Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sim_ schreef:Reserveringskosten vragen is heel normaal. Maar de helft vind ik dan wel weer wat veel. Als je bv 250 betaalt zou ik 100 euro reserveringskosten redelijk vinden.
Weet niet hoe gewilde de stal is waar je staat? En of er een wachtlijst is? Ik zou persoonlijk het risico niet nemen en je stal reserveren voor die twee maanden.
StalNollie schreef:_Sim_ schreef:Reserveringskosten vragen is heel normaal. Maar de helft vind ik dan wel weer wat veel. Als je bv 250 betaalt zou ik 100 euro reserveringskosten redelijk vinden.
Weet niet hoe gewilde de stal is waar je staat? En of er een wachtlijst is? Ik zou persoonlijk het risico niet nemen en je stal reserveren voor die twee maanden.
ik zou zelfs het volle bedrag meer als normaal vinden. de stalhouder loopt hier en vooral als het een gewilde stal is toch wat geld op mis.
- de voer/mest etc kosten dan.
ik zou het zelf zo lekker aanhouden anders is dadelijk de kans dat je niet terug kan er en dan?
dekraanhoeve schreef:Bij mij wordt er ook het volle pond doorbetaald. Voor elke lege stal, kan ik er een ander zo inzetten. Als je op vakantie gaat, betaal je ook huur of hypotheek door toch?
Ik heb klanten gehad die hun paard vlakbij, 24u pd op het land zetten voor een maand. Vonden ze fijn voor de paarden. Prima toch? Maar als het een paar dagen echt rotweer was, kwamen ze een paar dagen thuis opwarmen. Als je dan opzegt, heb je niks. Ik loop dan ook inkomsten mis, ook al betalen ze dan een soort kale boxhuur. Ik heb ervan geleerd, en vraag het volle pond
gr_roos schreef:Volle pond zou ik ook te gek vinden. Bepaalde kosten worden niet gemaakt.
@ de kraanhoeve, als ik 2 maanden op vakantie ga verbruik ik ook geen G/L/W en zal ik dat ook op mijn eindafrekening merken. Kale huur is imo hetzelfde als alleen hypotheek of huur.
Meggiemeg, zo denk ik er ook over, geen voerkosten, geen strooisel kosten, geen arbeidsloon, geen waterverbruik, geen gebruik van de faciliteiten.
Heb jij wel de mogelijkheid om je pensionklanten 24/7 weidegang aan te bieden?
gr_roos schreef:@ de kraanhoeve, als ik 2 maanden op vakantie ga verbruik ik ook geen G/L/W en zal ik dat ook op mijn eindafrekening merken. Kale huur is imo hetzelfde als alleen hypotheek of huur.
NienkeNiels schreef:Dat bij een stalling van 400 euro de prijzen van hooi/stro de kosten voor grond ook hoger liggen dan bij een stalling met de prijs van van 200 euro