voor welke stal gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:54

Zeker geen ervaring met lange tochten wandelen of rijden en overnachten/camperen op primitieve plekjes waar je zelf voor toiletvoorziening moet zorgen? ;)

Er zijn genoeg mensen die hun paard in een weiland hebben, of een weiland met een vrijstaande stal/schuurtje ergens in the middle of nowhere. Daar heb je dus geen riolering aansluiting en ook geen echt toilet. Stromend water is daar soms al een luxe, net als stroom.
Het is simpel op te lossen met een campingtoilet of composttoilet dus vandaar dat ik me daar minder druk om zou maken. Een grote profossionele stal/manege heeft vrijwel altijd toiletten. Maar dat is een ander verhaal dan bij een 24/7 buiten plekje.

Heb genoeg meegemaakt dat mensen even in een stal neerhurkten bij hoge nood O:) maar snap echt wel dat het fijn is dat je er naar het toilet kunt ;)

michejan

Re: voor welke stal gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:59

Ik zou op basis van je beschrijving voor de stal met het toillet gaan. Ik geloof niet dat op 1 van de twee stallen je paard echt slechter af is, maar een toillet is toch wel erg fijn. met name in de winter als het koud is... Ik zou vooral kijken naar waar de beste plek voor je paard is. Zou dat leidend laten zijn. Maar dat ligt er maar helemaal aan welke eisen je zelf hebt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:15

Citaat:
Maar dat is een ander verhaal
Citaat:
dan bij een 24/7 buiten plekje.

Maar dat is die stal toch helemaal niet?
Ik vind dat een pensionstal een toiletvoorziening moet aanbieden. Op welke manier dan ook, maar helemaal niets vind ik belachelijk.