Weide inrichten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 11:03

Zo, ik heb gisterenavond foto's gemaakt, maar mijn computer viel uit voordat ik ze op bokt kon zetten :+
De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit, maar volgens mij valt er wel te zien hoe we de weide hebben gemaakt. De draden moeten nog wat bijgespannen worden, die zijn tijdens mijn vakantie wat gaan doorhangen. Hier heb ik wel even hulp voor nodig, en mijn vader heeft het de laatste tijd behoorlijk druk. Aan de slappe draden moet je dus geen voorbeeld nemen _O-

Afbeelding
De achterste weide, langs 1 kant zie je de drielaagse omheining, aan de andere kant het gaas van de buren en 1 stroomdraad.

Afbeelding
De paddock vanuit de schuilstal, het gras is ietsje hoger gekomen omdat ze tijdens mijn vakantie veel op het gras hebben gelopen.

Afbeelding
De grens met onze buren, de koeien. De prikkeldraad die aan hun kant hangt zie je niet echt goed, maar onze draden wel. Er hangt nog een ijzeren stroomdraad tussen onze draden, maar dan aan de andere kant.

Afbeelding
De schuilstal, met langs de rechterkant de opening naar de achterste weide en langs de linkerkant de verbinding met de batterij. De plank die er naast ligt hebben ze er af gesloopt, die moet nog gerepareerd worden, maar ook dat kan ik niet alleen :+

Afbeelding
De voorste weide vanuit de paddock.

Afbeelding
De manier waarop alle stukken met elkaar verbonden zijn.

We hebben dus de Turboline kord gebruikt, simpele houten paaltjes en isolatoren, en voor de verbindingen cordbinders. Aan de uiteinden hebben we cordspanners, maar daar heb ik geen foto meer van genomen (links van de schuilstal kun je ze een beetje zien).
Ergens komende week gaan we aan de slag met het plaatsen van paaltjes/draad voor de 'longeerpiste'. Daar zal ik ook even een update van plaatsen :)

Lynn_Nikita

Re: Weide inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:07

Ik weet niet of je het al gedaan hebt of dat het nog in de planning staat maar in de stal zou ik geen schrikdraad apparaat zo op de grond neerzetten, maar ophangen en zorgen dat de paarden er niet aankunnen. Ook bij je poortopening zou ik de draad niet zo in een lus op de grond laten liggen. Behalve dat je stroom daar wegloopt, heb je kans dat ze erin komen vast te zitten

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 13:22

Het is lastig te zien vanuit deze hoek, maar het schrikdraadapparaat staat wel degelijk achter de stal. Je moet tussen 2 lagen schrikdraad voor je er bij kan, er zit een beschermende jas over en een pin in de grond, dus er is nauwelijks aan te komen. De pony's hebben respect voor de draad, dus ze proberen er niet bij te komen.
We hebben de openingen zo gemaakt dat de stroom niet door de poort heen loopt zodra die open wordt gemaakt, dus stroom loopt niet weg. Dat we de draad moeten ophangen ben ik het mee eens. Langs de andere kant hebben we een pin geplaatst waar we de draad aan hangen, die hangt aan de achterkant van het schuilhok. Voorin zoeken we nog een oplossing, een plastieken paaltje buigt door, en als we het aan een andere isolator vastmaken komt er nog stroom door en stroomt hij dus weg in de grond. Misschien gaan we nog een ander paaltje plaatsen om de draad aan op te hangen. Voorlopig gaat het zo goed, maar dat wil ik inderdaad nog veranderen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:57

volgens mij zie ik nu ook stroomdraadapparaat, ik zag datgene achter de groene drinkbak? in de stal aan als accu, wat is dat dan?

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:28

Het enige wat in de stal staat zijn mijn poetsbak en mijn bak met dekens en halsters. En hun drinkbak uiteraard :)
Stroomapparaat staat links achter/naast de stal, maar in beschermhoes zodat ze er niet aan kunnen mochten ze tussen de draden door kunnen.