krijgt jouw paard ook vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:37

Mijn paard gaat ook op vakantie :) Mee naar de Eiffel, de veluwe of een weekendje naar zee.
Daar moet hij wel lopen maar hij heeft ook weleens een week of 2 vrij. Maar eigenlijk rij ik ongeveer 3-4 x per week dus hij hoeft niet te klagen :) Ik ben het er zeker mee eens dat het goed is voor je paard om een een tijdje niet te rijden en je paard te laten genieten van het niks doen.

liedjuh2

Re: krijgt jouw paard ook vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:43

Mijn dikkiedik heeft net 4 maanden vakantie gehad. Ik ga hem volgende week ophalen en dan weer opbouwen. Hij stond met blessure, was half maart al goed maar hem nog even 3 maanden extra aansterk tijd gegeven. Word wel tijd dat hij weer aan het werk gaat. Hij verveelt zich met zijn 7 jaar tussen alle oudjes die niet meer in zijn voor een spelletje.(hij is nog erg jong van geest mijn paard)
Normaal krijgt hij 2 weken per jaar vrij. Mag hij gewoon lekker overdag op de wei en 's nachts op stal en wandel en poets ik alleen en af en toe tussendoor ga ik de wei in en spelen met hem. Met een grote bal. Vind hij geweldig.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:50

Liever niet want ze wordt snel te vet. Ze krijgt alleen vrij als ik op vakantie ben, als ik niemand anders heb om haar te rijden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:55

ja na het wedstrijd seizoen, minimaal een maand, dit jaar nog minimaal 2 maand ivm haar leeftijd
en tussendoor ook geregeld een weekje vrij

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:07

bij mij hebben ze ook al teveel vakantie, staan zowiezo het jaar door 24/7 buiten (in de erge wintermaanden op paddock met schuilstal, zodra het droger is op de weide.
in de winter als het sneeuwt wordt er (behalve een stapritje buiten) niet gereden, en door mijn werk en twee paarden kan ik ze elk maar een 2 keer per week trainen. Dus ze hebben al 5 rustdagen per week :D
Soms zit er wel eens een week tussen dat ze totaal niet (of een van de twee niet) gereden worden. Dus nee, ik geef ze niet specifiek twee weken vaste vakantie.
Als ik op reis ben oid worden ze trouwens ook niet gereden.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:14

Mijn pony mag lekker op het land lopen als ik op vakantie ben. Ook ga ik bijna elk jaar een weekend of midweekje met hem op vakantie, lekker in het bos rijden. Vindt hij ook helemaal leuk :). Verder krijgt hij inderdaad regelmatig een rustdagje tussendoor.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:16

Mijn paard heeft net een maand vakantie gehad door een dik been en door mijn examens. Nu zijn we weer aan het opbouwen, maar vakantie krijgt hij tussendoor genoeg, enkel geen lange periode van weken of maanden achter elkaar.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:02

Mijn paard heeft dit jaar al 9 of 10 weken vakantie gehad omdat hij niet goed liep. Dit jaar geen vakantie voor hem eerst maar eens wat afvallen ;) Hij heeft wel 2 rustdagen in de week :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:04

met mijn snel in de omvang groeiende haflinger is vakantie geen goed plan, de enige keren dat ze iets minder hoeft te doen is als wij op vakantie zijn. Dan wordt ze een keer of 2 in de week gereden door mijn beste vriendin.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:08

Echt vakantie, nee. Mijn haflinger wordt 3 a 4 keer per week getraind, dus rijden en longeren. Nu het gras weer volop groeit heeft ze die beweging ook wel nodig om niet dicht te groeien. In de winter passen we onze training aan, met strenge vorst en wanneer de rijbaan onbegaanbaar is rijden we minder en doen we meer grondwerk. Dus dan zou het zomaar kunnen dat ze eens een paar weken 'vakantie' heeft. Zij staat ook 24/7 buiten.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:09

Mijn paard gaat smorgens op de wei met vriendje en savonds rond 19u op stal om daar haar buik nog ronder te eten met hooi, avondeten en zemelen. In principe heeft ze altijd een beetje vakantie :') Maar nu tijdens de examens krijgt ze wel enkele rustdagen meer...

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:39

Mijn paard krijgt niet bewust vakantie, maar in de winter wel als ik gewoon niet kan rijden (ivm alleen een buitenbak) en in de zomer als ik 2 weken weg ben. Nu heeft ze het bijvoorbeeld ook niet zo druk, omdat ik nu erg veel school heb. Andere keren loopt ze bijna elke dag.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:57

Mijn paard gaat beter op regelmatig bewegen. Wel krijgt ze elke week minimaal 1 dag vrij.
Na een wedstrijd krijgt ze altijd 2 dagen vrij. Ze loopt dan wel op de wei de hele dag dus geen last
van de 'maandagziekte'. Toen ik op vakantie was heeft mijn instructrice gereden, daar was ik
erg blij mee :)

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:15

Mijn paard heeft op donderdag en vrijdag een vrije dag, en krijgt ook in de zomervakantie een lekkere week vrij.
Verder krijgt ze ook vrij als ik op vakantie ben.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:20

Mijn paarden hebben een hele lange vakantie.
Mijn jongste(4) staat nog onbeleerd in het land.
Mijn oudste (15) is met pensioen als ze genezen is van haar gebroken been.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:23

Nee, in iedergeval niet voor langer dan een week.
En als hij een week stil staat is het of omdat ik weg ben, of omdat ik niet genoeg tijd heb.
Hij gaat soms wel mee op vakantie, meestal naar Duitsland. Dan mag hij lekker buitenritten maken enz. Dat vindt hij ook veel leuker dan een paar weken stil staan. Dan merk ik duidelijk dat hij zich gaat vervelen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:40

af en toe krijgt mijn paard even een half weekje vakantie. Vooral in de zomer als het écht snikheet is, dan gaat hij van 12.00 tot 15.00 even op stal om zijn hooi en brokjes te eten en daarna weer hop de hele dag en nacht de wei in. Dan heb ik gewoon geen energie om te gaan rijden en gaan we alleen een stuk wandelen, 's avonds laat een buitenritje in stap, of doen we wat vrijheidsdressuur.

Verder neem ik hem altijd mee op vakantie, maar dat betekent iedere dag 3-4 uur rijden in het bos dus voor hem is het meer een werkvakantie :')

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:56

ja, zij mag mee *D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:28

Als ik zelf een keer op vakantie ga of een keer een hele drukke week heb (of als ik denk dat die er gewoon even aan toe is) krijgt die van mij ook even vakantie. Zijn fysio toen de tijd heeft het ook aangegeven dat het goed voor hem zou zijn om hem zomaar even een paar keertjes per jaar een week vrij te geven. Goed voor zijn lijf, heeft alles even de tijd om bij te komen en ook goed voor zijn spieropbouw een keer. Hij kan er iig niet slechter op worden en na die week is het weer opstappen en wegrijden en kan ik na een week alweer op concours als ik zou willen (maar dat doe ik dan weer niet)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:39

Mijn paard gaat wel op vakantie. Als ik op vakantie ben, krijgt hij dat ook!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:41

Mijn paard krijgt vakantie als ik op vakantie ben :) lekker gras knagen op de wei.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:43

Mijn pony heeft een knieblessure (rechts achter) gehad en heeft vorige week 3 dagen vrij gehad in het land. Ik heb gemerkt dat ze daar heel erg stijf en zelf onregelmatig van wordt. Ze moet echt gereden of gelongeerd worden. Zodat ze lekker de rug gaat gebruiken en de achterhand. Ze heeft wel regelmatig een dag ertussen vrij.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:49

Nee die van heeft ook geen vakantie.
Het is ruin dus met zwangerschap kan het niet :P
En hij heeft iedere maandag en vrijdag vrij. Voor de rest van de dagen loopt en werkt hij voor me ~~}>
Hihhhiii.
En af en toe als ik niet kom of als ik geen zin heb om iets te doen heeft hij ook vrij :))

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:48

mijn paardje heeft net 2 weken vakantie gehad. Hij staat nu 24/7 op wei en hij hoeft eigenlijk niks in zijn vakantie periode. Maar omdat hij in de wei geen stap verzet (ja eens in het half uur naar een ander stukje gras) wandel ik ook lekker met hem door het bos en zet ik hem af en toe in de bak voor grond werk zodat hij lekker even kan rennen en niet steeds afgeleid word door lekker groen gras. En ik borstel hem wel elke dag dat vind hij zelf ook heerlijk :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:52

Mijn paard krijgt nooit volledig stilstaande vakantie. Dan is er daarna geen houden aan.
Wel heb ik soms 1 a 2 weken dat we totaal niet serieus trainen. Dan sla ik de lessen over en bestaat de week uit longeren (alleen met halster en touw) longeren met sprongetje / buitenritjes / tussendoor volledige vrije dag etc.
Werkt voor ons prima :)