Waterbakken omgooien, oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:49

Viktor238 schreef:
Op die steen kom toch alg? Ik heb niet de tijd om hem elke dag grondig schoon te maken.

Dat duurt wel even hoor voordat daar alg op komt...Als er alg op de steen zit,zit het ook aan de binnenzijde van de kuip ;) Als je de bak uit gaat boenen,neem je de steen even mee.Is niet zo'n drama hoor.Hoeft niet elke dag...bovendien is een beetje alg geen punt hoor,als het maar niet te erg/dik wordt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:51

Viktor238 schreef:
dito schreef:
Een dubbele bak gebruiken. de cementbak vastmaken aan bv houten plank aan de onderkamt met schroeven en dan de andere bak erin zetten. vullen met water en klaar. moet je eel goede houten ondervloer hebben die niet ook om gegooid kan worden

of in de onderste bak dikke zware steen doen

Dat is wel wat veel werk..... Die hier bobenstaande reacties zijn allemaal wa simpeler. Bedankt voor e reactie ;)

Het idee is wel goed :j

Maar je zou dan die buitenste bak aan een paal kunnen schroeven of binden met ijzerdraad en de binnenbak daarin plaatsen :D

2005

Re: Waterbakken omgooien, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:00

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:02

2005 schreef:
Ik heb deze: http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... kip/125537. Valt niet snel om. Als je hem nog een stukje ingraaft én er een steen in legt denk ik dat dit wel blijft staan!

Bedankt, zoiets heb ik ook, al zonder handvaten en geen rubber. Wel een grote waterbak.

Ik eb eigenlijk nog niet specifiek antwoord gekregen op mijn vraag. Ks ingraven een gewone oplossing, of kan dit slecht zijn voor de pny etc? ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:04

Zorgen dat de bak altijd flink gevuld is, als mens kun je een 90 liter bak bijna niet om krijgen en een shet lukt het dan ook niet.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:04

Ik denk zelf dat stenen beter is want: als je de bak in graaft dan gaat je shet misschien alsnog schoppen ondanks dat het in de grond staat en dan komt er allemaal zand in. of je moet hem niet helemaal in graven. Maar ik heb ook van pony's gehoord die hun bak dan weer uitgraven! := :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:05

2 cementbakken; in de 1e de stenen en dan daar nr. 2 inplaatsen en die vullen met water...
succes verzekert, want je hoeft met schoonmaken niet steeds de stenen eruit te tillen etc...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:05

Viktor238 schreef:
2005 schreef:
Ik heb deze: http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... kip/125537. Valt niet snel om. Als je hem nog een stukje ingraaft én er een steen in legt denk ik dat dit wel blijft staan!

Bedankt, zoiets heb ik ook, al zonder handvaten en geen rubber. Wel een grote waterbak.

Ik eb eigenlijk nog niet specifiek antwoord gekregen op mijn vraag. Ks ingraven een gewone oplossing, of kan dit slecht zijn voor de pny etc? ;)

Die van mij gooit een gewone bak ook om, omdat deze niet omdat die meebuigt. Weet alleen niet of die shetlandproof is :D.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:09

Valerieex schreef:
Ik denk zelf dat stenen beter is want: als je de bak in graaft dan gaat je shet misschien alsnog schoppen ondanks dat het in de grond staat en dan komt er allemaal zand in. of je moet hem niet helemaal in graven. Maar ik heb ook van pony's gehoord die hun bak dan weer uitgraven! := :=

:')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:10

ohjajoh6 schreef:
2 cementbakken; in de 1e de stenen en dan daar nr. 2 inplaatsen en die vullen met water...
succes verzekert, want je hoeft met schoonmaken niet steeds de stenen eruit te tillen etc...

+1

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:10

Bedankt allemaal!!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:14

Wij hebben Badkuipen in het land staan.

Misschien is dat wat.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:44

FerroSandy schreef:
Wij hebben Badkuipen in het land staan.

Misschien is dat wat.

Ik heb hier geen badkuipen ;)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:01

Of anders een stoeptegel of meerdere die deed ik altijd in mijn cementbakken.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:06

Bekend probleem! Emmers ed moesten er bij ons ook altijd aan geloven. Zelf hebben wij voor onze twee shetlanders nu zo'n speciekuip, werkt prima, we hebben er zelfs twee.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:08

Het allersimpelst is gewoon zorgen dat je waterbak vol is. Dan is ie, zeker voor een mini, echt te zwaar om zomaar om te gooien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:11

ik zou gewoon een stoeptegel in de bak leggen, zo snel komt er geen alg op hoor! en als er alg op de steen zit, zit die ook in de bak zelf, eens per week verschonen moet genoeg zijn hoor! of je koopt nog een waterbak, legt daar een zware steen in, doet daar je huidige waterbak in en knoop ze aan elkaar vast met een touwtje

RachelMeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:16

Mijn pony gooit hem niet om maar die gaat standaard als ik de waterbak schoongemaakt of gevuld heb, gaat hij erin staan stampen!! Zoo irritant

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:19

hier een berg stenen erin. mijn paard gaat er ook instaan met haar beide voorbenen. sopt haar hooi er soms in en blaast bellen.... maakt mij niet uit hoor!! ga je gang!! ik vul hem wel weer bij. (mijn paard heeft 5 drinkplekken in de paddock en doet met 1 raar, de andere gebruikt ze heel netjes...)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:23

ellepel schreef:
wij deden er vroeger wel een strotouwtje omheen en dan vastbinden aan een paal,gaat ook prima :j

Ja, dat zou ook kunnen. Maar hij houd wel van touwtjes knabbelen, dus ik denk dat dat niet gaat helpen. Iig bedankt voor je reactie :)
[/quote]

Wij maken het altijd vast met een ijzerdraadje om een paal :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:12

ik heb een IBC tank waar 1000 liter in kan normaal gesproken,
staat op een stalen of houten pallet en kun je vaak voor 5 a 10 euro ophalen..
tot de helft ( of lager) afzagen, totdat hij over de rand kan om te drinken.
knappe shet die een vierkante bak omgooit.
past meer in en is heel makkelijk schoonmaken. aan de zijkant zit een kraan dus is het water vies laat je het eruit lopen.
ik heb de bovenkant vast gezet met ry-rips tegen klepperen van het plastic tegen de stalen kooi, ideaal..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:32

Shirley schreef:
Is alleen lastig met schoonmaken ...

Het is wel prettig als je de bak af en toe even lekker uit kunt schrobben en schoon kunt spoelen :j

Met een kleine bak lukt het nog wel om hem in een oude autoband te zetten.
Loeizwaar en de basis is nu ook iets breder dan de bovenkant.
Werkt hier goed :j

Dit doe ik ook. Alleen als hij bijna leeg is wordt hij er soms uitgetild door 1 van de grote paarden. Maar vol lukt dat niet en omgooien gebeurd ook niet.

Een grotere speciekuip past wellicht in een vrachtwagenband of trekkervoorband.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:11

cementbak in een passende autoband zetten...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:15

In de paddock heb ik hem ook voor de helft ingegraven, werkt prima! Op de kleine stukjes wei hebben we er een stoeptegel in, ook handig voor evt wegwaaien als hij leeg zou zijn (hier waaien ze dan de sloot in en dan ben je hem kwijt). Op het grote weiland gebruiken wij ook een badkuip.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:21

Een trekker of shofel band ofzo in die maat voor om de speciekuip heen... Autobanden werken ook voor emmers dus waarom niet een maatje groter voor een speciekuip? :)