Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Er zijn dus bijna geen mensen wiens paard jaarrond gecontroleerde beweging heeft?
Zwelgje"]
[quote="Fitzroy schreef:Er zijn dus bijna geen mensen wiens paard jaarrond gecontroleerde beweging heeft?
. Nu van de winter helaas niet, en zijn er dagen bij dat er alleen gecontroleerd bewogen wordt, afhankelijk van de weersomstandigheden.
. 
)dan zullen de spiertjes toch iets moeten doen om verzuring tegen te gaan en wandelen we meestal toch nog wel even een blokje om al is het stevig ingepakt(ik voornamelijk).
. Tyrza schreef:In mijn YR tijd wilden we Tol "sparen". Het was immers een veel te groot risico om hem in de wei of met losgooien een blessure op te laten lopen.
Daar werd hij dus zeker niet beter van.
Paarden hebben het gewoon nodig om even zichzelf te zijn, op hun eigen benen te lopen. Daar ben ik stellig van overtuigd.
En heb je een paard die gewoon echt te gek doet met losgooien, longeer hem dan bv van tevoren even, zodat hij goed warm is gelopen en uiteraard: pak hem goed in.
Zeker de eerste paar keren zijn ze gewoon knettergek, maar krijgen ze geregeld vrijheid, dan zie je dat het geen kwaad meer kan. Integendeel....
) omgaan met paarden dan op springstallen.Fitzroy"]
[quote="Zwelgje"][quote="Fitzroy schreef:Er zijn dus bijna geen mensen wiens paard jaarrond gecontroleerde beweging heeft?