Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_djoeke_

Re: Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:08

Dat hangt van de pony af en of hij vanaf het weitje makkelijk een weg o.i.d. op kan. Verder kan je natuurlijk ook stroom op de draad zetten om het risico van uitbreken te beperken.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:28

Mijn Shetlander mocht toen ik klein was altijd het gazon van mijn ouders afgrazen.
Ze liep daar altijd los op (wel onder toezicht i.v.m. de tuinplanten)
Pony vond het daar heerlijk (bij hitte in de schaduw van de parasol) die liep echt niet weg :D

karuna
Drukke kabouter

Re: Weitje maken, met wat paaltjes en een touw? Goed genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:29

Voor onze tinker zou het genoeg zijn als er voldoende te vreten is. Die blijft ook rustig achter een strotouwtje staan dan. Die staat soms ook overal en nergens kantjes kaal te eten zodat stalhouder minder hoeft te maaien.

Ponylovertjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:30

NienkeV1994 schreef:
Jij kent je pony beter dan wij. Ontsnapt je shet makkelijk? Als je er bij blijft, en in kan grijpen mocht hij ontsnappen, denk ik dat het wel kan :j Bij mijn verzorgpaard zetten we altijd een stuk af met stroom, maar dat komt omdat mijn verzorgpaard erg goed in ontsnappen is.

Hier ga ik in mee, bij de pony's hier op de manege zetten ze het af met schrikdraad omdat die wel eens willen ontsnappen, vooral die shetjes omdat die echt mega goed zijn in onstanppen ;)