prijs stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:30

Pensions stal hier omgeving Son met binnenbak,buitenbak, stapmolen,wasplaats,binnenbak,royale boxen met incl vlas,mesten, kuil, voer en weidegang naar behoefte van je paard 180
Andere lokatie's hier in de buurt varieeren een beetje tussen de 150 en 250 euro en er zijn er nog duurder die vagen tegen de 300 of 350.

Het is altijd een beetje persoonlijk vind ik...wat wil je zelf Luxe of veel voor je paard of jezelf.
Wil je zelf mestten/bijvoeren of laat je dat aan een ander over.

Ik vind het zelf juist een goed iets om zelf te mestten , op wei te zetten en bij te voeren omdat je dat toch een sociaal contact hebt met je paard op een andere manier als dat je er alleen op rijd en een beetje poetst.

Ik heb zelf beschikking over 2 binnen bakken, 1 springbak , 2 buitenbakken, longeercirkel ,stapmolen ,wasplaats, meerdere weilanden en aangrenzing van het bos. betaal 220 incl voer en stro.
Ik moet wel zelf zorgen voor hooi, meusli en dat ik mijn paard op wei zet en het mestten.
Laatst bijgewerkt door MustangII op 01-07-13 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:33

esmee_2001 schreef:
Batlow schreef:
we zijn met 4 op stal. Ik doe 2 x in de week alles. Op woensdag en vrijdag doe ik ze voeren + buiten zetten (staan ;s nachts buiten behalve de hengst en de shet, die moeten naar buiten elke ochtend)

De stallen, dat is nu bijna niks omdat ze buiten staan dus maar 2 stallen doen. En in de avond mest van de wei rijden en de paarden van wei verplaatsen eventueel en shet en hengst weer binnen. In de winter is het voeren en alle paarden naar buiten gooien, alles mesten en in de avond weer mest van de wei rijden en alles binnen zetten + voeren

Dat is aardig veel om te doen

Jup. Maar de paarden staan altijd buiten, altijd genoeg plek. Elke dag, nooit een dag overgeslagen. Je loopt zo het bos in als je het erf af gaat en ik vind dat het weinig kost.[/quote]
Dat is wel fijn ja dan zijn die klusjes helemaal niet erg ( vindt klusjes niet erg om te doen hoor hahaha)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:40

MustangII schreef:
Pensions stal hier omgeving Son met binnenbak,buitenbak, stapmolen,wasplaats,binnenbak,royale boxen met incl vlas,mesten, kuil, voer en weidegang naar behoefte van je paard 180
Andere lokatie's hier in de buurt varieeren een beetje tussen de 150 en 250 euro en er zijn er nog duurder die vagen tegen de 300 of 350.

Het is altijd een beetje persoonlijk vind ik...wat wil je zelf Luxe of veel voor je paard of jezelf.

Ik vind het zelf juist een goed iets om zelf te mestten , op wei te zetten en bij te voeren omdat je dat toch een sociaal contact hebt met je paard op een andere manier als dat je er alleen op rijd en een beetje poetst.

180 is best goedkoop voor alles dat je hebt
Zelf zou ik het ook niet erg vinden als ik zelf zou moeten buitenzetten maar ik kan het niet doen omdat ik geen vervoer naar stal hebt en het is toch wel 30 minuten fietsen
Maar stal mesten hoeft alleen als je je paard binnen haalt om te poetsen opzadelen enzo maar we helpen wel soms gewoon met de stallen als ze snachts binnen staan
En de wei uitmesten doen we corvee ik heb bevoorbeeld de woensdag met stalgenootje en de zaterdag met mijn vader

Polly
Moderator Algemeen

Re: prijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:59

Voor 150 heb je hier volgens mij net een kale box...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:02

Polly schreef:

Voor 150 euro heb je hier niks :=

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 01:53

esmee_2001 schreef:
MustangII schreef:

180 is best goedkoop voor alles dat je hebt
Zelf zou ik het ook niet erg vinden als ik zelf zou moeten buitenzetten maar ik kan het niet doen omdat ik geen vervoer naar stal hebt en het is toch wel 30 minuten fietsen
Maar stal mesten hoeft alleen als je je paard binnen haalt om te poetsen opzadelen enzo maar we helpen wel soms gewoon met de stallen als ze snachts binnen staan
En de wei uitmesten doen we corvee ik heb bevoorbeeld de woensdag met stalgenootje en de zaterdag met mijn vader

Ik betaal geen 180 maar 220 ... 180 betaalt een kennis van me en daar word zelfs gemest voor je .

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:13

Polly schreef:

Voor 150 euro heb je hier een luxe stal met alle faciliteiten :D

gupje

Re: prijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:25

Bij ons kost een kale box al 100, ik zat elke maand rond de 230 240. En dan heb ik alleen box, hooi, hourmot en buitenzetserive. Buitenbak, longeerbak wel aan het strand! Paard stond op paddock