Welke shampo kan ik het beste gebruiken voor mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:39

Ik gebruik tea tree shampoo.

Heb zo'n jerrycan en ik doe het wel altijd in een fles, werkt even wat handiger. Is meteen mugafwerend en helpt bij de genezing van wondjes en aangezien ik 1 bazige tante heb..
Afbeelding

Ook had ik voor mijn paard dat jeuk had teershampoo. (Inmiddels helaas in moeten slapen, niet door dit ofzo hoor.)

Anoniem

Re: Welke shampo kan ik het beste gebruiken voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:03

wij hebben onze paarden eens gewassen met een neutrale hondenshampoo, geen problemen mee gehad

HannaCaptain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:46

Ik gebruikt (als ik met shampoo was, bijna nooit) babyshampoo!

Nachtlampje

Re: Welke shampo kan ik het beste gebruiken voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:48

Ik gebruik ook teatreeshampoo. Fijn spul, lekker natuurlijk en geen jeuk achteraf oid.
Ook geschikt voor manen en staart en niet veel van nodig :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:51

Wij gebruiken Zwitsal of biotex.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:58

Gisteren mijn zwartbonte ruin gewassen met Zilvershampoo van Kruidvat... dat is een shampoo voor mensen met grijs haar die daarin een soort gelige gloed krijgen... de shampoo zelf is paarsgekleurd.
Hij was al 3 jaar niet meer gewassen (geshampood), aangezien hij 24/7 dag en nacht op de wei staat, dan is te veel wassen niet goed.

Ik ergerde me aan de grauwe kleur bij de haaraanzet van het witte stuk van zijn manen... nou, eerst had ik dus een "paars" paard (dat zag je alleen goed op de witte vlekken, en witte benen), maar hij is nu weer helemaal "het heertje".

Het warme weer zat ook mee, natuurlijk, heb het na het rijden gedaan.

Meneer Onrust stond er hartstikke mooi doodstil bij; hij vond het heerlijk: de aandacht, het inmasseren, het koele spoelwater.

Dit is echter niet iets wat je geregeld moet toepassen, aangezien deze shampoo natuurlijk de huid ook ontvet.

Wil je vaker wassen per jaar, zonder ontvettende (uitdrogende) werking, kun je beste babyshampoo nemen.