Gail"]
Maar dat van die 'het doet meer kwaad dan goed' vind ik zo'n onzin!!
[/quote]
Dat je het onzin vind is 1 ding. Maar als je beweerd dat het een sprookje is hoor ik graag je onderbouwing.
Goed - waar is het ook weer goed voor? Even eerlijk nu. Bescherming tegen impact van buitenaf geeft het niet, dan heb je harde peeskappen nodig. Steun geeft het ook niet. Waar doe je het dan voor?
Kwaad - het word warm op een plaats die eigenlijk lekker koel moet blijven, en het is gevaarlijker als zonder bandages.
Ik herhaal me zelf nogal, dus even wat quotes:
[quote="ArwenLune, op 18-09-03 15:34 schreef:Hoop mensen zeggen wel "bewijs maar dat ze slecht zijn" maar ik ga meer uit van "Vertel me nou eerst maar eens waarom die dingen nou NODIG zijn."
Een paard dat gezond op de benen staat en gezond, geschikt werk verricht heeft niets om z'n benen nodig. Heeft hij dat wel, dan is er dus iets mis, of de belasting is verkeerd of te zwaar.
Dus ik vraag me opnieuw af, wat DOEN jullie toch met je paard dat het al die 'bescherming' nodig heeft? Of is het het dat iedereen ene Anky met die dingen ziet rijden en het ook gaat doen omdat het blijkbaar bij het dressuurrijden hoort?