Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JackyBono schreef:Et is bij me op stal.
En de rede is omdat ze et zelf wilt.
Voor rest geen rede dat is et hem.
6 paarde lopen lekker 24/7 buite.
En die 4 staan te kijke van mogen wij niet.
En wua voeding valt reuze mee wat ze krijge 2x ma en net zo veel als de andere
mirgino schreef:pandabeertje schreef:Mijn paard staat ook 22 uur op stal.
Simpel, hij kan nergens bij en nergens naast omdat ie simpelweg andere paarden vermoord anders.![]()
Laatst trok ie paard wat aan de andere kant van het hek stond nog bijna over het hek heen.
Tevens kan ie slecht tegen eiwit.
Als ie na het voeren het land op mag staat ie na een uurtje weer bij het hek omdat ie het zat is.
Ik vind dus dat je per situatie moet kijken of een paard te weinig buiten is.
Er zijn genoeg situaties die erger zijn dan een paard wat 22 uur in de box staat.
vind ik geen reden om een paard voor op stal te zetten in een hokje![]()
zorg er dan voor dat er een grote paddock met goede omheining is, dan kan het toch een beetje paard zijn en buiten lopen
ik vind dit erg triest
iamsam schreef:Niet de Dierenbescherming bellen maar de Politie bellen en wel de afdeling Beredene ( politie te paard),
die weten echt wat meer van paarden dan de algemene kennis van de Dierenbescherming.
Zij kunnen ook "lezen" aan een paard of het goed in z'n vel zit.
Mijn record "paarden binnen houden" is 1 hele week geweest in de winter, het was spekglad en ik
ben nogal zuinig op Sam en Zan ( 27 en 28 jaar oud).
OK misschien ben ik wel een muts maar in sommige situaties..........
Cowgirl schreef:Heeft iemand er uberhaubt wel eens voor gebeld?
Pandabeertje. Waar is het in vredesnaam misgegaan dat je paard niet bij andere kan. Misschien is je paard wel doodongelukkig op de manier zoals hij nu gehouden word en gedraagt hij zich daarom zo.
Morris123 schreef:In opdracht van staatssecretaris Bleker heeft de sectorraad paarden (SRP) enkele jaren geleden de "twaalf richtlijnen voor paardenwelzijn" opgezet. Een van die richtlijnen is dat een paard minimaal 4 uur per dag naar buiten moet tenzij dit door ziekte niet kan. Maar voor zover ik weet zijn er tot nu toe nog geen strafrechtelijke consequenties als je je daar niet aan houdt. Controle is natuurlijk erg moeilijk.
mika11 schreef:Of je het er nu mee eens bent of niet, dat is een andere zaak.Nee.Citaat:Als ze voldoende water, voedsel, frisse lucht, schone omgeving, medische verzorging krijgen is er geen probleem.
Nikass schreef:Nou dat vind ik ook wel weer een statement zeg, dus omdat het jouw keuze niet is, is het "jammer dan" voor het paard? Het heeft geen zin om de db te bellen als je weet dat die toch niets kunnen doen, maar om nu zo gemakkelijk te zeggen "het is mijn probleem niet". Ik neem aan dat je toch wel de db belt als er iets waarbij er wel ingegrepen kan worden...
Morris123 schreef:In opdracht van staatssecretaris Bleker heeft de sectorraad paarden (SRP) enkele jaren geleden de "twaalf richtlijnen voor paardenwelzijn" opgezet. Een van die richtlijnen is dat een paard minimaal 4 uur per dag naar buiten moet tenzij dit door ziekte niet kan. Maar voor zover ik weet zijn er tot nu toe nog geen strafrechtelijke consequenties als je je daar niet aan houdt. Controle is natuurlijk erg moeilijk.
Miepie77 schreef:Nikass schreef:Nou dat vind ik ook wel weer een statement zeg, dus omdat het jouw keuze niet is, is het "jammer dan" voor het paard? Het heeft geen zin om de db te bellen als je weet dat die toch niets kunnen doen, maar om nu zo gemakkelijk te zeggen "het is mijn probleem niet". Ik neem aan dat je toch wel de db belt als er iets waarbij er wel ingegrepen kan worden...
lezen is moeilijk he
Miepie77 schreef:Poess91 schreef:Ik vind dat er altijd wel erg makkelijk over de dieren van een ander geoordeeld wordt.
Een betere wereld begint bij jezelf toch?
precies, er zijn genoeg andere zaken om je druk over te maken, zoals die dierenbeul in limburg