Dilemma schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:31

Wij gaan ook een schuilstal bouwen zonder vergunning. Hier is dit wel toegelaten mits je je aan de voorwaarden houdt. Schuilstal van max. 20m2 in hout, 1 zijde open en niet hoger dan 3M.

Scum

Re: Dilemma schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:13

Kijk even na, er zijn bij ons in de gemeente nieuwe regels gekomen, en in sommige andere gemeentes ook. Je mag nu 5 meter hoog en max 200 m2 aan bijgebouwen. Zonder vergunning.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:18

Een zeecontainer hoef echt niet veel te kosten Eline.
Je moet er net tegen aan lopen.
Wij gooien er van de winter ook een op het natuurgebied voor de hengsten.
Ik zal wel is vragen hier.
Stuur je wel een pb als ik wat weet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:20

Grote stevige parasol? Open partytent die je zelf kunt verstevigen met weipalen in de hoeken?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:27

Hier krijg ik helaas ook geen vergunning. Heb nu al een paar jaar een schuiltent staan (zo'n boogtent), maar als de wind verkeerd staat is het een tochgat. Bovendien is hij eigenlijk bedoeld voor ponys en ik heb 2 flinke paarden (en een pony). Op zich prima ding, maar niet ideaal. Daarom ga ik deze winter een schuilstal huren bij schuilstal.com. Lijkt me ideaal. Als hij bevalt gaan we hem kopen. Is verplaatsbaar met de hef van de tractor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:30

zeecontainer is in vrijwel heel NL niet! zonder vergunning in een weide te plaatsen,
je komt al snel uit op een tent achtig iets, vaak zijn die idd redelijk aan de prijs, maar tis ook best wat materiaal als je een goede hebt.

wat wel en niet zonder vergunning mag varieert per gemeente , wat Bluemilk aangeeft zonder vergunning te mogen bouwen, mag hier ind e gemeente absoluut niet bijvoorbeeld :n

staat er iets van begroeiing op de weides TS?

je zou een houtwal/kade kunnen aanleggen?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:34

Ik heb misschien het voordeel van in België te wonen.

In het vrijstellingenbesluit vinden we:

in agrarisch gebied in de ruime zin is geen stedenbouwkundige vergunning nodig voor het plaatsen van een schuilhok voor weidedieren. Dit schuilhok moet houten wanden, een oppervlakte van ten hoogste 20 vierkante meter, een hoogte van maximaal 3 meter en minstens één volledig open zijde hebben.
Dit besluit trad in werking op 1 december 2010. Vanaf dat moment kan men dus, onder de in het besluit gestelde voorwaarden, dergelijk schuilhok plaatsen zonder stedenbouwkundige vergunning.

Dit heb ik als antwoord gekregen van de dienst stedenbouw bij ons hier.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:35

eline_di schreef:
Mijn zeven paarden + een/twee trainingspaarden lopen sinds kort 24/7 buiten in een ruime weide met bijvoeding.
Nu is er op dit moment in de weide weinig schuilmogelijkheid. Er staan wel wat bomen langs de kant, maar dat is het.

Als je bomen hebt kun je daar toch wat tussen spannen voor meer schaduw?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:36

Scum schreef:
Kijk even na, er zijn bij ons in de gemeente nieuwe regels gekomen, en in sommige andere gemeentes ook. Je mag nu 5 meter hoog en max 200 m2 aan bijgebouwen. Zonder vergunning.

maar dat geldt wel voor je bouwblok en je moet je aan nog meer voorwaarden houden wat betreft plek ten opzichte van het huis en de openbare weg en afstand tot erfgrens. Tevens blijft het maximum aantal m2 bijgebouwen (en alle andere kleine lettertjes over goothoogte, kleur, materiaal etc.) van je bestemmingsplan gelden. Heb je al veel schuren, dan heb je waarschijnlijk je m2 al vol.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:04

Je trailer met open klep gestabiliseerd in de weide zetten.
Heb je zelf geen trailer dan een tweedehandsje? Van Marktplaats o.i.d.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:12

terpentijn schreef:
Je trailer met open klep gestabiliseerd in de weide zetten.
Heb je zelf geen trailer dan een tweedehandsje? Van Marktplaats o.i.d.

Wordt wel een rommeltje in de wei met 7 paarden van TS. Bovendien denk ik niet dat grote paarden snel in een trailer gaan staan om te schuilen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:15

Ik rijd regelmatig langs een weide waar ze een grote legertent hebben staan, zo'n groene. Die zijn oersterk en blijkbaar toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:20

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:47

Mijn pa heeft een groot afdak in elkaar gelast met een ring eraan voor de trekker. Voorkant 1 steunpilaar, achterkant 2 wielen. Prima verplaatsbaar. Is er iemand in jouw omgeving die zoiets kan maken?