Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bulck schreef:Uiteraard gewoon doen wat je wil doen! Maar heb je op de pensionstal 6 weides enkel en alleen voor jou ter beschikking en dit het hele jaar door? Ik heb op mijn stal 1 wei ter beschikking en daar moeten mijn twee paarden het mee doen. (zowieso is er 1 wei voorzien per 2 paarden, dus in theorie elk paard een halve dag)
Nu is 24/7 niet mijn eigen ding. Ik wil geen tere poppetjes, maar heb ze bij warmte en veel insecten liever op stal met voldoende hooi, dan dat ze op een weide opgejaagd en overstoken worden. Bij sneeuw en ijs zet ik ze zowieso niet buiten. En bij hevige regenval zijn de weides gesloten. Wat eveneens het geval is vanaf november tot begin april. (Dan enkel paddocks)
Def schreef:Je moet je ook idd echt niet laten uitlachen hoor, je hebt een haflinger in het Z2 lopen... ze zouden trots op je moeten zijn!
Tegen mij worden ook wel eens dingen gezegd als: 'ik snap niet hoe je dat doet hoor, 24/7 buiten en op wedstrijd'. Of:'wat is je pony een haarbal'... tja... waar een wil is, is een weg. En die haarbal rijdt toch erg vaak alle saaie bruine grote paarden eraf (niet dat alle bruine paarden saai zijn hoor)!
Tabaluga12 schreef:Ik kan me best voorstellen dat je je wedstrijden paarden op subtop en top niveau uber scherp wil houden en dat je het dan niet wil dat je paarden hele dagen in de wei staan. Dan zijn ze toch iets minder heet. Paarden op dat niveau worden ook niet 23 uur op stal gehouden denk ik, daar word juist veel mee gedaan, (eventjes) in de wei, paddock, stappen aan de hand, rijden, stapmolen...Maar ja het is de afweging wat jij wil en wat je paard wil maar dat is het natuurlijk altijd.. Pesoonlijk zou ik mijn paarden ook lekker buiten laten (overdag)
Tabaluga12 schreef:Ik kan me best voorstellen dat je je wedstrijden paarden op subtop en top niveau uber scherp wil houden en dat je het dan niet wil dat je paarden hele dagen in de wei staan. Dan zijn ze toch iets minder heet. Paarden op dat niveau worden ook niet 23 uur op stal gehouden denk ik, daar word juist veel mee gedaan, (eventjes) in de wei, paddock, stappen aan de hand, rijden, stapmolen...Maar ja het is de afweging wat jij wil en wat je paard wil maar dat is het natuurlijk altijd.. Pesoonlijk zou ik mijn paarden ook lekker buiten laten (overdag)
chikohaa schreef:Dat is absoluut niet de reinste onzin. Paarden vreten zich vol op de wei en worden daar lui van. Ze verspillen al vrij veel energie met het hele dag buitenlopen. Voor de een kan t prima, de ander wordt er lui van.
Gewoon even kijken wat het beste bij ht paard past.
ikke schreef:chikohaa schreef:Dat is absoluut niet de reinste onzin. Paarden vreten zich vol op de wei en worden daar lui van. Ze verspillen al vrij veel energie met het hele dag buitenlopen. Voor de een kan t prima, de ander wordt er lui van.
Gewoon even kijken wat het beste bij ht paard past.
Nope, is onzin; sterker nog: een ruiter die dat beweerd, die kan niet rijden! Kwestie van goed (en vooral eerlijk) trainen. Dat is het slag ruiters dat alleen een plaatje kan presenteren, niet een correct opgeleid en getraind paard.
Ik weet van verschillende paarden die zeer leuk in de (sub)top meedoen en die een groot deel van hun dag op de wei doorbrengen.