Voor welke stal rij jij graag een stukje om?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Voor welke stal rij jij graag een stukje om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:37

Tommie staat op 20 km afstand. Hij staat lekker in een grote groep en komt ook in de winter buiten. Ik doe er een kwartiertje over en dat is heel goed te doen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:47

Hier ongeveer 50 km afstand... En niet goedkoop. Maar je hebt wel wat. Nette binnenbak, nette buitenpiste. Paard in een stal van 6 op 4. Elke dag hooi en voldoende stro, voldoende gemest. Kwaliteitsvol krachtvoer. Service is top. Dekens worden gewisseld. Uitrijmogelijkheden (ook al kan ik nu nog niet gaan wandelen...) En winter en zomer weidegang. Dat vind ik gewoon niet dichterbij...
Nu de reiskosten kosten ook wat meer natuurlijk. Maar aangezien de service top is en de pensioneigenaren hebben voldoende verstand van paarden ga ik 5 dagen in de week. Dat spaart 200 kilometer uit.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:14

Eigenlijk zou ik voor iedere stal die beter is voor het welzijn van mijn paard (en dus niet voor mijn luxe :o) omrijden ;) gelukkig heb ik dit alles nu op 5 minuutjes.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:17

Mijn paarden stonden eerst op een half uur rijden en nu op 10 min.
eerst moest ik alles zelf doen minimaal 2x per dag erheen om buiten en binnen te zetten..

nu verhuisd naar volpension dichter bij huis.
in de zomer dag en nacht buiten en in de winter alleen overdag.
super staleigenaresse, kleinschalig, dezelfde instelling en manier van denken als ik, dicht bij het bos.

en het ironische is dat ik (mede door wat medische oorzaken) met een gerust hart 2 of 3 dagen kan overslaan zonder dat ik me schuldig voel.

ben er zo blij mee!!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:18

Dag en nacht buiten en stofvrij hooi, waar het mogelijk is om buiten te rijden

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:19

ChocoBesnier schreef:
Hier ongeveer 50 km afstand... En niet goedkoop. Maar je hebt wel wat. Nette binnenbak, nette buitenpiste. Paard in een stal van 6 op 4. Elke dag hooi en voldoende stro, voldoende gemest. Kwaliteitsvol krachtvoer. Service is top. Dekens worden gewisseld. Uitrijmogelijkheden (ook al kan ik nu nog niet gaan wandelen...) En winter en zomer weidegang. Dat vind ik gewoon niet dichterbij...
Nu de reiskosten kosten ook wat meer natuurlijk. Maar aangezien de service top is en de pensioneigenaren hebben voldoende verstand van paarden ga ik 5 dagen in de week. Dat spaart 200 kilometer uit.

Wow!! 50 km.. en ik dacht dat IK mijn paard ver weg had staan met bijna 28 km. Ik ga normaal ook dagelijks, 7 dagen in de week.
Maar vanwege ziekte lukt het me nu om ongeveer 2 keer per week te komen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:23

Wat heb ik een geluk. Ik ben met 5 minuten op stal.
Mijn paard staat daar super: 24/7 weidegang, goede verzorging, met vriendjes en een grote inloopstal.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:17

belangrijkste vind ik wel dat ze niet alleen staan.. Mijn pony staat op de manege.. Staat in de maanden dat het kan altijd met een maatje in het weiland.. Er word door de manege gemest, en gevoerd en als ik een keer een dag niet kan komen mag die savonds nog even extra na buiten. Erg fijn! hij staat ongeveer 18 km verder op en vind dat niet een probleem! zolang mijn beessie maar goed staat!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:20

Voorzieningen. Hij staat in een uitloop en heeft het hele jaar zijn eigen landje. Voerschema was op de vorige stal iets beter, maar dat weegt niet op tegen weidegang en een overdekte bak met reining bodem.

Hij staat op 15 min. met de auto, dus prima te doen! :j

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:20

Ik ben drie jaar geleden naar Enschede verhuist, en man wat zijn hier een hoop stallingen. Op elke straathoek lijkt er wel één te zitten. Ze prijzen zichzelf allemaal de hemel in, maar als je er staat blijkt dat ze zich aan geen enkele afspraak houden. En afspraken was voor mij juist het allerbelangrijkste. Ik studeer, moet daarnaast veel werken en in het weekend ga ik regelmatig naar mijn ouders. Ik wilde een stal waar ik met gerust hard mijn paard achter kon laten en er niet perse elke dag heen hoefde.

Veel stallen bekeken uiteindelijk één gekozen op 15 km afstand (vond ik ook maximale afstand op dat moment). Maar paarden kwamen gerust het hele weekend niet buiten, hadden honger en vielen kilo's af. De stallen werden uitgemest door kinderen van 5, en daar betaalde ik dan voor. Dezelfde kinderen brachten mijn paarden naar de wei. Hier was ik dus heel snel weer weg.

Dan gaat de zoektocht verder. Elke stal had wel iets wat me niet beviel. Blijkbaar ben ik erg kieskeurig, maar ik wil echt zeker weten dat er goed voor m'n paarden gezorgd wordt als ik er niet ben. Daarnaast heb ik een pony die regelmatig bevangen is, ik wil dat een stal daarop in kan spelen, en dat kunnen de meeste toch niet bieden.

Uiteindelijk 34 km van huis een super plek gevonden. Geen luxe voor mezelf (zoals een binnenbak of kantine, wel een mega zadelkamer trouwens :))), wel heel veel luxe voor de paarden. Mensen met een hart voor de dieren en alles kon in overleg. Volledige verzorging. Wel wat duurder dan ik in m'n hoofd had en dan ook nog ver weg, maar had het er in dit geval graag voor over. Ik zou zo drie maanden weg gaan en erop vertrouwen dat het goed komt.
Er is zelfs uiteindelijk een paddock gemaakt voor mijn pony toen bleek dat deze echt niet meer op het gras kon. Vriendje voor hem erbij gekocht, die mag er gratis bij staan.

En last but not least, ze verhuren ook appartementen, waarvan er vorig jaar eentje vrij kwam. Daar woon ik nu, met de paarden dus praktisch aan huis. Zo is het toch nog helemaal goed gekomen :)

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:34

Wat een geweldig verhaal suus19!

Ik heb geen auto dus was al lang blij dat er plek was bij een stal op fietsafstand :D
Volpension met veel weidegang is voor mij (fulltime werken) sowieso een must, dichtbij of ver weg. Ik heb hier ook geluk met goede uitrijmogelijkheden, als die er niet zouden zijn zou ik daar wellicht iets verder voor weg willen staan.

Oh ja, en een fijne sfeer onderling is álles. Bij de stal het dichtst bij mijn huis heb ik ooit een maandje een paard verzorgd. Verschrikkelijk hoe er altijd een comité van minstens 5 meiden minachtend stond toe te kijken omdat je het natuurlijk he-le-maal verkeerd doet als je net iets anders doet dan zij. Daar ben ik niet eens meer gaan kijken toen ik zelf een paard ging kopen.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:40

Gelukkig heb ik de mogelijkheid dat ze bij huis kunnen staan, kan ik zelf bepalen wanneer ze op stal gaan en er weer uit, heb een ruime buitenbak en voldoende weiland.
Het enige nadeel vind ik dat ik nooit eens aan een stalgenootje kan vragen of hij/zij ze een keer zou kunnen voeren oid. moet het eigenlijk altijd zelf doen:)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:50

Mijn paard staat ook 35 kilometer van mij vandaan. Vanwege de uitrijmogelijkheden en de verzorging voor het paard (24/7 buiten, in de winter de hele dag met voldoende hooi). Met name in de winter de hele dag buiten vind je niet in mijn regio. De combinatie van deze verzorging, de geweldige uitrijmogelijkheden en het ontbreken van de typische sfeer die ik op vrijwel elke pensionstal voelde, rij ik graag een half uur om bij mijn paard te komen. Nee, dit lukt me niet elke dag, maar het vertrouwen dat de staleigenaresse biedt wat haar verzorging en omgang met de paarden betreft is enorm, dus ik durf het wel aan.

Edit: neemt niet weg dat ik liever naast mijn paard woon dan zo ver weg hoor. Ik heb ook een tijdje op de pensionstal gewoond waar mijn paard ook stond. 's Avonds voor het naar bed gaan je paard een knuffel geven in je pyjama, hmmmm. Dat is heerlijk :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:26

Mijn pony staat op 16 km afstand, als het niet al te druk is 20 minuten rijden met de auto (drukke rondweg).
Ik kan haar dichterbij zetten, maar waar ze nu staat is aan de duinen en het strand, 24/7 buiten in de paddock, een goede rijbak en drafbaan erbij, en goede sfeer. Daar zou ik zelfs nog wat verder voor gaan staan! Hier in de buurt zit je al in een minder mooie omgeving kwa buitenrijden en daarnaast is er weinig waar ze 24/7 buiten kunnen het hele jaar door met veel ruimte.