Wettelijke eisen hoogte paardenstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Re: Wettelijke eisen hoogte paardenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:33

http://www.veiligpaardrijden.nl/

Misschien dat je van deze site dan wat wijzer wordt. Vraag jezelf alleen wel af wat je gaat doen als hij 'tegen de regels' blijkt te werken. Want daarmee verandert de situatie natuurlijk nog niet...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:57

Dan heb ik wel idee welke stal je staat. Vlak bij Heerenveen?Daar hebben ze inderdaad ponystallen en paardenstallen ivm de hoogte. Kun je niet gewoon de paarden prijs betalen om het recht op een paardenhoogte box te houden?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:32

@Joyce: Nee helaas ik betaal ook gewoon paardenprijs in de ponystal.. best krom eigenlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:53

En zolang iedereen dat pikt wrijft de eigenaar zich in de handen.....waarom accepteren mensen dit ???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:15

omdat het een grote stal is met veel voorzieningen en een binnenbak voor weinig geld waar de paarden het hele jaar door de hele dag naar buiten mogen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:17

Ja, daar is ook wat voor te zeggen, maar dan nog zou ook vwb de stalling de klant (het paard) voorop moeten staan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:25

ik zou niet blij zijn met verplaatsen van stal... Als ik een grote hoge stal heb zou ik (ook) aardig tegenstribbelen als ik voor een nieuw paard zou moeten verkassen naar een minder hoge/grote stal! Dan moeten ze die ponybox maar aan een ander verhuren.

Als je een tijd niet hebt gestaan en je oude stal niet door hebt betaald en nu is alleen zo'n lage stal beschikbaar, kun je er moeilijker tegenin gaan. Dan is het meer zo van take it or leave it denk ik...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:54

Ik weet uit het verleden dat pensionhouders soms érg makkelijk met hun klanten omgaan. Ik heb meegemaakt dat iemand met een buitenstal ineens haar paard in een binnenstal aantrof omdat er een nieuwe klant was gekomen die zijn 3 paarden naast elkaar in een buitenstal wilde hebben.
Zoiets kun je als pensioneigenaar imo niet maken, maar of je wat dat betreft wettelijk beschermd bent ???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:06

dat hangt er vanaf wat er in het contract staat. Bij de 1 huur je een stal (soms met toevoeging binnen/buiten en/of met luik) bij de ander huur je een bepaalde stal, die nummeren bijvoorbeeld. Een beetje flexibiliteit is natuurlijk wel belangrijk. bijv. wanneer het niet klikt met de buren, maar ineen van een grote naar en leine stal, of stal met luik naar stal zonder luik is wel een achteruitgang in mijn ogen.

Aanvechten via de wettelijke weg zal denk ik de sfeer niet prettiger maken... Als je al die weg moet volgen om bij je stalhouder zoiets gedaan te krijgen kun je beter verhuizen in mijn ogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:11

Precies en meestal is het 'voor jou 10 anderen' en trek je dus altijd aan het kortste eind.
Blijf het een trieste zaak vinden.