Halster met bont een optie? En verder altijd halster af als ze op het land/paddock staat.
Gerritt
Geplaatst: 03-08-13 18:18
Mijn paard heeft dit ook en was inderdaad schimmel. Halster wassen (met dettol of halamid ofzo) en je paard zijn hoofd wassen met imaverol. Imaverol is niet helemaal meer voor paarden. In de dierenwinkels kun je het kopen en staat erop dat het voor honden is maar je kunt het gewoon gebruiken voor paarden. Je kan uiteraard altijd een DA erbij laten komen, hoeft dan niet eens altijd een kweekje van gemaakt te worden die van mij zag in 1 oogopslag al dat het schimmel was. Imaverol is niet ZO giftig dat het persé schimmel moet zijn ik ken tig mensen die rare plekjes aanstippen met Imaverol, dus helemaal onveilig zal ut wel niet zijn. Ik doe altijd 1 heel dopje op 1 l water. Voor jou lijkt me dat genoeg (zit maar 100 ml in en 1 dopje is al 10ml) Even op een spons in de emmer en je paard zijn hoofd mee nat deppen. Als het opknapt dan weet je dat het dus schimmel was, dan zou ik je heel paard er even mee behandelen Volgens de bijsluiter.
Maar zou allereerst je paard even aanzien zonder halster. Je hebt best kans dat er binnen 2 weken weer haar op de plekken zit, dat is beter dan je paard behandelen met imaverol
SuperSuup
Geplaatst: 03-08-13 18:21
Dit krijgt die van mij ook altijd als ik langere tijd zijn halster om laat zitten. Zijn smet/broeiplekken. Maakt niet uit wat voor halster ik gebruik. Hij heeft gewoon een dun huidje. Dus hij heeft in de wei nooit een halster om. Wel lastig want ik kan hem geen netje of kap geven tegen de vliegen. Ging bij die van mij vanzelf weg toen ik zn halster af liet.