Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolien123 schreef:Francieen schreef:Wilgentakken in de stal gooien kunnen ze op knabbelen doe ik bij mijn paardje ook. Werkt top!!
worden ze hier dikker van? of niet
en waar haal je wilgentakken?
capopjekop schreef:Jeetje, paarden zijn niet van suiker hoor. Een paard heeft het juist nodig om zo veel mogelijk in vrijheid buiten te lopen. Juist als je zo panisch doet gebeurt er iets als ze dan een keer naar buiten kunnen. Die van mij lopen 24/7 samen buiten (kunnen zelf naar binnen wanneer ze willen) en die hebben nooit bijt- of schopwonden of verstappingen. Wat is voor je vader dan het verschil tussen de wei of paddock? Je moet er wel rekening mee houden dat je paard maagzweren etc kan krijgen als hij te lang zonder ruwvoer staat (in het wild staan ze nooit langer dan 4 uur zonder buikvulling).
Je kunt niet overal rekening mee houden. Alles kan fout gaan. Dan moet je ook niet meer gaan rijden, want dan kan hij ook schrikken en kun je er ook afvallen.
capopjekop schreef:Nee dat zeg ik ook nergens dat dat moet, maar je hebt toch een paddock. Die kun je toch meer gebruiken? Het ging er me meer om dat ik vind dat je een paard als een paard moet behandelen en niet als een mietje die overal kapot van gaat. Ieder doet het op zijn of haar manier, maar ik vind het persoonlijk wel een beetje sneu dat je vaders paarden maar 4 uurtjes per dag buiten komen terwijl je een mooie paddock hebt liggen en je dus wel de mogelijkheid hebt om ze die vrijheid te bieden.
Kun je niet ergens een hoekje maken waar je de hooinetten kunt ophangen zonder de bodem te verklooien? Bijvoorbeeld een extra hoekje ergens maken met stroomdraad buiten de paddock? Ik roep maar even wat, ik weet natuurlijk niet hoe jullie situatie eruit ziet. Of een stukje wei opofferen die ze kapot mogen lopen en die als paddock gebruiken?