Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSlvna schreef:En nu gaat die dood, nu word die ongelukkig want hij kan even 5 minuten niet mee rennen...
Kirsha schreef:Volgens mij heb ik al eerder gezegd dat ik het wel snap dat de andere eigenaren geen gehakt willen hebben. Maar het lijkt me sterk dat het paard van TS met geen enkel paard samen kan omdat dat dier anders zijn leven niet zeker is. Zoals hierboven gezegd, probeer een paard te vinden met wie het wél gaat.
Kirsha schreef:Ja hoor, tuurlijk... Weet je niets beters meer te zeggen? Niemand heeft het over 5 minuten. Ik stel voor dat je mijn laatste posts even terugleest, daarin spreek ik duidelijk over BEGRIP en de LANGE termijn.
Kirsha schreef:Het is me niet helemaal duidelijk of het paard van TS ook de leider van de kudde is, of dat hij ergens middenin zit en gewoon een 'lager' paard heeft gegrepen. Anders zou ik toch zeggen, een paard dat hoger staat dan hij is MISSCHIEN het proberen waard, als de eigenaar het inderdaad aandurft. Een paard dat boven hem staat zou zich echt niet zomaar laten pakken door hem, daar ga ik tenminste vanuit.
MHS schreef:weet je zeker dat je paard volledig ruin is en geen klophengst.
het gedrag komt op mij over als een beetje te veel testosteron waar hij niet goed raad mee weet.
ook omdat hij zo fanatiek de merrie's aan het dekken is geweest (ik weet dat meerdere ruinen dit doen) lijkt het als of hij nu pas door heeft dat hij "hengst" is en hier niet goed mee om kan gaan.
het is in ieder geval een lastig dilemma en ik zou het ook niet prettig vinden als mijn paard er zo een in z'n groep had staan.
xSlvna schreef:Nieuwe kudde zoeken is imo de beste, maar of dit haalbaar is is een tweede.
GamblersCup schreef:En natuurlijk staan de mensen die de situatie van hun eigen paard moeten verdedigen (want die arme zielen staan ook alleen) gelijk op hun achterste benen... zoals altijd. Het is NIET voldoende, achter een draadje. Als je niet weet waarom, raad ik je aan eens even in een boekje te duiken of op internet te zoeken naar wat een paard is, hoe het leeft, wat het nodig heeft, kortom, leer wat je op de wei hebt staan ipv het maar te behandelen als een ding omdat het jou zo uitkomt. En wéér "maar de mijne zijn sportpaarden, het is gewoon maar zo"... arme beesten, maakt het ze dan minder paard omdat ze de sport in moeten van je? Laat ze toch gewoon paard zijn, lopen ze waarschijnlijk alleen maar beter van, want dan krijgen ze het tenminste in hun kop voor elkaar. Zucht. Ik háát zulke topics want er zijn tegenwoordig nog stééds mensen die bewust hun paarden geen paardwaardig leven geven. Het zou bestraft moeten worden. Ik hoop dat ze hier gauw de wetten van Scandinavie overnemen. En flinke boetes op het niet nakomen er van zetten.
Met deze mensen valt helaas toch niet te praten. Ik hoop dat TS uiteindelijk met een paardwaardige oplossing komt.
Aten schreef:Kirsha schreef:Het is me niet helemaal duidelijk of het paard van TS ook de leider van de kudde is, of dat hij ergens middenin zit en gewoon een 'lager' paard heeft gegrepen. Anders zou ik toch zeggen, een paard dat hoger staat dan hij is MISSCHIEN het proberen waard, als de eigenaar het inderdaad aandurft. Een paard dat boven hem staat zou zich echt niet zomaar laten pakken door hem, daar ga ik tenminste vanuit.
Voor zover wij het hebben kunnen constateren, was hij leider van de kudde na een paar weken.
GamblersCup schreef:En natuurlijk staan de mensen die de situatie van hun eigen paard moeten verdedigen (want die arme zielen staan ook alleen) gelijk op hun achterste benen... zoals altijd. Het is NIET voldoende, achter een draadje. Als je niet weet waarom, raad ik je aan eens even in een boekje te duiken of op internet te zoeken naar wat een paard is, hoe het leeft, wat het nodig heeft, kortom, leer wat je op de wei hebt staan ipv het maar te behandelen als een ding omdat het jou zo uitkomt.