Dazenval

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:46

Afbeelding

zo staat hij nu bij mij, denk dat hij bij d eboom weg moet he, wel jammer, dit is wel een hele handige plek

Lanphis

Re: Dazenval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:11

Ik ben ook aan het knutselen geweest.
Ze hangen nu twee volle dagen en ga vanmiddag eens even de "opbrengst" bekijken.
Hoop voor paardlief dat de bakjes vol zitten..

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:41

@ fokfanaat

Zo hangt hij echt helemaal prima, Het mooiste is als hij binnen 100 meter van dichte bosjes staat(als je die hebt).

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:10

Nou we hebben gister avond nog een dazenval opgehaald gewoon de 'officiele' ik had dit topic tussen het werk door even gevolgd en was thuis nog even kijken op internet maar daarna toch al snel besloten 1 op te halen.
We hebben hem gisteravond direct nog 'opgezet' omdat ik hem niet in het land durf te zetten. We hebben twee puppy paarden van 4 en die spelen met werkelijk alles..... haha heb ik hem aan de andere kant van het draad gezet. We hebben ander half hectare met een tussen draad hij staat nu in het land waar ze het najaar weer op gaan. Hij staat bij de waterbakken. Wel hebben we 1 hoek waar de paarden veel staan maar dit is ook bij het hek waar veel wandelaars de paarden komen bekijken / aaien en helaas ook voeren haha. Dit durf ik niet aan ivm diefstal. Ik heb vanmiddag even gekeken en de opbrengst viel me echt niet tegen! Vanavond gaan we even kijken wij hij precies in 1 dag gevangen heeft (ga ze niet tellen hoor :P )

Wat super Yontheke die foto's wij waren al aan het kijken hoe we zelf een paar extra gingen maken voor het stukje bij het hek waar ze vaak staan en voor bij ons andere weiland, dit weiland staat echt langs een wandel route en hartstikke veel ruiters dus daar durf ik niet 1 voor €155,- neer te hangen. Totaal onbewoond daar.
Ik heb je fotó's even gepikt hahaha als het mag stelen we jou project dan gaan we er op jou manier een aantal maken haha

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:14

hhdeal, geen dichte bosjes, wel een heg en wel ook mais, ook gehoord dat ze daarin zitten.

echt stom vang echt helemaal niets zo.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:14

Wij hebben er twee staan, nu voor het vijfde jaar. Voldoen prima, dit jaar zijn er alleen extreem veel dazen _-:( , 50 per dag per val is helaas geen uitzondering. Denk er wel over om er ook nog eentje bij de rijbak te zetten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:40

Heb ik geen problemen mee CoSmurf :D Daarom heb ik ze er op gezet.
Ons weiland ligt ook gewoon aan de straat en iedereen kan er in principe in. We kennen wel bijna alle buren en de straat loopt een heel stuk verder dan ons dood.
Ik had een extra batterij op het stuk draad van de piste gezet want mijn 2 jarige haf ging er onderdoor, doorheen en erover -O-
Die kon je zien staan vanaf de baan en die hebben ze dus uit mijn weiland gestolen...
Ik ga dus echt geen dazenval van 155 euro aanschaffen als ik (euh manlief :Y) ) er een kan maken voor 25 euro.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:52

Oooh top ga de fotos vanavond direct even aan mijn vriend en mijn vader showen hahahaha

Nee bij ons zijn de accu's al zovaak gestolen. Ook als ze niet in het zicht stonden. We hebben op de scheiding een 1000liter water tank staan deze vullen we altijd met water om zo de badkuipen vol te laten lopen de tank kun je vanaf het fietspad zien en daar achter hebben we nu een aantal zonnepanelen hangen. Kleintjes van de aldi haha die zijn nog noooit gepik gelukkig. Helaas hebben we prikkeldraad wat we vanwege het staatsbosbeheer ook niet mogen vervangen voor lint of ander draad (geloof wel dat ze er mee bezig zijn om het er ook bij ons in drenthe door te krijgen) Bij ons MOET dus 24/7 behoorlijk stroom het draad staan zodat ze er weg blijven. Wij hebben daarom altijd een accu en de panelen.

Helaas het andere land is het bijna onmogelijk een accu neer te zetten die worden echt gewoon uit het land gehaald zo brutaal!! toen ik ruim 15 jaar geleden mijn eerste pony kreeg wilde mijn vader ondanks we niet de rijksten waren alles top in orde hebben. Nieuwe accu en een hartstikke dure stroomklok gekocht! Heeft er nog geen nacht gestaan. Sinds dien zijn we erg creatief met verstoppen hahahaha.
Dus bij dat land een dure dazenval plaatsen..... in geen 155 jaar hahaha

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:16

Wij hebben deze weide net gekocht. Maandag is hopelijk alles in orde.
Wij gaan er ook nog serieus klussen de komende 2 weken. Er komt ook een 1000 liter vat wat we eergisteren zijn gaan halen. De volledige omheining wordt vervangen zowel palen als draad.
De stal wordt aan de binnenkant ook helemaal terug geïsoleerd en nieuwe sloten op de deuren etc.

Er komt ook nog een tweede dazenval al weet ik nog niet goed waar ik die ga plaatsen. Liefst dus ook niet vlak aan de baan anders wordt die misschien ook gestolen.
Alhoewel er hier in de buurt echt bijna geen dazenvallen staan.