Vervroegd Pensioen, waar moet ik beginnen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Re: Vervroegd Pensioen, waar moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:03

De mijne is best rad. Hoefsmid zag er niks aan. Conclusie na scannen : peesblessure. Van geringe omvang, maar toch. En je moet eens kijken hoe hij opknapt na pijnstillende therapie.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:41

Ik zit er ook over na te denken om der been op de scan te zetten, zodat ik voor mezelf weet hoever ze erin zit.

Maar buiten der peesblessure om, liggen mijn ambities ergens anders en is lot het paard daar niet voor.
ik kan haar verkopen omdat ez niet te verkopen is..
bij de vorige eigenaresse stond ze al 2,5 jaar te koop.. en omdat ik daar vroeger op de pony's reed heb ik haar 'meegekregen' omdat het mij wel een uitdaging leek, (zij lag er dageljks af) en ik in 2 jaar nog geen 1x...
ik heb in 2 jaar al heel wat bereikt met der.

Vandaar dat ik er nu voor kies om haar vervroegd pensioen te geven, ook omdat ze nu de pees blessure heeft.. maar in de 2 jaar bij mij heeft ze al 10x wat gehad (kleine dingen maar ze heeft wel weken/maande stil moeten staan, regelmatig) bij de vorige eigenaresse heeft ze 4 jaar gestaan en heeft ze ook het 1 en ander al gehad..
ze is een beetje een pechvogeltje. en daarom vind ik het egoistisch van me zelf als ik haar nu de rust en vrijheid niet gun.

Wat zoek ik;
Stuk land met dagelijks toezicht, waar iemand de zorg voor lot op zag wil nemen, maar de kosten voro mij blijven=)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:55

Feitelijk dus een soort volpension maar dan met 24/7 buiten. Wil je het in de buurt of mag het ook verder weg zijn?

Denk dat je qua prijs kan rekenen op tussen de € 175-250 per maand.

Dit http://www.dewildtshof.nl/ is een hele mooie en betrouwbare plek.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:11

Ik weet een goed adres in Frankrijk:24/7 in een groep het land op.
Enorm veel ruimte,er wordt hooi/kuil bijgevoerd en er is toezicht zat.
Het zijn nederlanders,dus gewoon contact te houden en een leuk vakantieadres!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:19

Ik denk dat TS haar paard het beste kent.
En welk paard vind het nu erg om lekker het land op te gaan met soortgenoten ;)

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:20

Ik heb nu op het moment een landje dichtbij aangeboden gekregen voor niet zoveel, en met schuilstal met een ander paardje die moet revalideren.
en voorbij utrecht ook een landje, met een merrie die drachtig is en ook een peesblessure heeft.

frankrijk vind ik iet wat te ver.
omdat ik der zelf heen en weer wil kunnen rijden! en der niet 6 uur in een trailer wil hebben. haha!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:31

heb vorig jaar een paard weggebracht naar Leende, dat bevalt erg goed, paard heeft het naar zijn zin en er is dagelijks toezicht. dacht dat de kosten 200 p/m zijn.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:37

Maar waarom laat je er geen dierenarts naar kijken? Het kost wat centen, maar dat weet je ook hoe het zit.
Vid dit een beetje makkelijk, paard loopt niet goed, ik heb andere ambities, nou dan zetten we het paard voor een jaar? Ergens neer, in de hoop dat het goedkomt, en dan koop je nog een paard ofzo? Om wek wedstrijden te kunnen rijden?
Je kan beter je geld stoppen in een paar goede foto's en zekerheid hebben en met de dierenarts een plan van aanpak maken.
Je zegt dat je geen geldboom heb, maar hoe kan je dan wel wedstrijden en haranchement betalen? Dat kost ook veel geld, waarom gebruik je dat geld niet voor je merrie? Als je geen foto kan betalen, dat twijfel ik aan de geschiktheid van jou voor het houden van paarden. Ze kunnen je het niet vertellen, en de dierenarts kost geld, maar dat had je van te voren kunnen weten toen je het paard kocht...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:46

Papegara schreef:
Ik denk dat TS haar paard het beste kent.
En welk paard vind het nu erg om lekker het land op te gaan met soortgenoten ;)

Een paard dat pijn heeft?

Ik snap dat je dit allemaal niet wilt horen/lezen. Maar imo doe je je paard geen plezier met een jaar op rust, of vervroegd pensioen als ze pijn heeft.
En als het een peesblessure is, dan heeft ze pijn. Aan de buitenkant kun je niet zien hoe vergevorderd de blessure is en of het uberhaupt nog iets is waarvan ze zou kunnen herstellen/pijnvrij kan worden. Een jaar op rust is in mijn ogen dan ook niet paardvriendelijk.
Als mijn dierenarts mij boxrust zou adviseren, zou ik kiezen voor een andere dierenarts, dat is heel simpel.. :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:04

Ik zou in elk geval een peesscan laten doen. dan kun je na dat jaar voordat je aan het werk gaat met haar weer een peesscan laten doen om te vergelijken of het goed hersteld is.
De tweede keer scannen had ik een andere dierenarts die veel negatiever was dan de 1e (zelfde kliniek) maar toen ik hem vroeg om te vergelijken moest hij toch toegeven dat het al een heel stuk verbeterd was.
Helaas is mijn merrie een druktemaker af en toe, dus reageert de pees af en toe toch weer als ze te veel heeft lopen rennen op zware bodem of te erg gek heeft gedaan. Stappen op vlakke en harde bodem is wel goed.

Bij een peesontsteking is smeren met een ontstekingsremmer (ik kreeg compagel) soms verstandig omdat als je de ontsteking behandeld er minder littekenweefsel ontstaat en de doorbloeding beter wordt.

GEwoon op de wei gooien kan heel goed, maar pas op met andere gezondheidsproblemen. Mijn merrie werd te dik vanwege te weinig beweging in verhouding tot het gras en raakte zelfs hoefbevangen. Ze is insulineresistent en mag nu dus niet meer zo veel op het gras, zeker niet 24/7 en de uren die ze er wel staat liefst met graasmasker.

Pas dus goed op dat je goedkope en voor het paard fijne prepensioen of rust jaar de gezondheidsproblemen niet erger maken dan waar ze nu last van heeft. Mijn merrie heeft nu behoorlijk gekantelde hoefbenen (en losse wanden) en daar heeft ze veel meer last van dan die stomme peesblessures!

In Spanga zit een niet te duur rusthuis. Met grote inloopstal
http://link.marktplaats.nl/672019680

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:28

Lieve mensen, ik zal jullie even gerust stellen.
ik heb een afspraak gemaakt voor een scan!

ik heb jullie hulp dus verder niet nodig!
danku vriendelijk voor alle leuke reacties :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:36

Chanice92 schreef:
Ik heb nu op het moment een landje dichtbij aangeboden gekregen voor niet zoveel, en met schuilstal met een ander paardje die moet revalideren.
en voorbij utrecht ook een landje, met een merrie die drachtig is en ook een peesblessure heeft.

Landje met schuilstal klinkt wel goed en nog in de buurt ook. Is toch wel fijn een schuilstal, niet alleen bij nat weer maar ook voor de schaduw bij warm weer. :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:59

Ik hoop voor je dat de uitslag van de peesscan meevalt :)

Houd je ons op de hoogte?

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 08:46

Jasia schreef:

Ik heb besloten dat niet te doen ;)
dat commentaar van iedereen, heb ik geen behoefte aan.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:51

Chanice92 schreef:
Jasia schreef:

Ik heb besloten dat niet te doen ;)

Oeps! Even terug je bed instappen en met het andere been er weer uit komen?!

Mensen willen je oprecht helpen en maken zich zorgen om je paard. Erg jammer dat je niet kunt inzien dat het zomaar op de wei gooien zonde te weten wat het paard mankeert en of het pijn heeft niet meteen eerste keuze is! Veel succes verder, ik hoop dat de dierenarts je geen nieuwssite brengen waar je "geen behoefte aan hebt".

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:52

ts met alle respect maar ik snap niet dat je je paard niet laat onderzoeken door een da om een duidelijke diagnose te krijgen.
Hierna is vaak toch duidelijker hoe, wat, waar en wanneer en of je paard idd afgeschreven is.
Dat hoeft niet eens zo heel duur te zijn.
Ik ben tegen boxrust met peesblessures en 24/7 het land op is naar mijn mening ook het beste voor pezen.
Bewegen op hun eigen tempo en dan kun je na een jaar altijd weer eens kijken hoe het gaat en of je haar idd op wil en kan gaan pakken.
Heel veel succes met je paardje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:54

Chanice92 schreef:
Lieve mensen, ik zal jullie even gerust stellen.
ik heb een afspraak gemaakt voor een scan!

ik heb jullie hulp dus verder niet nodig!
danku vriendelijk voor alle leuke reacties :D

lees dit nu pas, goed zo

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:43

Chanice92 schreef:

Blijft apart dat mensen om advies vragen maar als ze dan een advies krijgen wat e niet willen horen het ineens commentaar is? :)

De meeste adviezen worden toch echt gegeven met het welzijn van je paard voorop. Natuurlijk moet je je eigen plan trekken maar om adviezen waar je niets mee wilt doen af te schepen als commentaar is onterecht.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 10:50

Ik vroeg om advies hoe ik het een landje kon vinden ,of rusthuis/revalidatie huis.
ik vroeg niet om advies over hoe ik mijn paard naar de DA moet brengen.
vandaar dat ik 'geen behoefte heb' aan 'commentaar' en hou ik het voor nu zoals het is.

fransje23 schreef:
Chanice92 schreef:

Blijft apart dat mensen om advies vragen maar als ze dan een advies krijgen wat e niet willen horen het ineens commentaar is? :)

De meeste adviezen worden toch echt gegeven met het welzijn van je paard voorop. Natuurlijk moet je je eigen plan trekken maar om adviezen waar je niets mee wilt doen af te schepen als commentaar is onterecht.

Sem86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:15

Even googlen naar rusthuizen voor paarden en anders even zoeken naar plekken waar ze gewoon lekker op de wei kan.

suzanne2808

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:22

De Wildtshof paardenverzorgcentrum --> TOPplek!!!

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 18:38

Laatste update voor jullie;

Land in me eigen dorp kunnen regelen,
1,5 hectaren =)
komt ze in september te staan en kan zolang als ze wil met 2 jarige van me zus, en nog een weidemaatje..
eind augustus op de scan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:29

Beetje sneu dat je paard nu op boktmarkt staat en dat erbij staat dat het een lichte/kleine peesblessure is... En dat ze maar tot kerst op rust hoeft, want volgens mij gaat het nog wel eventjes langer duren.
Ondertussen al bij de DA geweest? Maar je advertentie lijkt me niet geheel eerlijk ;)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:19

+1 : dit gaat natuurlijk nergens over....
(maar daar zat TS geloof ik niet op te wachten :o )

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:44

Scherp opgemerkt Suikermeisje!