Anti-klit spray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xochenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:15

Mijn eerste pony haar staart zat altijd onder de klitten en stront enzo. Was echt totaal geen beginnen aan. Tot we er Equishine glansspray voor gingen gebruiken. Buiten dat het meer glans geeft, is het het allerbste antiklit wat ik ooit heb gehad. Spuit de staart in, wacht 5 a 10 min, en je borsteld hem zo uit. Daarna zal de staart zowiezo niet echt meer in de klitten komen, daar word het haar te zacht voor, de klitten glijden er gewoon weer uit. En wanneer je merkt dat de staart weer wat stroef word, spuit het in, even wachten. En voorlopig weer een tijdje klitvrij.
Let altijd op dat wanneer je het inspuit niet gelijk doorborsteld, het moest eerst ingetrokken/droog zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:26

melvinrandy schreef:
Ik ben vanmiddag bij de action geweest, helaas was het daar niet :(

Heb wel een ander anti-klit spuitbusje van hetzelfde merk gekocht. Helaas geen gel, maar ik zal zien :P

Die helpt ook hoor.

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:19

Babyolie kan ook goed werken :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:54

Ik gebruik gewoon een beetje cockpitspray.
Van de action, geloof 1,50 per fles en daar doe je 2 jaar mee ofzo.
Niet tevaak in spuiten want wordt het echt te vet, gewoon een beetje(des noods op de borstel/kam..)
even minuutje in laten trekken en dan uitkammen. Werkt super goed! Haar breekt niet, is heel makkelijk uti de knoop te halen en als je het om de zoveel tijd even wast is het super zacht! Je hoeft ook neit iedere poetsbeurt te sprayen, het blijft echt dagen werkzaam! Heel makkelijk uitkambaar!
En de staart gaat heel mooi glimmen!

Laatst had de eigenaresse een bus gekocht waar heel amateuristisch op stond: 'manen en staartspray'. ding koste 10 euro!!! Ik spuit dat erin, nou t rook precies hetzelfde als cockpitspray, het voelde hetzelfde aan als je het in de staart spoot, het wat exact hetzelfde spul alleen dan letterlijk 10 x zo duur!

Onzin. Ik gebruik het al jaren om dreadlock staarten uit te kammen. Werkt perfect!

Minx2000

Re: Anti-klit spray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:59

Ik gebruikte altijd equishine, heb een tijdje cockpitspray gebruik maar vind het gevoel niet zo fijn. Ik heb het idee dat het echt puur chemisch spul is. Nu gebruik ik olie of serum voor mensen haar in de manen en staart van de paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:08

Wij gebruiken altijd zo'n oranje kleurige spuitflacon? Weet helaas de naam niet meer.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:13

Harde oranje fles met een dunne hals met een witte spuit ding? Dan is het equishine

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:15

Minx2000 schreef:
Ik gebruikte altijd equishine, heb een tijdje cockpitspray gebruik maar vind het gevoel niet zo fijn. Ik heb het idee dat het echt puur chemisch spul is. Nu gebruik ik olie of serum voor mensen haar in de manen en staart van de paardjes.

oja, dat is puur natuurlijk spul:)
Cockpitspay is gewoon(net als olie en al die glanssprays) vettig(vandaar het gevoel dat jij beschrijft)
Beetje uitwassen met shampoo.. haar wordt er heel glad van.,

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:25

ik gebruik anti klitspray van swarzkopf. een doorzichtige fles met oranje spul erin.
Werkt prima.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:53

RoyceMack schreef:
Minx2000 schreef:

oja, dat is puur natuurlijk spul:)
Cockpitspay is gewoon(net als olie en al die glanssprays) vettig(vandaar het gevoel dat jij beschrijft)
Beetje uitwassen met shampoo.. haar wordt er heel glad van.,

Het is allemaal even chemisch maar goed de spuitbuis, de naam, de geur. Blegh! :P