veel vliegen op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:56

listiglistje schreef:
je bips niet vegen :+ ze volgen vanzelf......

[ Afbeelding ]

:') gatver....

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:00

Hier ook allerlei soorten zoutblokken en stenen aan touwtjes maar geen vliegen er op
Zakjes water heb ik wel geprobeerd vooral bij m'n buitendeur waar zon op staat maar helaas veel vliegen juist in m'n huis :(
Er is ook een spulletje met gele korreltjes die je ergens buiten bereik kunt neerzetten.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:01

Listiglistje ! Getverderrie !!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:19

ellenimar schreef:
Hier ook allerlei soorten zoutblokken en stenen aan touwtjes maar geen vliegen er op
Zakjes water heb ik wel geprobeerd vooral bij m'n buitendeur waar zon op staat maar helaas veel vliegen juist in m'n huis :(
Er is ook een spulletje met gele korreltjes die je ergens buiten bereik kunt neerzetten.

Oke, ik heb het idee dat ze niet op het zoutblok zitten, maar daar omheen wel. Hij hangt in een hoek, misschien dat de pony's likken en dat op de muur komt en lekker is? Geen idee. Ik haal hem weg, spuit daar en het wordt wel minder.

De vliegenvallen die ik tegenkwam is als klant geen doen. Ik sta in een rij en denk dat 1 zo een lokzak niet voldoende is. Je moest het 5 m vanaf mensen, terrassen, dierenhokken etc houden. Lagen meerdere soorten bij ruitersportzaak. Dan gaan ze erin en dood. Van die zakjes met water kan ik me wel voorstellen dat ze dan ergens anders gaan zitten, die jaagt ze alleen weg.

Het verschilt ook wel per paard. Mijn d-pony wordt echt geirriteerd. Gister stond ik hem te wassen en daer is echt geen mest, is een schone ruimte. Hij irriteerd zich echt. De shet blijft heel rustig staan. Ze zouden in mijn ogen beiden even aantrakkelijk of juist niet moeten zijn. Krijgen hetzelfde te eten in andere hoeveelheden, wat weinig suikers bevat. We gebruiken goede anti vliegenmiddelen, maar elke week een bus of fles is niet vreemd. Ondanks dat de pony's ook nog dekens op hebben. Dazen zijn vreselijk, maar de vliegen zijn echt agressief. Heb ze zelf al paar keer gevoeld.

langevinger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:21

heb hier ook veel vliegen, word zelf enorm belaagd en heb wel wat van die vliegenvangers opgehangen

ellenimar

Re: veel vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:12

Vandaag weer normale schema aangehouden maar bij veel vliegen begin vd avond naar buiten tot middernacht.. worden paardjes blij van. Maar op deze manier ga je niet alleen tegen de winter op zien maar ook tegen de zomer, bah. Iemand die daadwerkelijik iets tegen die vliegen gaat uitvinden kan zo miljonair worden.....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:14

Ja, het lijkt toch echt allemaal te veranderen tegenover "vroeger".

Ik sta in pension en ver weg. We doen zoveel mogelijk, maar kunnen niet alles zelf.

Het liefst zet ik ze als de zon zakt buiten en dan de volgende dag binnen, mits het koel genoeg is op stal. Anders schaduw creeeren buiten. Hoeft niet per se met een gebouwtje, je kan creatief zijn met matten, doeken etc.
Maar bij schemer stikt het ook van de beesten. Aan de andere kant is het dan iig niet te warm voor de vliegendekens.
En je moet natuurlijk een redelijk veilige plek hebben, zowel goede omheining voor de paarden als geen gekken op je erf.

Maar misschien verbeeld ik het me en leek alles anders qua beesten 30jr terug, toen ik een klein meisje was en hoorde je toch minder enge dingen voor internet?? Kan me wel vliegen en dazen herinneren, maar verder.............

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:41

Wij hebben inderdaad ook zwaluwen in de stallen. Scheelt dat ze toch nog ergens nuttig voor zijn XD

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:50

Charityyy schreef:
Wij hebben inderdaad ook zwaluwen in de stallen. Scheelt dat ze toch nog ergens nuttig voor zijn XD

hier alleen zwaluwen buiten de stallen en die komen echt niet naar binnen. En mussen eten kennelijk geen vliegen ?? Want die zijn er wel genoeg op stal.

langevinger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:42

Ik heb ook zwaluwen, en het zijn leuke beestjes en heb nog kippen lopen die vangen ook weleens het een en ander, verder zou ik wat willen hebben voor onkruid maar ja dat is een ander probleem, ik kan ook niks met de rot vliegen hier verder

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:44

Ja hier gaan ook enkele paarden snachts buiten, das heerlijk. Maar het lukt niet met allemaal, midden in de nacht gaan ze spoken en rennen en liggen we te schudden in ons bed. Dan maar zo laat mogelijk weer ophalen (in pyama haha) durf het niet aan om ze dan toch buiten te laten want kan niet hele nacht op blijven om te kijken of alles wel goed gaat. Zal blij zijn als we iets verder zijn en we eind aug in ieder geval van de dazen verlost zijn. Gewone vliegen zijn hardnekkiger helaas. We hebben wel zo een dazenval maar hier helpt zo'n bal dus geen bal. Jammer....

Beany001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:48

Schijnt dat vliegenvangers ook goed werken in dit geval. En zorg voor een briesje.

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:51

ik spray af en toe wat vliegenspray op... maar die van mij staat niet op stal. ik heb vliegendeken en zo´n vliegennet/gordijn voor haar ogen. dat werkt anders prima

Chanel_Spies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:26

ik spoot altijd veerust in me stal helpt heel erg goed en vliegenstrips

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:31

ellenimar schreef:
Ja hier gaan ook enkele paarden snachts buiten, das heerlijk. Maar het lukt niet met allemaal, midden in de nacht gaan ze spoken en rennen en liggen we te schudden in ons bed. Dan maar zo laat mogelijk weer ophalen (in pyama haha) durf het niet aan om ze dan toch buiten te laten want kan niet hele nacht op blijven om te kijken of alles wel goed gaat. Zal blij zijn als we iets verder zijn en we eind aug in ieder geval van de dazen verlost zijn. Gewone vliegen zijn hardnekkiger helaas. We hebben wel zo een dazenval maar hier helpt zo'n bal dus geen bal. Jammer....

Jullie hebben buiten wel last van vliegen, maar niet op stal? En de paarden gaan tekeer wegens de steekbeesten of gewoon voor de lol denk je?
Jammer dat de dazenval niet werkt. Onze pony's zijn zwart en dat werkt prima...hoor ook wel dat ze wel veel dazen erin hebben zitten.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:21

Snachts worden ze lekker fris denk ik
Mijn pappenheimers kennende weet ik wel welke paarden gaan keeten ja...
Ja gelukkig op stal bijna geen vliegen maar in de wei wel.
Heb azijn smeren als tip gezien, ga ik ook eens proberen...!

langevinger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:41

heb nu kruidnagelpoeder met water gedaan en gespoten door de stal, ze zijn wel even weg hi hi

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:07

Las ik niet ergens dat dat ook goed werkt tegen schoonmoeders ;)

langevinger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:14

o dat weet ik niet, maar misschien nieuw topic? hi hi

Capri5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:01

listiglistje schreef:
je bips niet vegen :+ ze volgen vanzelf......

[ Afbeelding ]

Geweldig!

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:56

Ik mest de stal 's morgens als ze naar buiten gaan meteen goed uit. Alle mest en natte plekken eruit. Daarna laat ik de boel lekker doortochten! Alle deuren en bovendeuren van de stallen open. Vlak voor de paarden naar binnen gaan spuit ik veerust halverwege de stal. Ik heb nu gelukkig maar 2 stallen die bezet zijn. Voor een stal met 20 paarden is dit natuurlijk niet rendabel, ga je failliet aan de veerust.. Maar het helpt wel super!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 19:57

Ik spuit de wanden nu in met DEET en probeer zo vaak mogelijk de stalvloer helemaal schoon te maken met een sopje.

Lonnekelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:54

Wat zeker helpt is het ophangen van plakstrips. Die verspreiden een geur waar vliegen op afkomen en dan blijft de vlieg plakken en sterft hij. Als je er een stuk of 10 ophangt heb je al minder vliegen. Nadeel is wel dat het niet zo'n lekker gezicht is :o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:55

Alles zebraprint? :D