meter van mijn paarden mogen komen !

De eigenaar is 2wkn op vakantie en je besluit een pony-party te houden met vriendinnen en de zusjes daarvan ? totaal onverantwoordelijk en achterbaks als je het mij vraagt. Blijf maar ver weg van dat beestje en laat haar bijkomen van dit "avontuur" hopelijk heb je geen blijvende schade aangericht.

hallo waar slaat dit op? ik had toestemming van de eigenaar om het door mijn viendin in te laten rijden oke ! en het zadeltje komt na de vakantie binnen. en wij mishandelen hem niet, we rijden hem in ! ze heeft nog nooit gesprongen en nu kan ze het eindelijk ! we zijn trots op haar en deze reacties hoeven we niet.

Je bent dus in beginneling en je wilt de pony 'inrijden'? Klopt iets niet..

xanthos111

Re: shetlander last van rug na springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:11

Niemand heeft gezegd dat jij je pony mishandeld hoor. En door een pony over de hindernis te trekken kan ze niet opeens "springen" of hoedat jij dat ook noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:12

Inrijden, springen?!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:12

oh god, reltopic in aankomst..

het is ook niet verstandig om te gaan springen met een shet, zonder zadel, en dan ook nog met beginnelingen die waarschijnlijk nog nooit op een pony gezeten hebben.

ben ook zeer benieuwd naar de foto van jullie, heb je toevallig ook een paar foto's van de fotoshoot zelf? misschien valt het allemaal wel reuze mee, alhoewel de kans klein is.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:13

Beginners die een pony inrijden? Ik denk het niet. Je hebt een topic geopend, en als je deze reacties niet wil, had je dat niet moeten doen. Je stelt een vraag en daar wordt antwoord opgegeven, alleen vind jij dat niet zo leuk. Je moet er echt niet meer opklimmen lijkt me. Heb je misschien een foto van de pony en jou? Met zn 2en is natuurlijk helemaal not-done en een pony over de hindernis trekken ook niet. Ik zou even wachten tot de eigenaar weer terug is en met hem/haar overleggen. Wbt je opmerking tegen xanthos111, zij kon er vroeger ook niks van inderdaad, maar toen ging ze ook niet springen. Totdat de basis erin zat. En dat is nav jouw verhaal nog niet zo.

Anoniem

Als je zo zeker bent van je onschuld, dat je niks verkeerds hebt gedaan en je als beginneling pony's mag verpesten omdat 'iedereen het ooit moest leren' zou ik maar even de eigenaar bellen en het volledige waargebeurde, verhaal vertellen. Zij kent de shet het best van ons allemaal. Als zij zegt dat het niet jullie schuld is, dan is dat zo. Ik, persoonlijk betwijfel het ten zeerste.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:13

ik zal het opnieuw uitleggen. dit is mijn account en ik heb die shet als verzorgpony. mijn vriendin heeft 4 en half jaar paardenervaring en wou haar inrijden *dit mogt van de eigenaar) we begonnen met stappen en alsnel draafden we. later probeerden we te springen ! dit ging super ! het zusje van haar en mijn zusje ook, wouden ook springen en rijden. ze mogten probeeren *we maakten een hindernis en met een touw lokte mijn vriedin de shet (baukje) over de hindernis terwijl het zusje erop zat. hier is helemaal niks zielkigs aan. later maakten we een foto en wouden hun met zijn 2e erop. dit was echter maar iets van 30 seconden. (ofn minder) later kreeg ze pijn in haar rug. we weten niet wat we moeten doen. help ons

LicentioFide

Paardenfan01 schreef:
jetpieterse schreef:
VERKEERD BEGREPEN!

7ja. de meisjes waren alleen 30 seconden met zijn 2e op zijn rug om een foto te maken. daarna gingen ze alleen op zijn rug rijden.

Ja 30 seconden teveel! Je hebt geluk dat je pony's rug niet helemaal verkloot is!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:14

Inderdaad voel hier ook al een reltopic aankomen maar hiervan komen mijn haren echt overeind staan. Heb zelf zo een verzorgstertje gehad die roekeloze dingen deed met mijn shetje dus zie niet graag zulke situatie's omschreven worden..
Hopelijk valt het inderdaad nog wel mee , ben ook wel benieuwd naar de foto's :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:15

Paardenfan01 schreef:
ik zal het opnieuw uitleggen. dit is mijn account en ik heb die shet als verzorgpony. mijn vriendin heeft 4 en half jaar paardenervaring en wou haar inrijden *dit mogt van de eigenaar) we begonnen met stappen en alsnel draafden we. later probeerden we te springen ! dit ging super ! het zusje van haar en mijn zusje ook, wouden ook springen en rijden. ze mogten probeeren *we maakten een hindernis en met een touw lokte mijn vriedin de shet (baukje) over de hindernis terwijl het zusje erop zat. hier is helemaal niks zielkigs aan. later maakten we een foto en wouden hun met zijn 2e erop. dit was echter maar iets van 30 seconden. (ofn minder) later kreeg ze pijn in haar rug. we weten niet wat we moeten doen. help ons

Was dit de eerste keer dat er iemand op haar reed? Heb je een foto?

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:16

hoe moet je een foto verstruren? want we hebben een foto dat ze met zijn 2e opzitten. niks erg aan.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:16

Maaike162 schreef:
Paardenfan01 schreef:

Was dit de eerste keer dat er iemand op haar reed? Heb je een foto?

nee 2e keer. ik weet niet hoe je een foto moet sturen

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:17

via mijnalbum.nl daar kan je ze uploaden en dan de linkjes hier neerzetten, er zijn ook andere sites voor maar ik gebruik deze altijd

edit; het aanmelden is gratis

xanthos111

Re: shetlander last van rug na springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:18

Was het de 2e keer dat er iemand in godsnaam op deze pony zat en jullie gaan er lekker even mee springen terwijl de helft van de "ruiters" geen ervaring heeft ?
Arme pony :n

xRiiannex

Paardenfan01 schreef:

Hallo!?
Jij zegt dat je al op de tweede dag van inrijden al meteen op hem/haar gaat springen?
En ook nog is even met ze 2en erop gaat zitten. MAAKT niet uit of het 30 seconden is!
Het is gewoon dierenmishandeling als je vriendin 4 en een half jaar ervaring had gehad had zij dit ook wel geweten..
Arme pony |(

Laat dit aub niet meer gebeuren!?
En alsjeblieft laat die pony nou maar lekker 1 week met rust alleen poetsen mag niet meer dit beestje heeft ontzettend veel pijn.
Als je hem morgen weer laat springen maak je de pijn alleen maar erger meid..
En wil je dat? Alle kosten betalen die je hebt aangericht? Want het is tenslotte jouw verantwoording.
Ze gaat 2 weken op vakantie, ze vertrouwd jou helemaal en dan doe je dit..
Laatst bijgewerkt door xRiiannex op 08-08-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike162

Uploaden op http://www.mijnalbum.nl.

Enne.... een pony waar de tweede keer opgereden wordt, moet je niet mee gaan springen. Dit is heel slecht voor de pony!

xRiiannex

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:21

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:21

Dit was echt niet slim van je,
1 je bent zelf nog een beginner.
2 zusjes met zijn tweeën erop zetten is echt te zwaar (nooit meer doen, heb je weer van geleerd. Ik heb het vroeger ook gedaan, daar leer je van. Als je het maar niet weer doet.)
3 een pony inrijden die dus nog niet genoeg spieren heeft en dan te gaan springen.
4 springen met beginnertjes erop terwijl bovenstaande punt daar nog bijkomt? En dan ook nog eroverheen trekken???
5 je opent een topic, daar krijg je comentaar op dus ja... Als je zeker bent van je onschuld dan had je dit topic niet moeten openenen. maar oké

je vraagt dus om hulp:
1 Morgen NIET op de pony gaan rijden laat staan springen.
2 kijk of hij nog steeds hapt als je op die ene plek drukt.
3 laat je vriendin (omdat die geen beginner is.) samen met jou de pony heel even longeren, kijken of hij slecht loopt etc.
4 Borstel hem en geef hem de komende tijd wat aandacht en ga andere dingen met hem doen, waarbei je zijn rug deze 2 weken niet belast.
5 Vertel het hele verhaal eerlijk en zonder poespas aan de eigenaar als ze terug is.

Ik zie nu namelijk als dat je het verhaal langzaam verdraait naarmate dit topic...
Eerst trok je de pony er nog overheen, en nu is het: mijn vriendin lokte hem met een touw :?

Nouja... ik hoop dat je ervan geleerd hebt
en sterkte met zijn rugje.

Edit: ojeee, ik zie dat de pony nog mini is ook, daar kan een zusje of broertje op, laat staan een zusje en broertje of iemand van 12...... :\ Maar daar gaat de eigenaar over natuurlijk......
Ik ga binnenkort ook niet meer rijden op mijn verzorgpown shet, omdat ik te groot word.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 08-08-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:22

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:23

woow woow woow ik geloof me ogen niet :O
met zn 2e op een pony hoe verzin je het en dan ook nog een shetlander !!!!!

shocking -:(-

en dan nog zoon kleine pony sneu !!!!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:24

Je gaat toch niet met 40kg op zo een kleine pony zitten...
En ja dan moet hij net iets minder gewicht tillen maar dan wordt zijn rugje ook helemaal scheef getrokken!

Edit : 50kg !!

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:24

kom op zeg. jullie snappen er niks van. dat meisje van 4 en half jaar ervaring. zij heeft er de hele tijd op gereden en die 2 andere meisjes gingen later nog een paar hindernissjes springen. heel eventjes.