Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_GTI schreef:Als je er een derde bij hebt kan je op de kosten van het hooi juist ontzettend besparen. Grote ronde baal hooi kost ca. 40 euro en doe je zeker drie weken mee
missje schreef:Is dit een serieuze vraag van een 33jarige? Gewoon de helft meer van wat je nu kwijtbent ,minstens. Vergeet ook niet de hoefsmid , wormenkuren en da mee te rekenen.
Leorah schreef:Ik vroeg me af hoeveel de kosten verschillen tussen het houden van 2 of 3 paarden aan huis. Ik heb op dit moment een paard en een d-pony thuis staan (sinds januari) en heb nu aardig in de peiling wat ze me per maand kosten.
Ik heb nu per maand 20 kleine baaltjes voordroog (a 6,50 = 130 EURO) nodig, daarnaast 2 zakken brok en 1 zak muesli (samen zo'n 30 euro). Water reken ik niet apart en strooisel gebruik ik nu niet omdat ze 24/7 buiten staan).
Totale kosten nu per maand dus 160 euro.
Hoeveel zou het meer worden wanneer ik er een paard bij zou hebben hier? Even los van hoefsmid enz. dus puur onderhoud en voer. Gaat dat erg veel uitmaken, of zou het meevallen (waar 2 monden eten, kan een derde er ook wel bij)?